Ege Haberleri

    Acele iş Mandalina Ajans’a ödül getirdi

    Hürriyet Haber
    15.01.2011 - 22:47 | Son Güncelleme:

    Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’nde, Basında En İyi Perakende Reklamı kategorisinde ödül Ankaralı Mandalina Ajans’ın oldu. Ajans Başkanı Nurettin Yay, “Bizim için çok değerli” dedi.

    Ankaralı Mandalina Ajans’ın Ajans Başkanı Nurettin Yay, Kırmızı Bölge ödülü kazandıkları ilanın hikayesini bizlerle paylaştı...Çözüm üretmek? Ajansınızdan kısaca bahseder misiniz? Kaç yıldır hizmet veriyorsunuz?Geleneksel reklamcılık anlayışını çok gerilerde bırakan Mandalina kendisini, “Pazarlama iletişimi alanında stratejiler geliştirip bu doğrultuda çözümler üreten bir çözüm ortağı” olarak tanımlar. Ana felsefesi ise, sorunlara bütünleşik olarak yaklaşması ve her alanda çözümler üretmesidir. Kurumsal kimlik çalışmalarından marka yaratma ve konumlandırmasına, ulusal kampanyalardan siyasal iletişim ve propaganda çalışmalarına, TV reklam filmlerinden kurumsal tanıtım filmlerine, outdoordan her tür basılı materyale, halkla ilişkiler çalışmalarından organizasyon ve promosyona her alanda çözümler üretmesinin altında da bu felsefe yatar. 2000 yılında kuruldu2000 yılında kurulan Mandalina’nın “az zamanda büyük işler başarması”nın altında yatan etkenlerin başında, Mandalina öncesine dayanan 20 yıllık bilgi birikimi ve deneyim gelir. Buna yaratıcı yetenek, potansiyel, araştırmacı ve analizci anlayışın yanı sıra yüksek kalite, doğru hedef ve etkin maliyet programları eklenince başarının kaçınılmaz olduğu ortaya çıkar.Ana felsefesi, sorunlara bütünleşik bir anlayışla yaklaşmak olan Mandalina, buradan yola çıkarak abd’nin stratejik iletişim danışmanlığı konusunda en önemli halkla ilişkiler firmalarından biri olan DW Turner ile çözüm ortaklığına giderek ankara’da bir ilki gerçekleştirdi. Araştırma, görsel medya hizmetleri, her tür kampanya, basın etkinlikleri ve ortak iletişim konularında çözümler üretip stratejiler geliştiren DW Turner, abd’de yayınlanan Halkla İlişkiler Haftalık Magazin Dergisi tarafından abd’nin en iyi 250 halkla ilişkiler firması arasında gösterilirken, sağlık sektöründe çalışmalar yapan firmalar arasında ilk 100’de yer aldı. New Mexico’da yayınlanan haftalık ekonomi dergisi ise DW Turner’ı 1 numaralı halkla ilişkiler firması olarak belirledi.Aklımızda yoktu? Basın En İyi Perakende Reklamı kategorisinde Kırmızı Bölge Ödülü kazandınız. İşin öyküsünü bizimle paylaşır mısınız?Çok kısa bir zamanda hızlı bir şekilde çözüm üretilip yapılan ilanlardandı. Bu işle yarışmaya katılmak aklımızda bile değildi. Ortaya çıkan sonuç iyi olunca yarışma hazırlığının motivasyonuyla (diğer işleri yüklüyoruz, formlar dolduruyoruz, kısacası yarışmayla meşgulüz) biraz daha üzerine titremiş olabiliriz. Görsel bir dil? Reklamverenin sizinle paylaştığı bilgiler ve sizin ajans olarak bu brief’e bulduğunuz çözüm nasıldı?Bize işin acil olmasının dışında söylenen şey birbirleriyle bağlantılı iki kurs ilanı çalışması istedikleriydi. Bunun dışında elimizde pek birşey yoktu. Bugüne kadar Passage ve Mamül için yaptığımız işler hep daha imaja yönelik ve söyleyecek sözü görsel bir dille anlatmayı tercih eden çalışmalardı. Aslında bu işlerde aynı dilde diğerlerinin arasında yerini aldı. Belki daha eğlenceli olmaları bize verilen konu yüzündendir.? Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri’ne katılmaya nasıl karar verdiniz?Aslında Kırmızı Ödüllerine katılmayı planlıyorduk. Ama Kırmızı Bölge daha önce duyurularına başlayınca planlar değişti. Burada şansımızı denedik.Orijinal bir iş? Yarışmaya katılacağınız ilanı seçerken nelere dikkat ettiniz?Herkes gibi biz de seçim yaparken fikrin, uygulamanın en orijinalini, bir işi ‘yeni’ yapan, onu diğerlerinden farklılaştıran özellikleri en ‘çok’ taşıyan çalışmaları gözettik. Bu ilan da onlardan bir tanesiydi.

    8. yarışmadan da başarı bekliyoruz

    ? Daha önce böyle bir yaratıcılık yarışmasına katılmışmıydınız?Mandalina için ilk yarışmaydı.? Ödül kazanacağınızı tahmin ediyor muydunuz?Evet, bu kategoriden bir ödül almayı bekliyorduk. Perakende kategorisine üç işle katılmıştık ama bu sadece tesadüftü. Başarı belgesi de bu kategoriden geldi zaten.? Kazandığınız kategori birinciliğiniz ile 8. Kırmızı Reklam Ödülleri’nde ön elemeden muaf tutularak, ilgili kategoride bir kez daha yarışacaksınız. İddialı mısınız? Bu işle evet, oradan da bir başarı elde edersek şaşırtıcı olmaz. Çok heyecan verici olur. ? Şehrinizde, reklamcılığı ve yaratıcılığı nasıl değerlendiriyor sunuz?ankara’da her şeyden biraz alıyoruz, herşeye biraz maruz kalıyoruz. Hiçbir zaman bu ‘tam’ olmuyor, belki tam anlamıyla tamamlanmıyor. Bu işinizden tutun da buradaki sosyal yaşantınıza kadar hayatınızın niteliğini belirleyen ve bir anlamda sınır çizgisine dönüşen bir şey halini alıyor. Yeni olana maruz kalamamak buradaki rekabeti, buna bağlı yaratıcılığı pasifize ediyor. Biz aslında dışarıda kalıyoruz tam anlamıyla bu işin periferisindeyiz. Buradan söz söylüyor ve üretiyoruz. Bu da bizi hiçbir zaman ‘asıl olan’ yapmıyor. Yarışmalar belki bu  nedenle istanbul dışındaki ajanslar icin önemli, sınır çizgilerinin dışına çıkmayı ifade ediyor ödüllendirilmek, başarınızın alkışlanması...? Son olarak Kırmızı Bölge Ödüllü sizin için ne ifade ediyor?Bizim için ilk ve çok değerli...

    Mamül Pasta – Ekmek Genel Müdür Yardımcısı Bülent Bingül

    ? Markanızın bu ilanla Kırmızı Bölge ödülü kazanmasını bekliyor muydunuz?Yarışmaya katılan işler içinden hepsi ödül alabilecek değerlere sahip, aslında başarı bekliyorduk, kampanyada kazandığımız başarıyı Kırmızı’ya da taşımış olduk.? Kırmızı Bölge Reklam Ödülleri ile ilgili düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?ankara’da yaşattığı heyecan ve paylaşım çok güzeldi. Ajansımız için de ekstra motivasyon olduğu inancındayım.? İlanlarınızda, yaratıcılığa açık mısınız?Kesinlikle. Ajans ile ilişkimiz bilgi ve karşılıklı güvene dayalıdır. Çünkü zaten çözüm ortağı gibi çalışıyoruz. Tasarım aşamasında ve sonrasında ajansın heyecanını ve kaygısını biz de hep hissediyoruz.

    ? YARIN:  33 YILLIK TARİHİYLE KIRMIZI BÖLGE ÖDÜLLÜ REKMAY

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNAN HABERLER

        Sayfa Başı