Accessorize’ı hızla büyüten Türkiye üç ülkeyi kaptı

Demet CENGİZ BİLGİN
23.08.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

İngiliz Accessorize Türkiye’deki 5 yıllık iş planını 2 yılda gerçekleştirip rekor büyüme kaydedince Romanya operasyonlarını telefonda kaptı. Merkez Türkiye’ye ayrıca "Hadi Bulgaristan’ı da siz yapın" dedi. Accessorize’ın en büyük pazarlarından biri olabilecek Almanya operasyonunu da yine Türkiye’ye önerdiler.

UNİTİM Holding’in aksesuar alanında faaliyet gösteren şirketi Unitim Aksesuar, 2004 sonunda Türkiye’ye getirdiği Accessorize’ın 5 yıllık iş planını 2 yılda yakalayınca Romanya operasyonlarını telefonda kaptı. Unitim Aksesuar Genel Müdürü Erdinç Koyunsev, "Türkiye operasyonunun yanında Ukrayna ve Türki cumhuriyetler de bize bağlıydı. Bizim Türkiye’de çok agresif büyüme planımız yoktu ama işler iyi gitti. Hızla büyüdük. Çok başarılı olunca telefonda Romanya’yı da bize bağladılar" diye konuştu.

BULGARİSTAN DA SİZİN:

Erdinç Koyunsev aynı telefon görüşmesinde İngiltere’nin "Hadi Bulgaristan’ı da siz yapın" dediğini aktararak şunları söyledi: "Şu anda Türkiye’de 33 Accessorize mağazası var. Yıl sonuna kadar 40’ıncı mağazayı açarız. Ukrayna’da şu anda 6, Azerbeycan’da 2 mağaza var. Böyle olunca bize güvenleri çok arttı. Ramonya’yı isterken yanında Bulgaristan’ı da verdiler. İtalya ve Yunanistan’da partnerleri varken bize verdiler."

ALMANYA’DA DEV OPERASYON:

Almanya’da Accessorize açmak için bir yıl önce talip olduklarını belirten Koyunsev, merkez İngiltere ve Rusya’dan sonra Almanya’da da kendi mağazalarını açmak istediği için bu ülkeyi alamadıklarını kaydetti. Koyunsev şöyle konuştu: "Bizden çok memnun oldukları için Almanya’yı da bir süre önce bize teklif ettiler. Almanya en az Türkiye kadar büyük bir operasyon. Orada kendi şirketimizi, ekibimizi kurup çalışacağız. Şu anda İngiltere’nin açtığı 4-5 mağaza var. Mağaza sayısı en az 50’ye çıkar."

2 YILDA TUTTURURUZ:

Romanya ve Bulgaristan’da 15’er mağaza açacaklarını dile getiren Koyunsev, "Romanya’da kendi şirketimizi kurmak üzereyiz. Çoğunlukla franchise veriyoruz. Burada kendi mağazalarımız olacak. 5 yıllık planlarımıza göre Ukrayna’da 15, Azerbeycan’da 5, Gürcistan ve Kazakistan’da 5’er mağaza açacağız. Biz 5 yıl diyoruz ama yine planları 2 yılda tuttururuz" dedi. Koyunsev, 2011’de Türkiye’de 80 mağazaya ulaşacakları da sözlerini ekledi.

2007’DE ZİRVEDEYİZ:

2005’te Türkiye’nin Accessorize’ın en başarılı partneri seçildiğini bildiren Erdinç Koyunsev "Accesssorize 35 ülkede faaliyet gösterieyor. Biz İngiltere hariç 5’inci sıradayız. Birinciyle aramızda yüzde 14’lük fark kaldı. Türkiye gelecek yıl zirveye oturur. Yıl sonunda Türkiye cirosu 20 milyon doları bulur. Her yıl 5 milyon dolarlık artış olur" diye konuştu.

En iyi ciro Akmerkez’de

MAĞAZALARI içinde en çok ciroyu Akmerkez’in yaptığına değinen Erdinç Koyunsev, ardından Beyoğlu ve Ankara Armada mağazasının geldiğini söyledi. Koyunsev "Hazır giyim ve ayakkabıdan farklı olararak 2 sezonda 6’şar koleksiyon yapılıyor. Her ay mal geliyor. Her hafta yeni ürün oluyor. Her sezon 5 bin çeşit ürün var. Mağazanın metrekaresi, lokasyonu; müşteri profili; en çok satılanları gören merkez ürün planlamasını yapıyor ama yüzde 80 aynı ürünlerden oluşuyor. Sıfır stokla çalışıldığından depolama maliyeti yok" dedi.

Çanta seven Türk kadını metrekare satışı artırıyor

TÜRKİYE’
deki mağazalarda metrekare ortalama satışın 10 bin dolar olduğunu vurgulayan Erdinç Koyunsev "Türkiye’de çanta satış oranımız çok yüksek bu da metrekare cirosunu artırıyor. Takıların payı ise yüzde 33. Örneğin Ukrayna’da satışların yüzde 50’si takılar, çanta ikinci sırada yer alıyor ve metrekare satış ortalaması 6 bin dolar civarı" dedi.

Türkiye’de hırsızlık ortalaması düşük

ACCESSORIZE
merkezinin bütçe yaparken tafsiye ettiği mal çalınması oranının yüzde 2 olduğunu belirten Erdinç Koyunsev, "Biz de Türkiye’de bütçe hazırlarken bu oranı dikkate alıyoruz ama Türkiye’deki çalınma oranı yüzde 1’inde altında" dedi.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı