Abdülhamit'in özel vagonu bar oldu

Güncelleme Tarihi:

Abdülhamitin özel vagonu bar oldu
Oluşturulma Tarihi: Haziran 23, 2001 00:00


Abdülhamit'in özel vagonu bar oldu

Haberin Devamı

Osmanlı Sultanı İkinci Abdülhamit'in özel vagonu Suriyeli sevgililerle eğlence meraklılarına hizmet veriyor...

Hac yolunun kısaltılması amacıyla geçen yüzyılın başında yaptırılan Hicaz Demiryolu'nun Şam'daki istasyonunda bulunan Osmanlı Sultanı İkinci Abdülhamit'in özel vagonu, Suriyeliler tarafından bar olarak kullanılıyor.

Son derece bakımsız olan vagonun kırmızı perdelerle örtülerek hazırlanan özel bölümde de sevgililer gözden uzak hoşça vakit geçiriyor.

Osmanlı padişahı İkinci Abdülhamit tarafından, 6 ay süren hac yolculuğunun kısaltılması amacıyla yaptırılan Hicaz Demiryolu, işlevini çoktan yitirdi. Şimdi demiryoluna ait nostaljik mekanlar da amacı dışında kullanılıyor.

Demiryolunu yaptıran İkinci Abdülhamit'in, Alman İmparatoru Wilhelm'in Suriye gezisinde kullanması için İstanbul'dan gönderdiği özel vagonu, Şam'da yine Osmanlılar tarafından yaptırılan istasyonda kendisine uzanacak eli bekliyor.

YABANCI TURİSTLERE YASAK

Özel dekorasyonu ile döneminin ince zevkini yansıtan İkinci Abdülhamit'in özel vagonu, sonradan yapılan dekoratif düzenlemelerle zamana karşı ayakta durma savaşı veriyor.

Son derece bakımsız olan tarihi vagonun bir bölümü ''Hicaz Bar'' adıyla kullanılıyor. Vagonun, küçük kompartımanları ise kırmızı perdelerle özel localar gibi düzenlenerek, gözden uzak mekanlar halinde sevgililere hizmet veriyor.

Bar işletmecileri, bu kompartımanlara özel hizmet veriyor.Yabıncı turistlerin bu mekana girmesi ise yasak.

YAPIMINI 7 BİN ASKER, 8 YILDA TAMAMLADI

Adana'dan Medine'ye uzanan 2 bin 343 kilometrelik Hicaz Demiryolu, Suriye topraklarında Hama, Humus ve başkent Şam'dan geçiyor. Tarihi demiryolu, Akabe'nin doğusundan Medine'ye ulaşıyor.

Yapımını 7 bin askerin 8 yılda tamamladığı demiryolu, 1907 yılından itibaren Şam ve Medine arasında düzenli hac seferlerine sahneoldu. Anadolu topraklarından itibaren demiryolu üzerinde ikmal, konaklama ve lojistik tesisleri de yapıldı.

Mekke şerifi Hüseyin önderliğindeki Araplar'ın Osmanlı'ya karşı ayaklanmasına destek veren ''Arabistanlı Lawrence'' adlı ünlü İngiliz casusu Thomas Lawrence'ın 1916-1917 yıllarında Arap kabilelerle birlikte saldırarak tahrip ettiği demiryolu kullanılmaz hale geldi. Demiryolunun halen 350-400 kilometrelik bölümü kullanılmaz durumda bulunuyor.

Birinci ve İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra demiryolu hattının kullanılabilen bölümleri, İngiliz ve Fransız mandası altındaki Suriye,Ürdün ve Filistin topraklarında kaldı.

Hicaz demiryolu, Osmanlı döneminde yapılan demiryolları arasında yapım ve işletme imtiyazı yabancılara verilmemiş ender yatırımlardan biriydi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!