Abdi İpekçi'de mağaza açmak için yarışıyorlar

Tuğçe ERDEMLİ
24.10.2003 - 01:58 | Son Güncelleme:

Gün geçmiyor ki İstanbul Abdi İpekçi Caddesi'nde yeni bir mağaza açılmasın. Dünyanın gözde markalarını biraraya toplayan cadde, hem müşteriler, hem de mağaza sahipleri açısından son ayların en çok tercih edilen alışveriş mekanı.

Abdi İpekçi adeta mağazacılığın yükselen değeri haline geldi. Mağaza sahipleri burada dükkan kiralamak için sıraya giriyor, birbirleriyle yarışıyorlar. Caddeye son iki ayda açılan ve açılacak olan dükkanların sayısı şimdiden 10'u buldu.

Birkaç sene öncesine kadar Rumeli Caddesi, Nişantaşı'nda alışveriş denilince ilk akla gelen ve dükkan kiraları en pahalı yerlerden biriydi. Ama yavaş yavaş büyük mağazaların kapılarına kilit vurulmaya başladı. Bunda uzun süren metro inşaatının da payı oldu. Kapanan mağazalar yeni yerlerlerini Nişantaşı'ndan Maçka'ya doğru uzanan Abdi İpekçi Caddesi'nde açmaya başladı. İstanbul'un en pahalı dükkanlarının bulunduğu, dünya markalarını biraraya getiren cadde, herkesi mıknatıs gibi çekiyor. Louis Vuitton, Hugo Boss, Longchamp, DKNY, Casandra, Christofle, Brooksfield, Topshop, Roberto Cavalli, Tiffany & Co caddenin cazibesine kapılanlardan sadece birkaçı. Son iki ayda açılmış ve çok yakında açılacak mağazaların sayısı 10'u geçiyor.

Rumeli Caddesi'nde kapanıp, ocak ayında Abdi İpekçi'ye taşınacak mağazalardan biri de erkek giyiminin öncülerinden Ermenegildo Zegna. Uzun zamandır inşaatı süren Beymen ise gelecek ay açılacak. Bu mağazada yine Abdi İpekçi farkı ve lüksü görülecek. Beymen, hiçbir mağazasında olmayan bazı yabancı markaları özel olarak bu mağaza için getiriyor.

Caddeye özel ürünler var

Abdi İpekçi Caddesi'ni cazip hale getiren, dünya markalarının yanı sıra buraya alışveriş yapmaya gelen müşteri kitlesi. Bir hafta önce üç katlı bir mağaza açan Desa, şu anda 600 metrekarelik alanıyla Abdi İpekçi'nin en büyük mekanına sahip. Desa Mağazaları Yönetim Kurulu Başkanı Melih Çelet, ‘‘Bu caddeye açılan her mağaza diğerini davet etti. Biz de buraya farklı bir soluk getirdik. Bu mağazayla ürünlerimizde kaliteyi ön plana çıkartan konsept hazırladık. Yanına ev koleksiyonu da kattık. Zaten Abdi İpekçi'nin tüketicisi farklıdır, buna göre hazırlanmak gerek. Ama diğer mağazalarımıza göre fiyat farkımız yok’’ diyor.

Hugo Boss mağazasının karşısında üç hafta önce hizmete giren Sisley ve Divarese mağazaları, caddeye özel sergileme ve ürün seçimi uyguluyor. Çünkü mağazaya giren müşterilerin ilk sorusu satılan ürünlerin İtalya'da üretilip üretilmediği. Personelin kıyafeti, servis stratejileri bile burada farklılık gösteriyor.

Abdi İpekçi trendinden nasibini alan diğer bir marka ise semtte ikinci mağazasını açan Adidas Spor. Eylül ayı başında açılan dükkanın alt katı için İstanbul'da hiçbir mağazada bulunmayan ayrı bir konsept hazırlanmış. Almanya'da üretilmiş ve klasik Adidas çizgisini yansıtan ürünler sergileniyor. Bit pazarı diye adlandırdıkları bu yöntemle ayakkabılar duvara dikey olarak asılı ve aradığınız her ürün elinizin altında.

Türkiye'nin ilkleri de burada

Türkiye'de ilk defa mağaza açacak şirketlerin ilk tercihi daima Abdi İpekçi Caddesi. Bir İsviçre markası olan Esas, Türkiye'deki ilk mağazasını açmak için bu caddeyi seçenlerden. Genel Müdür Diler Özçelik, ‘‘Burası Türkiye'nin en güzel caddelerinden biri. Eğer markaysanız bu caddede olmanız gerekir. Burayı seçmemizdeki başka bir etken ise hitap ettiğimiz müşteri kitlesi. Yapılanmaya bakarsanız bu caddede olmak bir ayrıcalık’’ diyor. Doğal ürünler satan L'Occitane En Provence, yine ilk dükkanını bu caddeye açan mağazalardan.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı