ABD’li fona Türk çorabı

Hürriyet Haber
20.09.2012 - 00:00 | Son Güncelleme: 20.09.2012 - 13:40

Milyar dolarlık uluslararası fonların Türk markalarına ilgisi her geçen gün artarken, son olarak Türkiye’nin önde gelen çorap markası Penti, Amerikalı The Carlyle Group ile ortaklık anlaşması imzaladı. Penti’nin yüzde 30 hissesinin yaklaşık 150 milyon dolara satıldığı iddia ediliyor.

TÜRK markalara milyar dolarlık dev uluslararası fonların ilgisi artarak sürüyor. Bir dönem eski ABD Başkanı George Bush ve eski İngiltere Başbakanı John Major’un da çalıştığı 156 milyar dolarlık Amerikalı The Carlyle Group,  Penti’yle ortaklık anlaşması imzaladı. Uzun süredir pek çok yatırım fonunun ilgisini çeken Penti’den ‘ The Carlyle Group’ anlaşmasıyla ilgili hisse bedeli ve fiyat açıklanmazken, piyasalarda yüzde 30 hissenin 130 ila 150 milyon dolar arasında bir bedele satıldığı iddia ediliyor. Çorap, iç çamaşırı, ev giyim, mayo ve aksesuar pazarında güçlü bir konuma sahip olan Penti’nin Türkiye’de 155 mağazası bulunuyor. Ayrıca 16 ülkede 39 mağazası olan Penti’nin İngiltere, İtalya ve Çin’de de ofisleri var.

Hedef global marka olmak

Kökleri 1950’ye uzanan Penti, son yıllarda perakende alanında hem Türkiye’de hem de dünyada hızlı bir gelişim göstererek, hızla mağazalaştı. Yeni ortaklık ile global bir marka olma yolunda hızlanacaklarını belirten Penti Yönetim Kurulu Başkanı Sami Kariyo , “Hedefimiz global bir Türk markası yaratmak. Carlyle ile gerçekleştirdiğimiz işbirliğinden dolayı mutluyuz. Bu ortaklık zaten tartışmasız lideri olduğumuz çorap pazarındaki konumumuzu daha da güçlendirecek ve liderliğimizi çorabın yanı sıra iç giyim ve mayo perakendeciliğine de taşıyacak” dedi.

Başarı devam edecek

The Carlyle MENA Eşbaşkanı ve Carlyle Türkiye Yatırım Ekibi Başkanı Can Deldağ, büyük bir potansiyeli olduğuna inandıkları ve güçlü bir büyüme gösteren Penti’ye yatırım yapmaktan heyecan duyduklarını belirterek, “Penti’nin başarısını kanıtlamış yönetim ekibiyle birlikte çalışarak ve Carlyle’ın perakende alanındaki zengin küresel tecrübesinden faydalanarak başarının devamını sağlamak için müşterilere sunulan kaynak ve hizmetleri geliştirmeyi planlıyoruz” dedi.

Öğretmenler için yola çıktı

· 1950’de “Öğretmen Çorap” adıyla faaliyete başlayan firma, o dönemde ince kadın çorabının en önemli tüketicisi öğretmenleri hedef alıyordu.
· 1980’ler isimini “Penti” olarak değiştirdi.
· İnce kadın çorabına yıllar içinde çocuk çorabı, erkek çorabı, ev giyimi, iç giyim, bikini, mayo, plaj giyimini etkileyerek, üretim ve perakende alanında faaliyetlerini sürdürdü.
· Türkiye ince kadın çorabı pazarında yüzde 45 pay sahibi.
· Avrupa’nın en büyük ilk 5 üretici firmasından biri.

Türk markalarına yatırım yapan fonlar

· Amerikalı CVCI Beymen, Boyner’e yatırım yaptı.
· Damat, Tween’in sahibi OrkaGroup’un yüzde 30’unu Investcorp aldı.
· Silk & Cashmere’e ortak olan Eastgate Capital ve Yargıcı’nın ortağı Global Investment House ise Körfez’den.
· Eurasia Capital Partners’ın liderliğinde, Hollanda Kalkınma Bankası (FMO) ve Balkan Accession Fund’dan (BAF) oluşan konsorsiyum, Wenice markasının yüzde 50’sine 100 milyon dolara ortak olmuştu.
· Bücürük’e yatırım yapan Kerten İrlanda merkezliyken, Joker’i alan Actera Partners ise K. Amerika, Avrupa, Uzakdoğu ve Ortadoğulu yatırımcıların Türkiye’de yatırım için kurduğu bir fon.
· Mavi ve Koton’a yatırım yapan Turkven, Türkiye merkezli bir yatırım fonu.

Türkiye’de dördüncü yatırımı

· 1987’de Washington’da kurulan Carlyle dünyanın en büyük özel sermaye gruplarından biri.
· 30 Haziran 2012 itibariyle idaresindeki varlıkların toplam değeri 156 milyar dolar.
· Penti, Türkiye’deki dördüncü yatırımı.
· Carlyle daha önce TVK Gemicilik, Medical Park ve Bahçeşehir Kolejleri’ne yatırım yapmıştı.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı