800’lü hatlarla yapılan sigorta vurgunu

BİR süredir, vatandaşların telefonla, özellikle de 800’li hatlar aracılığı ile aranarak, sigorta vurgunu yapıldığına yönelik çıkan haberleri ve yazıları takip ediyorum.

Haberin Devamı

Yazılanlara göre; bu yolla sigorta satan şirketler türemiş... Vatandaşları sürekli sigorta almaları için arıyor, tehdit bile ediyorlarmış... Hatta bankadan kredi çekerken hayat sigortası yaptıran bir vatandaş, aylar sonra böyle bir şirket tarafından aranmış; sigortasını kullanmadığı için para ödemesi istenmiş, vatandaş ödemiş, sonra da dolandırıldığını anlamış.
Konunun detayına geçmeden önce başımdan geçen bir olayı sizlerle paylaşayım. Bundan 20-25 gün önceydi... Telefonum çaldı. Arayan, bir bankayla ortak çalışan bir sigorta şirketinin pazarlama elemanıydı... ‘Konuşmalarımız kayıt altında’ gibi beylik laflarla girizgah yaptıktan sonra, başladı sattığı ürünü anlatmaya... Ürün, içinde sağlık hizmeti de olan ferdi kaza sigortasıydı. Üşenmedim, dinledim. Anlatması bitince de fiyatını sordum... Sigortayı yaptıracağımdan değil, sırf merakımdan. Yanılmıyorsam, 350-400 lira arasında bir prim söyledi ki, çok yüksek bir rakam. Çünkü ferdi kaza, en ucuz sigorta ürünüdür ve yıllık primi de taş çatlasa 80-90 liradır. Sonunda istemediğimi söyledim... Tahmin edeceğiniz gibi üsteledi ama sert bir şekilde reddedip, telefonu kapadım.
Bundan sonra yazacaklarım eminim bazılarının hoşuna gitmeyecektir, özellikle de bazı tüketici kesimlerinin. Ama önce şunu belirteyim... İster sigorta şirketi, ister banka… Kim olursa olsun, vatandaşın haberi olmadan, bilgilendirme yapılmadan, onay alınmadan yapılan her türlü sigortaya karşıyım... Ki, daimi okuyucularım çok iyi bilir, bu konuda geçmişte eleştirisel çok yazı yazmışımdır.

Haberin Devamı

BİRAZ BİLİNÇ LÜTFEN!

Kimse kusura bakmasın ama artık bu tür olaylar karşısında da biraz bilinçli hareket etmemiz gerekiyor. Üstelik bizler; önce bankerler, ardından da astronomik faizlerle para toplayıp sonra batan bankalar yüzünden ciddi mağduriyetler yaşayan bir toplumun vatandaşlarıyız. Yani, bilinçlenmiş, akıllanmış olmamız gerekiyor.
Elbette dolandırıcılık yoluyla kişileri mağdur etmenin hoş görülür hiçbir tarafı yok. Ama düşünün... Biri sizi, telefonla sigorta satmak için sürekli taciz edecek, yetmeyecek tehdit edecek... Siz de bıkıp, usanıp, korkup satın alacaksınız... Hem 200-300 lira para ödeyecek hem de kredi kartı bilgileriniz dahil tüm kişisel bilgilerinizi nereden aradığı, kim olduğu belli olmayan birine vereceksiniz... Böyle bir şey mümkün mü?
Hadi bunu geçtim... Bankadan kredi kullanırken banka size hayat sigortası yapacak... Aradan aylar geçtikten sonra 800’lü hatlardan birileri sizi arayacak ve ‘sigortanızı kullanmadığınız için para ödeyeceksiniz’ diyecek... Siz de sorgusuz sualsiz, bankanızı aramadan tıpış tıpış 300-400 lirayı yatıracaksınız... Hem de gazetelerden televizyonlara kadar her ortamda ve sürekli olarak birilerinin, ‘aman telefonla sizi arayıp, para isteyen dolandırıcılara dikkat edin’, ‘kredi kartı bilgilerinizi kimseyle paylaşmayın’ diyerek uyarılarda bulunduğu... Emniyet müdürlüğünün belli dönemlerde tüm cep telefonlarına, ‘telefonla sizi arayanlara dikkat edin’ mesajları gönderdiği bir ortamda... Yapmayın Allah aşkına. Bir telefonla dolandırılmak bu kadar basit mi? Kimse kusura bakmasın ve alınmasın... Hani derler ya, ‘dolandıranda mı, dolandırılanda mı kabahat’ diye...

Haberin Devamı

DOLANDIRILMAK KOLAY MI?

Ben ne yapıyorum... Bir kere telefonuma gelen 800’lü hatlardan aramaları hiçbir şekilde açmıyorum. Aynı şekilde tanımadığım, garip numaralara da cevap vermiyorum. Telefonda bir ürün pazarlanıyorsa ve ‘istemiyorum’ dememe rağmen ısrar ediliyorsa, uygun şekilde kapatıyorum. Aynı ve benzer numaralardan bir daha aranıyorsam telefonu açmıyorum. Telefonda kişisel bilgilerimi ise vermiyorum. Hatta bir adım daha ileri gideyim... Eğer bankadan aranıyorsam, bazı kişisel bilgilerim söylense dahi; telefon alıp, geri dönüp ben arıyorum. Tavsiyem, sizin de bunları yapmanızdır.
Yok... Gazete okumam, televizyon seyretmem, sağdan soldan duyduğum dolandırıcılık olaylarını dinlemem, telefonuma gelen uyarı mesajlarına aldırış etmem, 800’lü hatlardan gelen her aramaya cevap veririm, kişisel bilgilerimi de telefonda her arayana birer birer dökerim diyorsanız... Diyecek bir sözüm yok. Kolay gelsin ve iyi dolandırılmalar...
Son olarak şunu da belirteyim... Sadece insanları dolandırmak için kurulmuş birkaç şirketin yaptıkları ile birkaç münferit dolandırılma olayından yola çıkarak, sigorta vurgunu ve dolandırıcılığı yapılıyormuş gibi konuyu genele yaymak da doğru değil.
Sözün özü... Biraz bilinçli olursak ki, artık olmamız gerekiyor; ne bu dolandırıcılar kendilerine rahat alan bulurlar ne de vatandaş olarak dolandırılırız. Dikkat edin... Dolandırıcılık hiç olmayacak demiyorum... Geçmişte de vardı, bugün de var, yarın da olacak... Ama o şekilde, ama bu şekilde. Önemli olan artık bilinçlenmemiz.

Yazarın Tüm Yazıları