80 yıldır yayında olan BusinessWeek’ ‘alıcı çıkar mı’ tartışması yaşıyor

Hürriyet Haber
18.07.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

Zarardaki 80 yıllık iş ve ekonomi dergisi BusinessWeek’in satılması için McGraw-Hill şirketi, butik yatırım bankası Evercore’la anlaştığı söyleniyor.

Ekonomik krizin etkisiyle reklâm gelirleri iyice azalan BusinessWeek’in 10 milyonlarca doları bulan zararı nedeniyle pek bir talibinin çıkmayacağı söyleniyor. Piper Jaffray’de analist olarak çalışan Peter Appert, “Benim tahminim birileri BusinessWeek’e herhalde sıfır dolar verir” dedi. DeSilva + Phillips’de medya bankacısı olarak çalışan Reed Phillips ise, “BusinessWeek’in değeri, alıcının vereceği değerdir” yorumunda bulunurken derginin çok fazla pazarlık etme şansı olmadığına dikkat çekiyor.

Satmak pozitif olur

Analist Peter Appert, BusinessWeek’in McGraw-Hill için tam bir para israfı olduğunu söylüyor. Toplam geliri yıllık 130 milyon dolar olan şirket yılda 20-30 miyon dolar arası zarar ediyor. Bu sebeplerden dolayı, derginin satışının McGraw için pozitif bir adım olarak değerlendiren Appert “Şirket dergiyi satarak hem kendisine sürekli para kaybettiren bir birimden kurtulmuş, hem şirketin yönetimini kolaylaştırmış, hem de yatırımcının gözünde şirketini kurtarıp portfolyosunu küçültmek için daha aktif olarak çalışan bir şirket haline gelmiş oluyor” dedi.

Potansiyel alıcılar

Thomson Reuters Corp. ile rekabet eden, The Wall Street Journal’ın sahibi News Corp, Barron’s, Time Inc, Forbes, Bloomberg potansiyel alıcılar olarak dile getiriliyor.

Rakamlarla BusinessWeek   

Dergi 1929 yılında kuruldu
4.8 milyon okuyucusu var.
Dergi 140 ülkede yayınlanıyor.

Vanity Fair’e özenen ekonomi dergisi kapandı

DİĞER bir ekonomi dergisi Conde Naste Portfolyo, ağır ekonomi haberlerini Vanity Fair tarzı makaleler ile harmanlayarak daha çok okur kazanmaya çalışırken, insanların ilgisini tamamen kaybetti. En sonunda bu yıl kapanmak zorunda kaldı.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı