70 milyon dolar yatırdık pazarı yüzde 27 büyüttük

Hürriyet Haber
24.02.2005 - 00:00 | Son Güncelleme: 24.02.2005 - 00:01

Cola Turka için Akyazı’daki fabrikalarına şimdiye kadar 70 milyon dolarlık ek yatırım yaptıklarını belirten Ülker Gıda Grubu Başkanı Metin Yurdagül, ‘Kola pazarı 2003’te yüzde 13, 2004’te ise yüzde 27 büyüdü’ dedi.ÜLKER Gıda Grubu Başkanı Metin Yurdagül Cola Turka’nın 18 ay önce piyasaya çıktığını belirterek, ‘Türkiye’deki her 100 evden 63’üne girmeyi başardık’ dedi. Yurdagül, Cola Turka’nın pazara girmesiyle beraber durağan olan gazlı içecekler pazarının da hareketlendiğine dikkat çekti. Yurdagül, ‘Bu dönemde kola pazarı 2003’te yüzde 13, 2004’te ise yüzde 27 büyüdü. Bizim pazar payımız yüzde 20’ye ulaştı ve ikinci sıraya yerleştik’ diye konuştu. Uluslararası ouyncuların da bulunduğu pazarda hızlı bir pay artışı beklemediklerini kaydeden Metin Yurdakul, ‘Kısa vadedeki amacımız pazarda bulunduğumuz yeri sağlamlaştırmak ve bilinçli bir şekilde büyümektir’ dedi.18 AYLIK BEBEK: Cola Turka’yla yurtdışına açılmayı şu an için düşünmediklerini ifade eden Yurdagül, ‘Cola Turka henüz 18 aylık bir bebek. Öncelikle iç pazardaki konuma önem veriyoruz. Yurtdışına açılmak için oralara yatırım yapmamız gerekiyor. Gazlı içecek sektöründe ihracatla değil, o ülkelerdeki üretiminizle var olabilirsiniz’ dedi. BÖLGENİN EN BÜYÜĞÜ: Cola Turka’nın üretiminin yapıldığı Akyazı’daki Della fabrikasının 190 bin metreküp/saatlik kapasitesi ve 9 dolum hattı bulunduğuna işaret eden Yurdagül, 50 milyon dolara kurduğumuz bu fabrika Türkiye’nin ve komşularının bulunduğu bölgelerin en büyük gazlı içecek üretim tesisidir. Bu fabrikaya Cola Turka üretimi için son 2 yılda 70 milyon dolarlık ek yatırım yaptık’ dedi. MISIR’DA BİSKÜVİ: Ülker Gıda Grubu’nun yurtdışı faaliyetleri hakkında da bilgi veren Yurdagül şöyle konuştu: ‘Kazakistan’da bisküvi pazarında lideriz. Mısır’da bisküvi yatırım üzerine bir projemiz var. Bir bisküvi fabrikası kurmak için de en az 10 milyon dolarlık yatırım yapmanız gerekiyor. Dış pazarlardaki üretim ciromuz 300 milyon dolara ulaştı. İhracatımız ise 333 milyon dolar olarak gerçekleşti.’‘Türk’ün başarı geni’ 400 bin dolara mal olduMETİN Yurdagül, Cola Turka’nın pazara ilk çıktığında ‘Türkleştiren Kola’ konseptiyle konumlandırıldığını hatırlatarak, şöyle konuştu: ‘İçimdeki Turka çıksın ortaya solganıyla yeni bir pazar konumlandırmasına geçtik. Bu yeni kampanya bağlamında, yeni bir reklam filmi hazırlattık. Herhangi bir sözlükte Turka kelimesi olsaydı, Türkleştiren unsur ve Türk’ün başarı geni diye iki anlamı olacaktı. Biz de bundan hareketle, yeni reklam kampanyamızda her Türk’ün içinde bulunan ve ortaya çıkmayı bekleyen başarı arzusunu vurgulamak istedik. Sinan Çetin tarafından çekilen yeni reklam filmi 400 bin dolara mal oldu. Filmde Türkiye’nin Milli Futbol Takımı’nın yıldızlarından Emre Belözoğlu yer alıyor. Emre 20 yaşındayken dünyanın en iyi 100 futbolcusu arasına girmiş bir isim. Cola Turka gibi başarma hırsıyla dolu, başarıya ulaşmış bir kişi.’
Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı