600 milyonluk jean pazarına ‘ince’ ayar

Demet CENGİZ
17.09.2013 - 01:08 | Son Güncelleme:

Jean ve denimde rekabet kızışacak.

1 milyar lirayı aşan cirosuyla Türkiye’nin en büyük giyim markalarından olan Koton jean ve denim koleksiyonunu genişletti. Hedef 600 milyon liralık jean pazarından yüzde 18 pay almak.

CİROSU 1.3 milyar liraya yaklaşan ve 100’ü yurtdışında 334 mağazası bulunan Koton, jean ve denim koleksiyonunu genişletti. Kadın-erkek toplam 550 parçalık koleksiyon hazırlayan Koton, yaygınlığı nedeniyle kısa sürede Türkiye’nin jean’deki en büyük oyuncularından biri oluyor. Ipsos raporuna göre, 2013’teki toplam jean pazarı 600 milyon lira büyüklüğe ulaşacak ve Koton’un hedefi 2014’te 660 milyon liraya çıkacak pazardan yüzde 18 pay almak. Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, jean pazarının yüzde 60 erkek, yüzde 40 kadın tüketici oranlarına sahip olduğunu belirterek, “Bu yıl yıl sonuna kadar 500 bin, gelecek yıl ise 3 milyonu Türkiye’de toplam 4 milyon adet jean ve denim ürün satmayı planlıyoruz. Fiyatlarımız 29.99 ile 69.99 lira arasında. Bu yıl ciroda yüzde 10 pay hedeflemiştik şu anda o doğrultu da gidiyor” dedi.

EN ÇOK ALINAN ÜRÜN

Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz, jean ve denime odaklanma nedenlerini şöyle anlattı: “Nereye gitsek insanların üzerinde jean var Yüzde 60-70 tüketicinin tercih ettiği bir ürün. En çok satın alınan ve köprü gibi birleştirici bir ürün. Koleksiyonu genişletmeden önce araştırma yaptık, antropolojik araştırmalar da dahil. 25 yaş grubu moda jean seviyor. 30 yaş grubu rahatlık istiyor. Kalıplar çok önemli. Bizim ‘My Fit’ ismini verdiğimiz bir projemiz vardı; Türk kadının beden yapısını çıkarmıştık. Onu buraya adapte ettik.”

POPOLAR KALKIK, PAÇALAR İSPANYOL

Gülden Yılmaz, magic lift ile popo kaldıran jean yaptıklarını ve magic slim ile de bir beden ince gösterdiklerini belirterek, “En çok bu ikisine ilgi var. Türk kadını kalçalarını kaldıran jeanleri seviyor. Modelde ise ‘İspanyol paça’ olarak anılan flare seviyor. Örneğin Rusya’da skinny’ler tercih ediliyor. Zaten kullandığımız kumaşlar akıllı” diye konuştu.

Yüzde 40 büyüyor

GÜLDEN Yılmaz, yaklaşık 350 mağazanın içine jean yerleştirince otomatik büyüme sağladıklarını anlatarak “Zaten artık mağazalarımız 1500-2000 merekare. 70-100 metrekare arası denim reyonu kuruyoruz her birine. Yıl sonuna kadar 65 mağaza daha açmış olacağız” dedi. Yılmaz Yılmaz, “Yıl sonunda Türkiye’de yüzde 37-38, yurtdışında da yüzde 50’nin üzerinde büyürüz. Bu da bize ortalamada yüzde 40-45’i verir” dedi.

İç çamaşırı işine giriyor

KOTON, ürün çeşitliliğini artırırken çocuk giyime de odaklanmıştı. Şu anda 30 mağazada satılan çocuk koleksiyonları, daha fazla mağazaya yayılacak. Gülden Yılmaz, yeni bir kategori olarak iç giyime girdiklerini belirterek, “Gelecek hafta mağazalarda yerini alacak. Başlangıçta 40 mağazada satılacak. Daha sonra mağaza sayısını artıracağız” dedi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı