6 İtalyan markası üretimi Tamer Tanca’ya bırakacak

Hazırlayan: SADİ Özdemir
20 Ocak 2015 - 17:26Son Güncelleme : 20 Ocak 2015 - 17:26

140 mağaza ile Türkiye’nin en büyük ‘ayakkabı’ zincirlerinden biri olan Kemal Tanca, hem yurt dışında mağazalaşarak hem de dünyaca ünlü İtalyan markalarına Türkiye’de üretim yaparak ihracatını artıracak.

TÜRKİYE’nin en eski ayakkabı markalarından Kemal Tanca’nın oğlu Tamer Tanca, kendisine ait 115 (kardeşleriyle birlikte 140) mağazalı bir perakende zinciri olarak ihracatını artırmayı planlıyor. Tamer Tanca A.Ş. Yönetim Kurulu6 İtalyan markası üretimi Tamer Tanca’ya bırakacak Başkanı Tamer Tanca, geçen yıl 210 milyon lira ciro yaptıklarını belirterek, 3 İtalyan markasının Türkiye’de üretimi için anlaştıklarını, üç marka ile de görüşmelerin sürdüğünü anlatıyor. 1000 kişilik istihdama ulaştıklarını vurgulayan ve yurt dışında mağazalaşmanın da hızlanacağını söyleyen Tamer Tanca, yakında Los Angeles’ta Kemal Tanca mağazası açacaklarını vurguluyor. Tamer Tanca şöyle konuşuyor:

4 KARDEŞ ATÖLYEDE
“1950’de babamız Kemal Tanca ilk mağazasını Adana’da açmış. Aslında dedemiz de ayakkabıcıymış. Babam erkek ayakkabısı ile başlamış ki Adana’da hem üretiyor hem de mağazasında satıyormuş. 1960’ta İstanbul’a yerleşmiş ve Çarşıkapı’da ilk mağazasını yine aynı modelle açmış. Mağazanın ikinci katında imalat yapıp giriş katında satıyordu. Biz 4 kardeş (Bülent, Levent, Muhiddin, Kemal ben 3 numarayım) ilkokuldayken bile okludan çıkar çıkmaz imalathaneye gidip çalışırdık. Biraz büyüyünce mağazada da ayakkabı satmaya başladık. Askerliğe gidene kadar babamızın yayınında çalıştık. Üretimin her aşamasında tüm kardeşler uzmanlaştık.

KALİTE VE ESNAFLIK BABADAN
Babamızdan esnaflığı ve üretimi çok iyi öğrendik. Bugünlerimizi de ona borçluyuz. Mesela, bize ne zaman ‘müşterinin ayağına olmuyorsa satın ayakkabıyı vermeyin. Tamamen kaybedersiniz’ derdi. Bir şey almadan çıkan müşteriye en azından bir ayakkabı çekeceği hediye ederdi ki hoş ayrılsın. Çarşıkapı mağazamızdan sonra Beyoğlu’nda bir mağaza açtık. 1980’lerin başında da Osmanbey (Halaskargazi) mağazamızı açtık ki o zamanlar Osmanbey’e çıkmayan, marka sayılmıyordu. Sonra da Kadıköy, Bakırköy mağazalarımız açtık.

AVM’LER SAYESİNDE BÜYÜDÜK
2001’e kadar 4-5 mağazalı bir küçük markaydık. Alışveriş merkezleri (AVM) açılmaya başlayınca ‘oralarda olmalıyız’ dedik. Babam en baştan AVM’lere karşı çıktı. Mesela, bir AVM’de ilk mağazamızı açmak için kapora yatırmıştık ama babam ‘bunların ne olacağı belli olmaz, cadde mağazalar açın’ diye vazgeçirmişti. Ancak, ben AVM’lere inandım ve öyle yürüdüm. Eğer AVM’ler olmasaydı bugün böyle bir marka olamazdık. İlk dönemlerde İstanbul dışında mağazamız olmadığı için AVM’ler bize yer bile vermek istemiyordu. Şu anda ise önce bize geliyorlar. Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği’nin GFK işbirliği ile düzenlediği, ‘tüketicinin AVM’lerde en beğendiği ve tercih ettiği perakende markaları araştırmasında’ ayakkabı ve çantada ‘1 Numaralı Markalar 2014’ ödülünü kazandık. Kardeşler arasında paylaşımı da erken yaptık (2002) ve kendi yolumuzu çizdik. Üretim tarafında bize çalışan 150 civarında atölye var. Bunları bazıları tamamen bize çalışıyor bazıları yüzde 30 oranında. Hammadde, tasarım, kalite kontrol bizde. Onlar üretiyor.”

Üç tane Vakko mağazası açtım

TAMER Tanca, perakende bilgisiyle Kemal Tanca markasının (dedeye göre üçüncü kuşak ismi olarak) liderliğini sürdürüyor. Ancak, üç tane de Vakko mağazası açarak ilginç bir deneyim yaşamış. Tamer Tanca, “Kemal Tanca markasında, Tamer Tanca A.Ş. olarak Tanca Plus, Tanca Kids markalarını da oluşturduk. Ayrıca temsilciliğini yaptığımız yabancı markalarımız da var. Ben, şahsen 3 tane de Vakko mağazası açtım. İlkini Metrocity’de açtım eşarp satış şampiyonu oldu. Ardından Capitol ve Ümraniye CanPark’ta açtım.

Lon Angeles’a mağaza açıyoruz

TAMER Tanca, önümüzdeki dönemde ihracatını da hızlı artıracağını söylüyor ve şu bilgileri aktarıyor: “Yurt dışından bayilik ve mağaza isteyenler var. Azerbaycan, Hollanda, Kosova ve Güney Afrika ile anlaştık. ABD için görüşmelerimiz sürüyor. Yakında sonuçlanacak ve ilk ABD mağazamızı Los Angeles’ta açabiliriz. İtalyan markalarının da ‘bize üretim yapın’ diye çok yoğun üretim baskısı var. Bizim üretim kalitemiz ve fiyat cazibemiz onları çok etkiledi. 3 İtalyan markayla ile üretim anlaşması imzaladık. 3 marka ile de görüşmeler sürüyor. Yakında onlar da sonuçlanacak. Bunlar bizim ihracatımızı şimdiye kadar olduğundan çok daha hızlı büyütecek. Üretim anlaşması yapacağımız yabancı marka sayısı bu yıl sonuna kadar 10’a çıkabilir.”

sozdemir@hurriyet.com.tr

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı