6 bin 500 Rover parça bekliyor

Hürriyet Haber
10.01.1999 - 00:00 | Son Güncelleme: 10.01.1999 - 00:01

Erkan ÇELEBİBMW, Rover'ı bünyesine kattıktan sonra, Türkiye Temsilciliğini BMW'nin de temsilcisi olan Borusan Oto'ya vermek istedi. Ancak, Rover'ın eski temlsilcisi Boronkay'la mahkemelik oldu. Bunun üzerine, temsilcilik olayı tam netleşemedi. Bu yüzden Rover yedek parçası ithalatı durdu. Türkiye'deki 6 bin 500 Rover sahibi, yedek parça yüzünden mağdur oldu.Boronkay ile BMW arasındaki temsilcilik kavgası, Türkiye'deki 6 bin 500 Rover'ı yedek parçasız bıraktı. Geçtiğimiz yıllarda İngiliz Rover'ı bünyesine katan Alman otomobil devi BMW, artık Türkiye'de Boronkay'la çalışmak istemiyor. Boronkay'ı devreden çıkararak, Borusan Oto'nun BMW'nin yanı sıra, Rover'ın da temsilciliğini üstlenmesini istiyor. Bunun sonucunda da, Boronkay ve BMW mahkemelik oldu. Fatura Rover sahiplerine çıktı.Rover temsilciliğinin resmen Boronkay'dan alınıp, Borusan Oto'ya devredilmemesi yüzünden, Rover sahipleri ortada kaldı. Sayıları 6 bin 500'ü bulan Rover sahipleri, şu anda karşılarında bir muhatap bulamıyor. Bunun sonucunda, yedek parçalarının İngiltere'den ithalatı durdu. Böylece, kabak yine tüketicilerin başına patladı. Şu anda, yedek parça ithal edilmemesi yüzünden Türkiye'de satılan 6 bin 500 Rover marka otomobilde yedek parça sıkıntısı çekiliyor. Yedek parça bulunamaması yüzünden bazı otomobiller aylardır servislerde tamir edilmeyi bekliyor.MAHKEMELİK OLDULARİngiliz Rover otomobilleri ilk defa 1993 yılında Boronkay adıyla birlikte tanındı. Boronkay, Rover'ın temsilciliğini aldıktan sonra, Türkiye çapında satışına başladı. Oluşturduğu servis ağıyla da Rover sahiplerine satış sonrası servis ve yedek parça hizmeti veriyordu. Alman BMW'nin İngiliz Rover'ı bünyesine katmasına kadar da bu aksamadan sürdü.Bu operasyonun hemen ardından da, Rover temsilciliğinin Türkiye'de Boronkay'dan alınarak, Borusan Oto'ya devredilmesi gündeme geldi. 1998 yılının sonuna doğru da Rover'ın Borusan Oto'ya devredilmesi, netlik kazandı. Bunun üzerine, Boronkay, tazminat talebiyle BMW aleyhine dava açtı. Davaya gerekçe olarak da, Türkiye'de Rover'ın marka imajını oluşturmasını ve yaygın satış ağı kurmak için yaptığı yatırımları gösterdi. BMW'den, tek taraflı alınan fesih kararı sonucunda uğradığı zararın tazmin edilmesini talep etti. Arkadaşımız Fadime Çoban, Rover müşterilerinin şikayeti üzerine, Boronkay ve Borusan Oto yetkilileriyle görüştü. Boronkay'ın Satış Sonrası Hizmetler Müdürü Hakan Oral, Rover otomobillerinde yaşanan yedek parça sorununun BMW'den kaynaklandığını ileri sürdü. Oral, ‘‘BMW artık bize Rover'ın yedek parçalarını vermiyor. Elimizdeki yedek parça stoklarıyla müşterilerimizi mağdur etmemeye çalışıyoruz ama, bu yeterli olmuyor. Bazı yedek parçalarda stoklarımız tükendi. Bu tip yedek parça gereksinimi olan araçlarda sorun yaşanıyor’’ dedi.Hakan Oral, Rover'ı BMW'nin satın aldıktan sonra özellikle Suudi Arabistan, Cezayir, Türkiye gibi Avrupa Birliği dışında ki diğer ülkelerde distribütörlerini değiştirdiğine değinerek, ‘‘Avrupa birliği ülkelerinde bunu yapamıyor. Çünkü, Avrupa'da ki yasalar, haksız rekabete yol açtığı için buna izin vermiyor. Biz de Türkiye distiribütörlüğünü de Boronkay'dan alıp Borusan Oto'ya verilmesine karşı çıkıyoruz. Bu doğrultu da açtığımız dava, hala sürüyor. Ayrıca, aramızdaki sorunun çözümü için de Sanayi Bakanlığı'nın yanı sıra, Rekabet Kurulu'nu da devreye sokacağız’’ diye konuştu.BORUSAN'IN AÇIKLAMASIBorusan Oto yetkililerinden Melih Pekol ise, BMW'nin Rover temsilciliğini henüz Borusan Oto'ya resmi olarak vermediğine değinerek, ‘‘Şayet bize resmi bir teklif gelirse, Rover'ın da temsilciliğini üstleniriz. Şu anda böyle bir alınmış temsilcilik yok. Tüm gelişmeler bizim dışımızda gerçekleşiyor’’ dedi.
Etiketler:

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı