56 bin KOBİ’ye 2 milyar lira gitti, 100 bin işletmelik ‘paket’ geliyor

Hürriyet Haber
25.05.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

2011-2013 KOBİ Stratejisi ve Eylem Planı’nı (KSEP) açıklayan Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, “56 bin 250 KOBİ, 2 milyar lira kredi hacmine ulaştı. 100 bin işletmelik yeni kredi paketi açacağız” dedi.

SON dönemlerde KOBİ’lerin hızla büyüdüğüne işaret eden Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, “Bu yılın ikinci yarısında 100 bin işletmelik yeni bir kredi paketi daha açacağız. Bunda da 50 bin liralık kredi üst limiti olacak ve geçen seferki desteklerden yararlanmayan işletmeler bu destekten yararlanacaklar” dedi. 2011-2013 KOBİ Stratejisi ve Eylem Planı’nı (KSEP) açıklayan Nihat Ergün, 5 stratejik alanda toplam 83 eylem ve projenin hayata geçireleceğini söyledi.

2.8 milyar lirayı bulacak

Yeni bir kredi paketi üzerinde çalıştıklarını anlatan Nihat Ergün, şöyle konuştu: “Şu anda KOSGEB aracılığıyla 50 bin işletmeye vermeyi hedeflediğimiz bir kredi paketi kredilendirmesi devam ediyor. Şu ana kadar kredi kullanan, son açtığımız pakette işletme sayısı 56 bin 250’ye ulaştı. Bu işletmeler muhtemelen yedekler de bittiğinde 68 bin 500 işletmeye ulaşmış olacak. Bugün itibariyle 2 milyar 195 milyon liralık bir kredi hacmi oluşmuş oldu. 56 bin 250 işletme için bu rakam 2 milyar 800 milyona kadar çıkacak. Ama bunun bitirilmesinden sonra biz 100 bin işletmelik ikinci bir paket daha açacağız. O tabii yılın ikinci yarısına tekabül edecek. Yılın ilk yarısında bu başlattığımız desteklerin asil ve yedeklerini bitirmiş olacağız.”

Üst limit 50 bin lira

Nihat Ergün, bu yılın ikinci yarısında 100 bin işletmelik yeni bir kredi paketi daha açacaklarını belirterek, şu bilgileri verdi: “Bunda da 50 bin liralık kredi üst limiti olacak ve geçen seferki desteklerden yararlanmayan işletmeler bu destekten yararlanacaklar. Bu kredilerin faizinin yüzde 50’si veya yüzde 75’i KOSGEB tarafından karşılanan krediler. Girişimci eğitiminden geçen ve iş planı sunun ve kabul edilen girişimcilerimize 27 bin lira hibe desteği veriyoruz. Kadınsa pozitif ayrımcılık yapıyor, yüzde 10 daha fazlasını veriyoruz. Bunun 5 bin lirası fizibiliteler, 10 bin lirası ofisini kurmak, 12 bin lirası da ayda bin lira olmak üzere işletme giderleri için.”

Mikro ölçekli KOBİ’ler

KOBİ Stratejisini hazırlarken, Türkiye’deki KOBİ’lerin zayıf yönlerini bertaraf edecek, güçlü yönlerini ise daha da güçlendirecek eylemler belirlediklerini anlatan Ergün, “Biz bu planı hazırlarken, KOBİ’leri korunması gereken bir yapı olarak değil, ülkemizin küresel rekabet gücünü artıracak bir alan şeklinde kurguladık. Türkiye’deki 3 milyondan fazla KOBİ’nin yüzde 96’ya yakın
bir kısmı, 9 kişiden az istihdam sağlayan mikro ölçekli işletmeler. 10 ile 49 arasında çalışanı olan küçük ölçekli işletmeler oranı ise sadece
yüzde 3.7” dedi.

KOBİ stratejisinin 5 alanda 16 hedefi var

KOBİ stratejisinin 5 stratejik alanda 16 hedef ve bu hedefler çerçevesinde uygulanacak eylem ve projelerden oluştuğuna işaret eden Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, bu hedefleri şöyle sıraladı:

Birinci stratejik
amacımız girişimciliğin geliştirilmesi ve desteklenmesi.
İkinci stratejik amacımız KOBİ’lerin yönetim becerilerini ve kurumsal yetkinliklerini geliştirme.
Üçüncü stratejik amacımız iş ve yatırım ortamını iyileştirme sürecinde KOBİ’leri gözetmek.
Dördüncü stratejik amacımız KOBİ’lerin
AR-GE ve yenilik kapasitesini geliştirme.
Beşinci hedefimiz KOBİ’lerin ve girişimcilerin finansmana erişimlerini kolaylaştırmak.

Küçük olmak sorun değil avantajdır

KOSGEB Kanunu’nda çok önemli bir değişiklik yaptıklarını, hizmet ve ticaret sektöründeki KOBİ’lerin de desteklerden yararlanmalarını sağladıklarını vurgulayan Sanayi ve Ticaret Bakanı Nihat Ergün, şöyle konuştu: “Biz bu planı hazırlarken, KOBİ’leri korunması gereken bir yapı olarak değil, ülkemizin küresel rekabet gücünü artıracak bir alan şeklinde kurguladık. KOBİ’lerin yeniliklere açık olmak, esneklik, değişimlere çabuk uyum sağlamak, kendi alanlarında uzmanlaşma gibi, günümüz ekonomisine son derece uygun özellikleri var. Bugün artık küçük olmak kesinlikle bir sorun değil, hatta çoğu zaman bir avantaj haline gelmiştir. Şunu unutmayalım ki üretimde amaç, maksimum büyüklüğe ulaşmak değil, optimum büyüklüğe ulaşmaktır.”

Övündüğümüz markalar küçük birer KOBİ’ydi

TÜRKİYE olarak gelişmiş ülkelerle rekabet edebilmenin KOBİ’lere sahip çıkmaktan geçtiğini söyleyen TOBB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve İstanbul Ticaret Odası (İTO) Başkanı Murat Yalçıntaş, şöyle konuştu: “Bugün övündüğümüz bir çok marka dün ufak birer KOBİ’ydi. Dünyadaki bütün ekonomiler özellikle gelişmiş ekonomiler, kendi KOBİ’lerine önem veriyorlar. Kendi küçük şirketlerinin yaşaması onların gelişmesi, büyük şirketlerle büyük markalar haline dönüşmesi için ellerinden gelen tüm destekleri sağlıyorlar. Eğer biz Türkiye olarak gelişmiş ülkelerle rekabet edeceksek aynı ligde mücadele edeceksek, koyduğumuz hedeflerle onları geçeceksek, bizim de kendi KOBİ’lerimize sahip çıkmamız lazım, küçük işletmelerimizin arkasında durmamız lazım. Bu küçük işletmeleri büyütecek, onları yarının dev markaları haline getirecek planları oluşturmamız ve de hayata geçirmemiz lazım.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı