Gündem Haberleri

GÜNDEM

    500 beygirin üzerinde SIFIR BEDEN savaşı

    Hayri Çetinkaya
    18.07.2007 - 00:00 | Son Güncelleme: 17.07.2007 - 21:15

    Gelecekteki otomobillerle ilgili üretilen tüm çözümler yakıt verimliliği üzerinde yoğunlaşınca, lüks spor otomobil markaları bile yeni modellerinde diyete başladı. İtalyanın dünyaca ünlü iki markası Lamborghini ve Ferrari, uyguladıkları ’diyetlerle’ modellerini hafifleterek, daha az yakıtla daha hızlı modeller geliştirmeye başladı. Lamborghini, Gallardo Superleggera modeli için yaptığı hafif karoser sayesinde aracın ağırlığını 100 kilogram azaltarak, beygir başına 2.5 kilo ile sınıfının en hafif aracını yaratınca, ezeli rakibi Ferrari’den kısa sürede cevap geldi. Ferrari, ’Millechili’ konsepti ile ağırlığı 300 kilogram azaltarak performans ve düşük yakıt tüketimini bir arada sunacağını açıkladı.

    OTOMOTİV devleri arasında son dönemde özellikle spor otomobilerde, performansı bozmadan daha hafif araç üretmek için büyük bir rekabet yaşanmaya başladı. Hafiflemek için verilen bunca mücadele, kadınlar arasında moda haline gelen ’sıfır beden’ olma çabalarını akla getiriyor. Otomobilde yakıt ekonomisini geliştirme ya da daha net bir ifadeyle, düşük emisyon değerleri için daha az yakıt tüketme baskısı Ferrari dahil, tüm otomobil üreticileri için aşılması gereken önemli bir sorun teşkil ediyor. Otomobil üreticileri de stratejilerini bu yönde değiştirerek; daha küçük motorlar ve daha az karbondioksit yayacak, daha hafif araçlar piyasaya çıkarmayı planlıyor. Araçların ağırlığını azaltma konusunda ilk adım geçtiğimiz aylarda Lamborghini’den gelmişti. Gallardo modelini kullandığı karbon-fiber parçalarla 100 kilogram hafifleterek Superleggera ismini veren Lamborghini, araçta oldukça etkili bir performans artışı yakalamıştı.

    300 KİLO BİRDEN DÜŞECEK

    Ferrari de ezeli rakibinin bu atağının ardından diyet çalışmalarına hız verdi. İtalyan Fiat Grubu bünyesindeki Ferrari yönetiminin 60’ıncı yıl kutlamaları sırasında hafifletilmiş araç projesini gündeme taşıması, lüks ve spor otomobillerde daha hızlı ama daha hafif araç yarışının önümüzdeki dönemde hızlanacağının sinyalini veriyor. Keza Ferrari yönetimi, Millechili (1000 kilogram) adını verdiği konsept aracını Modena’daki 60’ıncı yıl kutlamaları sırasında sergiledi. Ferrari, sergilediği konsept araçta, ağırlığı yaklaşık 300 kilogram birden azaltmayı ve böylece daha hafif ve daha hızlı bir araç geliştirmeyi hedefliyor. Ferrari mühendislerine göre, Millechili, markanın efsanevi modeli Enzo’dan 105 santimetre daha kısa ve 300 kilogram daha hafif olacak şekilde geliştirilmiş. Ferrari modellerinin ağırlıklarının 1360 kilogram ile 1700 kilogram arasında değiştiğini söylersek yeni aracın nasıl bir performansa sahip olacağı hakkında yeterli ipucunu vermiş oluruz.

    2011’DE YOLLARDA

    Ferrari geçen ay Modena’da 60’ıncı yılını kutlarken, Genel Müdür Amedeo Felisa ile konsept araç ve özellikleri üzerine kısa bir sohbet fırsatı bulduk. Felisa, geleceğin süper otomobili olarak nitelendirdiği yeni koncept araçla herşeyin değişeceğini söylüyor ve şöyle devam ediyor: "Bu araçla, neredeyse her şey değişecek. Motor çok daha farklı olacak. Geleceğin otomobili ile ilgili bütün üretilen çözümler yakıt verimliliğine yönelik geliştiriliyor. Aynı karakteristik özelliklere sahip, daha az kilodaki otomobille daha az yakıt harcanacak. Aracın ağırlığının azaltılması ile çok ciddi boyutlarda yakıt verimliliği sağlanacak. Bu konsept, 5 yıl sonraki geleceğimiz noktayı gösteriyor. 2011’de gerçeğini göreceksiniz. Bu otomobil, Ferrari’nin 3-5 yıl sonraki modellerinin yakıt verimliliği ve ağırlığın azaltılması konusundaki ciddiyetini gösteriyor."/images/100/0x0/55ea207df018fbb8f86cdfbd

    Lamborghini’nin ilk diyet modeli Superleggera

    İTALYAN üretici Lamborghini’nin yeni modeli Gallardo Superleggera’nın en önemli özelliği standart Gallardo modelline göre 100 kilogram hafifletilen bir karosere sahip olması. Aracın birçok bölümünde kullanılan ve desenleri gözle görülebilecek şekilde bırakılan karbon-fiber kısımlar araca hem performans hem de görsel anlamda farklılık katıyor. Standart Gallardo modelinden 100 kilogram hafiflemesinin yanı sıra; motorda yapılan ufak bir modifikasyonla 10 beygir ekstra güç kazanan Superleggera’da 8000 d/d’de 530 beygir güç üreten 10 silindirli ve 5.0 litre hacminde bir motor görev yapıyor. Bu da beygir başına 2.5 kilo anlamına geliyor ve Superlegera’yı sınıfının en hafif aracı yapıyor. Bu motor ürettiği gücü 4 tekerleğe birden aktarıyor ve araç 0-100 km/s hızlanmasını 3.8 saniyede gerçekleştiriyor. 4 tekerlekten çekiş sistemi sayesinde arkadan itişli spor otomobillere göre daha iyi bir yol tutuşa sahip olan Superleggera’nın maksimum hızı ise saatte 315 kilometre.

    Millechili, FXX’ten yüzde 42 daha az yakıt tüketecek

    FERRARİ yönetimi, Enzo’nun sınırlı sayıda üretilen FXX modelini biraz daha geliştirip değiştirmeyi planlıyordu. Fakat ortaya çıkan yeni konseptle, bu düşüncesinden vazgeçen Ferrari, yeni model olarak Millechili’yi düşünüyor. Ferrari’nin mühendisleri, çift turbolu, 3 litre hacminde, 8 silindirli ve 550 beygir gücünde bir motor donanımı olan Millechili’nin, 800 beygir gücündeki 12 silindirli FXX’ten daha hızlı olabileceğini ve yüzde 42 daha az yakıt tüketebileceğini söylüyorlar. Bu değerlerle Ferrari, Milechili konseptini seri üretime geçirdiği taktirde beygir başına sunacağı 1.8 kilogramlık ağırlıkla Lamborghini’nin bir hayli önüne geçecek gibi görünüyor. Çünkü Gallaro Superleggera’nın 10 silindirli ve 5.0 litre hacmindeki motoru 530 beygir güç üretiyor ve bu da beygir başına 2.5 kilo anlamına geliyor. Bu değerler Millechili üretilene kadar Lamborghini Superlegera’yı sınıfının en hafif aracı yapıyor.

    Ferrari Genel Müdürü Amedeo Felisa da, "Biz dünyadaki en güçlü motoru üretmekle ilgilenmiyoruz. En güçlü motoru üretmekten çok en az yakıt tüketimi ile en iyi güç yoğunluğu sağlayan bir motor istiyoruz. Bu, şirketin teknik kapasitesinin de gerçek vitrinidir" dedi. İki kişilik olan Millechili’de sürücü ve yolcu, karbon fiberli şaşinin üzerine doğrudan giydirilmiş döşemenin üzerine oturabilecek. Bu, aracın uzunluğunu bir miktar kısaltırken, aracın ağırlığını da azaltacak. Ayrıca alüminyumdan imal edilmiş ön darbe dağıtıcı yerine karbon-fiber’in tercih edilmesi de ağırlığı ve uzunluğu düşürecek.
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı