Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

50 yılda Türkiye’yi üretim üssü yaptık, 402 milyon Euro’ya çıktık

TÜRKİYE’nin kendileri için çok önemli bir ülke olduğunu belirten Bayer Türk Genel Müdürü Dr. Sebastian Guth, "Hem iç pazar çok hızla büyüyor, hem de ihracat potansiyeli çok yüksek.

50 yıl önce geldiğimiz Türkiye artık bölgedeki üretim ve ihracat üssümüz" diyor. Guth, yıllık 402 milyon Euro ciroya ulaşan Bayer’in endüstri ve tarım ürünleriyle de büyümeye devam edeceğini söylüyor.

TÜRKİYE’de daha çok ’One a Day, Bepanten, Aspirin’ gibi sağlık alanındaki ürünleriyle tanınan Bayer, endüstri ve tarım ürünleri üretiminde de Türkiye’yi ’üretim ve ihracat üssü’ haline getiriyor. Türkiye’ye gelişinin 50’inci yılını kutlayan Bayer Türk’ün Genel Müdürü Dr. Sebastian Heinrich Johannes Guth, "Bayer için Türkiye çok önemli. Türkiye’nin de içinde bulunduğu Ortadoğu ve Afrika Bölgesi, Bayer Türkiye’nin büyümesine çok önemli katkıda bulundu. Bu bölgede Türkiye en iyi ülke konumunda" diyor. Bayer Türk’ün ürünlerinin hayatın her alanında olduğuna işaret eden Sebastian Guth, "Bugün CD’den damacanaya, spor ayakkabıdan TV gövdesine kadar birçok ürünün hammaddesini biz üretiyoruz" diye konuşuyor. Bayer Türk’ün 2006 cirosunun 402 milyon Euro olduğunu belirten Sebastian Guth, hem iç pazarın daha da büyüyeceğine, hem de ihracattaki potansiyelin artacağına inanıyor. Nisan 2007’den bu yana Bayer Türk Genel Müdürlüğü’nü yürüten Sebastian Guth ile Bayer’i ve Türkiye ekonomisini konuştuk.

Sağlık ürünlerinizle tanınıyorsunuz. Türkiye’de başka hangi alanlarda faaliyetiniz var?


- Küresel anlamda araştırma ve büyümeye odaklı bir şirketiz. Türkiye’de üç alanda faaliyet gösteriyoruz. Sağlık ürünleri, yüksek performanslı endüstri ürünleri ve tarım ürünleri. Etrafınıza baktığınızda hem işyerinizde, hem de evlerinizde hergün kullandığınız birçok malzame Bayer tarafından üretiliyor. Farkında değiliz, ama ürünlerimiz günlük hayatın her alanında yer alıyor.

50 yılda Türkiye’de hedeflediğiniz noktaya gelebildiniz mi?

- Evet, 50 yıldır Türkiye’deyiz. Toplam 1500 çalışanımız, Topkapı’da sağlık, Gebze’de tarım ürünleri üreten iki tesisimiz var. Türkiye’de İSO’nun 500 Büyük Firma listesinde 128’inci sıradayız. Kimya sektöründe ise en büyük 7’inci ihracatçı firmayız. Biz sadece Türkiye’de iyi bir noktada olmayı hedeflemekle kalmıyoruz, bölgesel olarak da ihracat ve üretim üssü haline geliyoruz.

İhracatta odaklandığınız pazarlar nereleri?

- Türkiye üretim üssü olarak faaliyet gösteriyor ve diğer ülkelerdeki Bayer şirketlerine de ürettiği ürünleri gönderiyor. Ağırlıklı Ortadoğu ülkelerine ihracat yapıyoruz ama ürettiğimiz ve ihraç ettiğimiz ürünler Tayland’a kadar ulaşıyor. Topkapı ve Gebze’deki fabrikalarımızdan Ortadoğu’nun yanısıra bazı Avrupa ülkelerine de ihracatımız var. 20’ye yakın ülkeye ihracat yapıyoruz. 2006 yılında 552 ton olan ihracatımız, bu yıl eylül sonu itibariyle 717 tona ulaştı.

Cironuzun, bulunduğunuz sektörlere göre dağılımı nasıl?

- 2006 yılındaki satışlarımız 402 milyon Euro. Toplam ciroda en büyük pay yüzde 54’le sağlık ürünlerinde. Endüstri ürünlerinin payı yüzde 31, tarım bölümünün payı ise yüzde 15.

Bayer Türkiye’nin dünya Bayer içindeki yeri nedir?

- 2007’nin ilk altı aylık sonuçlarına göre Bayer global bazda yüzde 22.4 büyüdü. Bayer Türkiye’nin de içinde bulunduğu Ortadoğu ve Afrika Bölgesi bu büyümeye çok önemli katkıda bulundu. Bu bölgede Türkiye en iyi ülke konumunda. Bayer için Türkiye çok büyük önem taşıyor. Bayer Türk 2006’da dünya sıralamasında 17’inci oldu. Bayer Türk olarak 2000’den bu yana 43 milyon Euro yatırım yaptık.

CD’den damacanaya birçok

ürünün hammaddesi bizden


Endüstriyel ürünleriniz genellikle hangi sektörlere yönelik?

- Makrolon isimli polikarbonat ürünümüz, yüksek sıcaklık dayanımı, cam gibi şeffaf dış görünüşü, yüksek mekanik özellikleri ve mukavemeti ile otomobil far camı, geri dönüşümlü damacanalar ile CD, VCD, DVD üretiminde vazgeçilmez bir hammaddedir. Bayblend, otomotiv sektöründe ve elektronik sektöründe TV gövdelerinin üretiminde kullanılıyor. Termoplastik Poliüretan ürünlerimiz ise boru, kablo, profil üretimi, otomotiv endüstrisi, inşaat, tarım ve spor alanlarında, kayak ve spor ayakkabı üretiminde kullanılıyor. Ürettiğimiz yüksek performanslı malzemeler, biz farketmesek bile günlük hayatın her anında yer alıyor.

Klinik çalışmalarında Türkiye de yer alıyor

Türkiye’de geliştirip dünyaya sattığınız ürününüz var mı?

- Bayer Türkiye olarak bir dizi ürünün gelişimine katkıda bulunuyoruz. Türkiye’de saha ve klinik çalışması yapılıyor. 350 farklı merkezde, toplam 2 bin 500 hastayı kapsayan çalışmalar sürdürülüyor. Böylece ürünün geliştirilme sürecine katkı sağlıyoruz. Geliştirilen bu ürünler hem Türkiye, hem dünya için üretiliyor.

Türk çiftçisine tohumdan

hasada destek veriyoruz

Tarıma dönük özel uygulamalarınız var mı?

- Türkiye’de sertifikalı pamuk tohumu üretimi ve pazarlaması yapıyoruz. Türkiye’nin ilk Agro Arena’sını Silivri’de açtık. Agro Arena, Türkiye’deki çiftçilere hububat üretiminde modern yetiştirme teknikleri ve üstün nitelikli ürünlerle verimlerini ve ürün kalitelerini artırma yollarının gösterileceği bir hububat tarlasından oluşuyor. İkinci adımda bu konsepti Adana’daki pamuk için uygulayacağız.

Genç, çevre elçileri seçiyor

SÜRDÜRÜLEBİLİR kalkınma konusunda gençleri bilinçlendirmek ve çevre korumada sanayinin oynadığı role dikkat çekmek amacıyla yürütülen Bayer Genç Çevre Elçisi Programı’na bu yıl Türkiye de katıldı. Bayer’in UNEP (Birleşmiş Milletler Çevre Programı) ile birlikte yürüttüğü program kapsamında üniversite öğrencileri arasında düzenlenecek proje yarışmasında dereceye giren iki öğrenci yurtdışında Türkiye’yi temsil edecek. Ana teması ’Suya doğru bakıyor musun?’ olarak belirlenen yarışma, suyun önemine ve giderek tükenen bir kaynak olduğuna dikkat çekilmesini, gençlerin bu konudaki çözüm önerilerinin değerlendirilmesini hedefliyor.

Hem iç pazar büyüyecek, hem

ihracat potansiyeli artacak

Bulunduğunuz sektörlerin geleceğini nasıl görüyorsunuz?

- Reçeteli-reçetesiz ürünler toplamında pazarda satışta en büyük ikinci şirketiz. Pazar payımız yüzde 8’in üzerinde. Öngörülerimize göre bu pazar daha da büyümeye devam edecek. YTL bazında önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye ilaç pazarının yüzde 9-12 arasında büyümesi bekleniyor. Daha fazla kişi sigorta kapsamına alınacak, ekonomik büyüme de devam edecek. Sağlık ürünlerinde Türkiye pazarında fırsatların olduğuna inanıyoruz ve pazarın büyüyeceğini öngörüyoruz. Hem kendi endüstrimizin, hem de diğer iş kollarında iç pazarın çok daha büyüyeceğini öngörüyoruz. Ayrıca ihracatta da Türkiye’nin çok büyük potansiyeli olduğunu düşünüyoruz.

Halı boyası satarak Türkiye’yi keşfetti, sonra üretime soyundu

BAYER’in Türkiye’ye yönelik ilk ticari faaliyeti, 1880’de Anilin ve Alizarin adlı halı boyalarının ihraç edilmesi ile başladı. 1950’li yılların başlarında Türkiye pazarının kazandığı önem, Bayer’in ihracatının yanısıra, ülkede üretim yapma kararı almasına da önayak oldu. 1955’de Bayer, Schering, Knoll ve Merck birlikte ’Birleşik Alman İlaç Fabrikaları’nı (BİFA) kurmuş ve her şirkete ait çeşitli ilaçları üretmeye başlamış. 1962’de BİFA’yı takiben, tarım ve veteriner bölümlerini bünyesinde bulunduran ’Bayer Tarım İlaçları Sanayi’, 1965’de ’Bayer Türk Kimya Sanayi’, 1966’da boya, elyaf ve endüstri kimyasallarının ticaretini yapmak üzere ’Kimyanil Kimya Ticaret’ kuruldu. 1989 başında bu üç şirket Bayer Türk adı altında birleştirildi.

DR. SEBASTIAN GUTH

Bayer Türkiye Genel Müdürü Dr.Sebastian Heinrich Johannes Guth, Otto Beisheim’da işletme okurken, Avrupa Komisyonu’ndan Belçika’da Yönetimi bursu kazandı. Michigan Üniversitesi’nde MBA, ardından Berlin Teknoloji Üniversitesi’nde ’Yönetim Bilimi’ alanında doktora yaptı. Üniversitede okurken, Deutsche Bank AG, BP Oil İngiltere, Henkel Paris ve Deutsche Lufthansa AG’de bazı projelerde yer aldı. 1999’da pazarlama, satış, iş geliştirme alanında kendi şirketini kurdu. 2001’de Schering AG’nin Ortadoğu ve Asya Bölgeleri’nde çalıştı. Üç yıl Schering AG Malezya, Singapur, Vietnam ve Brunei’de Genel Müdürlük yaptı. Berlin Schering AG’de Strateji ve İş Geliştirme Müdürlüğü, ardından Berlin Bayer Schering AG’de Başkan Vekilliği görevini yürüttü. Nisan 2007’de Bayer Türkiye Genel Müdürlüğü’ne atandı. Aynı zamanda, Bayer Schering Pharma ve Bayer Health Care Ülke Müdürü.
X