50 milyon dolar yatırdı, şimdi ’atıştırmalık dondurma’ yaptı

Hürriyet Haber
04.01.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

Ülker, Choxx adıyla dondurmaya yeni bir form verdi. Ülker İstişare Konseyi Üyesi Metin Yurdagül, "Choxx’u ’atıştırmalık dondurma taneleri’ olarak tanımladık. Ambalajı küçük ve elde taşımaya çok uygun olduğu için evde ve sokakta tüketilebilecek" dedi.

ÜLKER İstişare Konseyi Üyesi Metin Yurdagül, "Dondurma sektöründe kapasitemizi iki yılda 13 milyon litreden, 35 milyon litreye çıkardık. Bu yıl içinde 45 milyon litreye çıkarmayı planlıyoruz. Tüm yatırımlarımız sonucunda, 2005’te satışlarımızı 2003’e göre 6 katına çıkardık. 2006 yılında ise hedefimiz satışlarımızı 2003’e göre 7 kat artırmak. Orta vadede piyasada lider olmak istiyoruz" dedi.

1.5 MİLYON DOLAR YATIRIM: Ülker Golf’ün yeni ürünü Choxx’un tanıtıldığı toplantısında konuşan Yurdagül, "Choxx’u ’atıştırmalık dondurma taneleri’ olarak tanımladık. Kutu fiyatı 5.45 YTL olacak. Fındıklı, hindistan cevizli ve çikolatalı olarak üç çeşidi var. Ambalajı küçük ve elde taşımaya çok uygun olduğu için evde ve sokakta tüketilebilecek" dedi. Yurdagül, Ülker’in hedefinin her sektörde ilk üç arasında yer almak olduğunu belirterek, "Birçok sektörde birinciyiz, ikinci ve üçüncü durumda olduğumuz sektörler var. Ama hedefimiz daima birinci olmak. Dondurma pazarında önümüzde çok büyük bir dev var ama orta vadede piyasada lider olmak istiyoruz. Bu yol uzun bir yol tabii ki" diye konuştu. Dondurma sektörüne Ülker Golf’le girdikleri 2003 yılından beri 50 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını dile getiren Yurdagül, Ekim 2005’de piyasaya sundukları Royal Türk Tatları serisi ve yeni ürünleri Choxx için de 1.5 milyon dolarlık ek yatırım yaptıklarını söyledi.

45 MİLYON LİTRELİK ÜRETİM: Yurdagül, Ülker olarak dondurma sektörüne çok büyük önem verdiklerini dile getirerek, şunları söyledi: "Bu pazarın büyüyeceğine inanıyoruz. Bu nedenle yatırımlarımızı her alanda devam ettirmeye kararlıyız. Pazarı büyüterek büyüyen pazardan pay almak istiyoruz. Üretim hatlarımızın sayısını da 4’den 11’e yükselttik. Ürün çeşitimiz de 98’den 152’ye çıktı. Bu yl ise, 163 ürün çeşidine ulaşacağız. Başlangıçta 13 bin dolapla piyasada yer alıyorduk. Bugün 55 bin dolabımız var. Bu sayıyı yıl içinde 70 bine çıkarmayı hedefliyoruz" diye konuştu. Hanife BAŞ

125 milyon litrelik sektör

ÜLKER Golf Pazarlama Müdürü Petek Ulusu, Ülker Golf’ün 2003’de pazara girişinden sonra toplam pazarın yüzde 30 civarında büyüdüğünü ifade ederek, "Sektör 2005’te 125 milyon litre civarına geldi. Toplam pazar içinde ambalajlı dondurmanın payı 2003’de yüzde 58’den, 2005’de yüzde 74’e çıktı. Dondurma pazarına getirdiğimiz canlılıkla pazarın büyümesine katkımız oldu. Choxx’la dondurma piyasasında yeni bir ürün çalışması yaptık. Çok olumlu tepkiler aldık" diye konuştu.

Kişi başı dondurma tüketimi 1.5 litre

TÜRKİYE’de dondurma pazarının büyüklüğünün ambalajlı dondurma pazarında geçen yıl 100 milyon litre seviyesine ulaştığını aktaran Yurdagül, Türkiye’de kişi başı tüketimin de yüzde 50 büyüme ile 2005’de 1.5 litreye çıktığını belirtti. Yurdagül, şöyle devam etti: "Amerika ve Avrupa ülkeleri ile kıyaslandığında bu rakam çok gerilerde. ABD’de yılda kişi başına 25 litre, Avustralya’da 17 litre, İskandinav ülkelerinde 13 litre, Yunanistan’da bile 4 litre. Türkiye’de dondurma hala soğuk bir yaz yiyeceği olarak kabul ediliyor. Bu da tüketimi önemli ölçüde yaz aylarıyla sınırlıyor. Amacımız dondurma tüketimini 12 aya yaymak. Bu amaçla 2005 Ekim ayı itibariyle 2 proje geliştirdik. Burada bize yol gösteren ana veri evlerde dondurma tüketiminin azlığı oldu. Ülker Golf olarak dondurmanın kışın marketlerde bulunması ve evlerde yenmesini istiyoruz."
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı