5.Vites

Hürriyet Haber
09 Mart 1998 - 00:00Son Güncelleme : 09 Mart 1998 - 00:01

Ufuk SANDIK

Geleceğin otomobilleri Cenevre'de vitrine çıktı

Geleceğin otomobilleri, 2000 yılına iki kala Cenevre'de vitrine çıktı. Bu yıl 68'incisi düzenlenen Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı'nda 2000'li yılların otomobilleri sergilendi. Avrupa'nın Frankfurt ve Paris'ten sonra en büyük, dünyanın ise sayılı fuarları arasında yer alan Cenevre'de sergilenen geleceğin otomobilleri bizi gelecek yüzyılda nasıl bir dünya beklediğini ortaya koydu. Otomobil firmaları fuarda yeni satışa sundukları otomobillerin yanı sıra konsept otomobillerine de yer verdiler. Hemen her firma sergiledikleri yüksek teknolojili ve sıradışı konseptlerle, bugünden 2000'li yıllara hazır oldukları görüntüsü verdiler. Geleceğin otomobillerinin sergilendiği fuarda bir Türk tasarımcının damgası vardı. Mercedes'te çalıştıktan sonra Peugeot'a transfer olan Türk tasarımcı Murat Günak'ın geliştirdiği konsept 200 modeli de büyük ilgi gördü.

Direksiyon ortada

Bu yıl 100'üncü kuruluş yıldönümünü kutlayan Renault, adını Zoomorphe (hayvan formlu) kelimesinin ilk iki harfinden alan ZO konseptini sergiledi. ZO adlı üç kişilik roadster, yol ve çevre ile doğrudan bütünleşmeyi kolaylaştırmak için düşünülmüş. ZO'da sürücü en geniş görüş alanı sağlayan ortada oturuyor. Diğer iki yolcu ise sürücünün zevkine ortak olabilmek için onun her iki yanında ancak biraz gerisinde konumlandırılmış koltuklarda oturuyorlar.

Coupe gibi pick-up

Ünlü İtalyan otomobil tasarımcısı Bertone'nin Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergilediği Pickster adlı pick-up konsepti, bir yarış aracı olarak geliştirilmiş. Adını Pick-up'ın ‘‘Pick’’ ile Speedster'in ‘‘Ster’’inden alan Pickster, coupe, speedster ve bir pick-up modellerinin bütün özelliklerini taşıyor. İki kişilik bu otomobilde, rahat sürüşün yanı sıra konforda unutulmamış. Bertone Pickster'de BMW'nin 6 silindirli 3.2 litrelik 24 V motorunu kullanmış. Bu motorun beygiri 320 HP gücünde.

Fuarın gözde konsepti

Güney Koreli Hyundai'nin fuarda tanıttığı yeni konsepti Euro 1, fuarın en ilgi çeken otomobilleri arasında yer aldı. Hyundai'nin Avrupa Araştırma Merkezi'nde geliştirilen bu konsept, Hyundai'nin 1990’da tanıttığı HCD 1 konseptinin devamı niteliğinde. Yarış pistlerinden çıkmış gibi bir görünüme sahip Euro 1’de 4 silindirli 2 litrelik motor kullanılmış.

W 12 Syncro tam bir sporcu

Tasarım firması İtaldesign ile Volkswagen'in geliştirdiği ve ilk olarak Tokyo Otomobil Fuarı'nda tanıtılan W 12 Syncro, Avrupalı otomobilseverlerin karşısına Cenevre'de çıktı. 12 silindirli 5.6 litrelik 420 beygir gücündeki motorun kullanıldığı W 12 Syncro tam bir spor otomobil.

Egoistlere özel otomobil

İsviçreli tasarım firması Rinspeed Design'in Cenevre Otomobil Fuarı'nda sergilediği E-Go Rocket, egoistler için tasarlanmış. Altı ay gibi kısa bir sürede geliştirilen ve geçmişle geleceğin özelliklerini bir arada E-Go Rocket konseptine ‘‘egoist otomobili’’ denmesinin nedeni tek kişilik olması. 410 beygir gücünde bir motora sahip E-Go Rocket'in maksimum hızı 260 kilometre. Otomobil 0'dan 100 km hıza 4.8 saniyede ulaşıyor.

Yeni BMW 3 serisi

Mayıs'ta Türkiye'de

TÜRKİYE'de en çok satan lüks otomobil olan BMW'nin yenilenen 3 serisi Mayıs ayında satışa sunulacak. BMW'nin Türkiye temsilcisi Borusan Oto, yeni 3 serisiyle satışlarının bu yıl sonunda 4 binin üzerine çıkmasını hedefliyor. Borusan Oto geçen yıl 3 bin 953 otomobil satarak 350 milyon marklık ciro gerçekleştirdi. Mayıs'ta satışa sunulacak yeni 3 serisinin Almanya'daki fiyatları 70 ile 80 bin mark arasında. Türkiye'de satış fiyatları henüz netlik kazanmayan bu otomobillerin Almanya'daki fiyatlardan yüzde 3 ile 6 oranında daha pahalı olacağı tahmin ediliyor. İlk kez Cenevre Otomobil Fuarı'nda vitrine çıkan BMW yeni üç serisinin test sürüşü İspanya'nın Jerez kentinde yapıldı. BMW Yönetim Kurulu Üyesi Helmut Panke yeni 3 serisinde güvenliğin yine ön planda olduğunu belirtti. Panke, dünyada ilk kez bu sınıftaki bir otomobilde CBS adı verilen fren sisteminin kullanıldığını söyledi. Yeni 3 serisini ‘‘Geleceği

Simgeleyen Otomobiller’’ olarak tanımlayan Panke, bu otomobillerin dünyanın bir numarası haline geleceğini söyledi. Lüks otomobillerde liderliğe oturacaklarını ve rakipsiz olacaklarını savunan Panke şöyle konuştu:‘‘Biz çizgimizden asla vazgeçmeyeceğiz. Bizim için güvenlik, konfor en önemli unsurlar. Hem sportif, hem de salon otomobili özelliklerini aynı anda sunuyoruz. BMW prestij otomobili olmaktan vazgeçmeyecek. Küçük otomobil üretmeyi planlamıyoruz. Yeni üç serisiyle satışlarımızı önemli ölçüde artıracağız.’’

Eski 3 serisinin geleneksel çizgisinin korunduğu yeni otomobil, selefinden 4 santimetre uzun. Otomobilin 4.47 metrelik uzunluğu 1975’de çıkarılan ilk üç serisiyle karşılaştırıldığında 12 santimetre uzun.Yeni BMW 3 serisinde gövde uzantıları tipik BMW siluetini vurguluyor. L şeklindeki arka lambalar da otomobile kendine özgü bir stil kazandırıyor.

Jerez/İSPANYA

Avrupa'da yılın

otomobili Alfa 156

Avrupa'nın 1 numaralı otomobili İtalya'dan çıktı. Türkiye’de Auto Show Dergisi’nin de üye olduğu Auto Europe’un, piyasaya çıkan otolar arasında yaptığı yarışmada Alfa Romeo 156 birinci seçildi. Ödülü, Fiat Auto Yönetim Kurulu Başkanı Roberto Testore Cenevre'de düzenlenen törende aldı. Yarışmanın en önemli özelliği, seçimin hem okuyucular hem de uzmanların değerlendirilmesiyle gerçekleşmesi. Auto Show Dergisi'nin okuyucuları da bu yıl yapılan yarışmada Avrupa’nın 1 numarası seçilen Alfa Romeo 156'yı birinci seçtiler.






Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı