5 milyar Euro daha yatırıp 10 yılda 40 model üreteceğiz

Emre ÖZPEYNİRCİ
20.05.2008 - 07:00 | Son Güncelleme:

Alman Volkswagen Grubu, bünyesinde yer alan İspanyol otomobil markası Seat için 10 yıl içinde 5 milyar Euro yatırım yapacak.

Seat’in Başkanı Erich Schmitt, 10 yıl içinde 40 yeni modeli piyasaya sunacaklarını belirterek, "Kalitede Toyota’yı yakalayan yeni Ibiza, markamızın yeni yüzü olacak" dedi. 4’üncü nesil Ibiza, ağustosta Türkiye’de.

ALMAN otomotiv devi Volkswagen Grubu, 1986 yılında bünyesine katttığı İspanyol markası Seat’a 20 yıl sonra el attı. Yılda 412 bin adetlik sınırlı üretim kapasitesine sahip markaya 10 yılda 5 milyar Euro yatırım yapacak olan Volkswagen, Seat’in hem üretimini hem de satışlarını iki kat artırmak, markayı Avrupa dışına da taşımak istiyor. Volkswagen tarafından geçtiğimiz yıl Audi’den Seat’a Başkan ve CEO atanan Erich Schmitt, uygulamaya koydukları global strateji doğrultusunda 10 yıl içinde 40 yeni modeli piyasaya sunacaklarını belirterek, "500 milyon Euro’ya yenilediğimiz yeni Ibiza bu stratejinin ilk ürünü. Yeni Ibiza’yla kalitemizi yükselterek Toyota’yı yakaladık" dedi.

1000 otoda 4.3 hata

Yeni Ibiza’nın ismini aldığı İspanya’nın Ibiza adasında yapılan uluslararası lansmanında konuşan Erich Schmitt, 2007 yılında Seat için yeniden yapılanma planını oluşturduklarını belirterek, bu plan doğrultusunda 10 yıl boyunca her yıl 500 milyon Euro yatırım ve 3-4 yeni model lansmanı yapacaklarını söyledi. Schmitt, yeni Ibiza’yla kalitesi çıtasını yükseltiklerini belirterek, "Seat’in daha önce ürettiği araçlardaki hata oranı Japonlardan gerideyken yeni Ibiza’yla Japonları geride bıraktık. Yeni Ibiza kalitede Toyota’yı yakaladı" dedi. Seat’ın 2002 yılında 1000 araçtaki hata oranının 37 olduğunun altını çizen Schmitt, bu oranın 2007’de binde 4.3’e gerilediğini kaydetti. Schmitt, "Japonların 2002’de hata oranı yüzde 15’ken, 2007’de 9.1’e, Avrupalı markaların ise yüzde 18.2’den 6.8’e geriledi" dedi.

800 bin adetlik satış hedefi

Yeni Ibiza’nın, VW Grubu’nun yeni nesil küçük sınıf araçları için geliştirdiği platformu üzerine inşa edilen ilk model olduğunu söyleyen Schmitt şöyle konuştu: "Yeni belirlenen global strateji doğrultusunda 2018 yılına kadar 40 yeni model sunup, yıllık satışımızı 400 bin adetlerden 800 bin adetin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Uzun soluklu bu atılım projesinin ilk ayağını da yeni Ibiza oluşturuyor. Seat markasının yeni yüzü olarak nitelendirdiğimiz yeni Ibiza, gerek ulusal, gerekse global anlamda markamızın satış adedine ve imajına büyük katkı sağlayacak. 2008 yılında yeni Ibiza’yla birlikte dünya çapında 451 bin adet araç satışı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz."

Latin Amerika ve Çin’de üretim

Seat’ın bugüne kadar sadece İspanya’da üretim yaparak ağırlıklı olarak Avrupa pazarında satıldığını hatırlatan Scmitt, yeni stratejiyli Avrupa dışına çıkarak Latin Amerika ve Çin’de üretim yapacaklarını söyledi. Schmitt, "10 yıl içinde 800 bin adetlik satışı yakalamak için yeni pazarlara açılacağız. Bunların başında Latin Amerika ve Çin olacak. Biz İspanya dışında ilk kez bu iki bölgede Seat markalı araçlar üretmek istiyoruz" dedi.

Türkiye’de 42 bin Seat var, bu yıl bin Seat satılacak

SEAT
Türkiye Genel Müdürü Anıl Gürsoy, global stratjiye bağlı olarak Türkiye’de de büyüyeceklerini belirterek, 2008 yılında hedeflerinin 4 bin 500 adetlik satış olduğunu belirtti. Ağustos ayında piyasaya sunacakları yeni Ibiza’dan bu yıl için 1000 adet satacaklarını söyleyen Gürsoy şöyle konuştu: "Biz bu yıl 1000, 2009’da ise 2 bin adetlik satış hedefi koyduk. Eski Ibiza’dan 250-300 adet satıyorduk. Biz 2018 yılına ilişkin yeni global strateji doğrultusunda Türkiye’de de bu pazar payına ulaşmak istiyoruz." Şu anda Seat’ın 8 farklı modele sahip olduğunu belirten Gürsoy, "Türkiye’de 42 bin adedi aşan bir Seat araç parkı var. Önümüzdeki yıllarda yepyeni segmentlere girerek 40’ın üzerinde farklı modele sahip olammız Türkiye’de hem Seat’ın geleceğini hem araç parkı sayısını artıracak" dedi.

Seat’ın yeni yüzü ağustosta geliyor

İLK kez 1984’te piyasaya sunulan ve bugüne kadar 4 milyon adet satarak, Seat satışlarının yüzde 45’ini oluşturan Ibiza tamamen yenilenerek 4’üncü nesline kavuştu. Atılım içine giren Seat’ın yeni yüzü yeni Ibiza, Ağustos ayında 2009 model olarak Türkiye’de piyasaya sunulacak. Seat Türkiye Genel Müdürü Anıl Gürsoy, yeni Ibiza’da ilk etapta 1.2 litre 70 beygir, 1.4 litre 85 beygir, 1.6 litre 105 beygir benzinli ve 1.4 litre TDI 80 beygir dizel olmak üzere, toplam dört motor seçeneği bulunacağını belirterek, Türkiye’de Reference, Stylance ve Sport olmak üzere üç farklı paketle satışa sunacakları yeni Ibiza’nın baz donanımında bile güvenlik ve konfor donanımlarının yüksek olacağını vurguladı. Seat’in "Ok Tasarım" olarak adlandırdığı yeni tasarım anlayışıyla şekillendirilen 4’üncü nesil yeni Ibiza’nın küçük ve alçak konumlandırılmış ızgarasıyla uyumlu sivri köşeli farları, belirgin bir farkındalık yaratıyor.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı