Gündem Haberleri

GÜNDEM

    5 bin Euro’luk ‘Logan’ şimdi dizeliyle sahnede

    Ömür KIRBAŞLI
    03 Ekim 2005 - 23:56Son Güncelleme : 03 Ekim 2005 - 23:56

    5 bin Euro’luk ‘Logan’ şimdi dizeliyle sahnedeULUSLARARASI tanıtımı geçen yıl Kapadokya’da gerçekleştirilen Dacia Logan, 1.4 ve 1.6 litre benzinli motorla bir yılda 100 binin üzerinde satış rakamına ulaşmayı başardı. Romanya’daki üretiminin üçte birini ihraç eden Dacia, motor gamına eklediği yeni jenerasyon dizeli ile hedeflerini büyüttü. Romanya’da yüzde 50’nin üzerinde bir pazar payına sahip olan Logan’nın dizel versiyonunda, Renault’un Clio 2, Clio Symbol, Kangoo ve Modus modellerinde de kullanılan 1.5 cDi motor görev yapıyor. ÜÇ FARKLI DONANIM SEÇENEĞİİspanya’dan ithal edilen 65 beygir gücündeki motor Euro 3 normlarına uyuyor. Motorun 100 kilometrede yakıt tüketimi ise şehir dışında 100 kilometrede 4.3 litre iken, şehir içinde bu rakam 5.8 litreye çıkıyor. ‘Ambiance’, ‘Ambiance Pack’ ve ‘Laureate’ olmak üzere üç farklı donanım seçeneği bulunan dizel Logan’ın, ilk etapta Ambiance Pack ve Laurette versiyonları Türkiye’ye gelecek. Laureate donanımında, klima, yol bilgisayarı, sis farları, 4 hoparlörlü radyo/teyp, yükseklik ayarlı koltuk, elektrikli ön camlar, sürücü ve yolcu hava yastığı, gövde renginde tamponlar standart olarak sunuluyor. Aracın Türkiye’deki satış fiyatı ise henüz belli değil. Ancak Renault Clio Symbol’deki dizel ve benzinli araçların arasındaki fiyat farkının Logan’da da aynı şekilde yansıması bekleniyor. 21 İLE BAŞLADI 658’E ÇIKTIDacia Ticari Müdürü Jean Micel Sitre, Logan 1.5 dCi modelinin tanıtımındaki konuşmasında Romanya’da üç hafta önce satışına başlanan aracın satış performansının plandıklarının üzerine çıktığını söyledi. ‘Gelecek için hazırlık yapıyoruz’ diyen Sitre, petrol fiyatlarının artması ve dizel teknolojisinde yaşanan gelişmelerle Avrupa’da dizele talebin büyük oranda arttığını vurguladı. Sitre, şu an yüzde 35’e ulaşan dizel satışlarının kısa süre içinde yüzde 50’lileri aşacağını belirtti. Logan için yapılan yeni yatırımlardan da bahseden Sitre, ‘Piteşti fabrikası’na ek olarak 497 milyon Euro yatırım yaptık. 2004 yılı haziran ayında Piteşti fabrikasında banttan günde 21 araç çıkıyordu. Şimdi ise günlük araç üretimimiz 658 adede ulaştı. Avrupa’da başka üretim ve montaj hattı olacağını düşünmüyoruz. Ekim ayı sonuna kadar üretim kapasitemizi daha da artıracağız. En büyük problemimiz ise talebi karşılayamamak’ diye konuştu. Fransa’da satışlar patladı 3 aylık kuyruklar oluştu Fransa’da Dacia Logan modeline olan talep beklentilerin iki katına çıktı. Fransızlar Logan satın alabilmek için en az 3 ay beklemek zorunda kaldılar. ‘5 bin Euro’luk ucuz otomobil’ üretme fikriyle yola çıkan Renault, Dacia Logan sayesinde önemli bir satış başarısı yakaladı. Batı Avrupa pazarında da büyük bir ilgi gören Logan’ın 2005 yılı satışlarının 150-160 bin seviyesinde gerçekleşmesi bekleniyor. Logan’ın uzun dönemdeki 500 bin adetlik satış hedefi ise revize edilerek 700 bin adede çıkarıldı. En önemli rakibimiz Çin değil KoreSitre, otomotiv üretiminde Çin ile ilgili sorulan sorulara, ‘Çin ciddi bir rakip ancak daha yapacakları çok şey var. Çinlilerin bizim bulunduğumuz noktaya, bizim araçların kalitesine ulaşabilmeleri için daha zaman gerekiyor. Bizim için Kore’liler çok önemli. Bu ülkede Hyundai en önemli rakibimiz’ cevabını verdi. Logan’ın sadece Romanya’da değil başka ülkelerde de başarılı satış rakamlarına ulaştığını dile getiren Sitre, özellikle Fransa’da hedeflediklerinin 2 katından fazla satış rakamlarına ulaştıklarını söyledi. Sitre, Fransa’yı Türkiye ve Sırbistan-Karadağ’ın izlediğini belirtti.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı