444'lü numaralara karşı kampanya

ANKA
06.01.2012 - 15:29 | Son Güncelleme:

Tüketiciler Derneği, “444”le başlayan numaraların tüketiciyi mağdur ettiğini vurgulayarak imza kampanyası başlattı.

Tüketiciler Derneği’nden yapılan yazılı açıklamada, BTK’nın 5 Şubat 2011’de aldığı kararla GSM’den aranan ‘444’ ile başlayan özel servis numaraları tavan fiyat üzerinden ücretli hale getirildiğini belirtilerek, “Ekonominin zayıf tarafı tüketicilerin hak ve menfaatlerini korumakla görevli olan BTK, tüketicileri mağdur eden böyle bir kararı alarak birçok alanda 444’lü numaraları sıkça kullanan tüketicileri adeta cezalandırmıştır. BTK’nın bu kararı aradan geçen 11 aya rağmen adeta şikayet bombardımanı yağdıran tüketicileri tuzağa düşüren bir karar olmaya devam etmektedir” ifadeleri kullanıldı.

Açıklamada, sabit hatta sonlandırılan 444’lü aramaların maliyetinin vergiler dahil dakikasının 3,50 kuruş olan ara bağlantı ücretinin 10 katından bile fazla olan 40 kuruş olmaması gerektiği kaydedildi.

Açıklamada, TÜDER’in konuyla ilgili yapılan yanlışın giderilmesi için Facebook ve Twitter’da imza kampanyası başlattıkları belirtilerek, “Ücretsiz 800’lü bilgi ve danışma numarası yerine Tüketiciyi 444’lü çağrı merkezlerine yönlendiren kurum ve kuruluşları, 444’lü aramaları tavan tarifeden ücretlendiren Turkcell ve Avea’yı, tüketicinin sömürülmesine göz yuman BTK’yı ve GSM frekans ve teknolojisinin toplumsan kullanıma uyumlaştırılmasının eksik yapılmasından dolayı alınan telsiz kullanım ücretini ve yapılan yüzde 10.26’lık zammı protesto ediyor, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nı ve hükümeti göreve çağırıyoruz” ifadeleri kullanıldı.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı