40 milyon elektrik abonesi, 2 milyar lira kayıp-kaçak cezası yedi

Hürriyet Haber
23.10.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız, 2003 yılından bu yana yapılan denetimler sonucunda, 2 milyar lira tutarında kayıp-kaçak kullanım bedeli tahsil edildiğini, bu sürede 40 milyon abonenin kontrolünün gerçekleştirildiğini açıkladı.

Yıldız, MHP Milletvekili Alim Işık’ın yazılı soru önergesine verdiği yanıtta, elektrik enerjisi dağıtımında “kayıp-kaçak bedelinin”, birim enerji için belirlenen ve enerji maliyetlerini yansıtan bedel olduğunu ifade etti. Yıldız, tüketicilere tahakkuk ettirilen bu bedelin, enerji maliyetinin bir unsuru olarak dikkate alınması gerektiğini belirtti.
45 bin aboneye suç duyurusu
Yıldız, 45 bin 494 abonenin kaçak elektrik kullanımı nedeniyle, 1 Ocak 2011 ile 13 Ekim 2011 tarihleri arasında TEDAŞ Genel Müdürlüğüne bağlı dağıtım şirketleri tarafından savcılığa verilip, hakkında dava açıldığını belirtti. Yıldız, dağıtım şirketlerinin kendileri için belirlenmiş olan hedef kayıp-kaçak oranına ulaşamamaları halinde ortaya çıkabilecek zararın yine şirketlere bırakıldığını, tüketicilere yansıtılmasının söz konusu olmadığını belirterek, şu açıklamayı yaptı: “Dolayısıyla, uygulama döneminin her bir tarife yılı için hedef kayıp kaçak oranlarının belirlenmesiyle tüketicilerin daha düşük kayıp-kaçak bedelinden fiyatlandırılması sağlanırken, dağıtım şirketlerinin daha düşük kayıp oranlarını gerçekleştirecek şekilde faaliyet göstermeleri teşvik edilmektedir.”
Şirketlere uyarı
Yapılan bu kontrollerde 1.7 milyon abonede kaçak kullanım tespiti yapıldığnı, 8.6 milyar kilovat/saat (2 milyar TL) kaçak tahakkuku gerçekleştirildiğini açıklayan Yıldız, şu bilgileri verdi: “523 bin abone hakkında ise savcılığa suç duyurusunda bulunuldu. Bu çalışmalar sonucunda kayıp-kaçak oranı 2002 yılındaki yüzde 21’lerin üzerindeki seviyeden 2009 yılında yüzde 15,6 seviyesine kadar düşürüldü. Türkiye genelindeki orta gerilimden enerji alan trafolu aboneler ile alçak gerilimden beslenen yüksek tüketimli müşterilerin kontrollerinin daha yoğun olarak yapılabilmesi için dağıtım şirketlerinde illerde aktif olarak bu görevi yapan, konusunda uzman deneyimle personellerden oluşturulan mobil ekipler, TEDAŞ Genel Müdürlüğü merkezinden koordine edilerek, özellikle kayıp ve kaçağı yüksek olduğu illerdeki denetim ve kontrol faaliyetlerini sürdürdü.”
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı