40 milyar boşa gitti

Hürriyet Haber
23.03.1999 - 00:00 | Son Güncelleme:

Bahçeşehir'in arsa malikleri geçtiğimiz yıl Mart ayında Bahçeşehir'deki Ispartakule tren istasyonunun banliyö hattına dahil edilmesini istedi ve istasyonun banliyö hattına uygun hale getirilmesi için harcamaları üstlendi. Devlet Demir Yolları da bunun üzerine aynı hat üzerindeki iki istasyon için 40 milyar lira harcayarak banliyö hattına uygun hale getirdi. Ama Emlak Bankası sözünden dönünce üç istasyon da banliyö hattına dahil edilemedi.

Bahçeşehir olarak bilinen Ispartakule İstasyonu, Emlak Bankası tarafından yaptırılan Bahçeşehir uydukentin içinden geçiyor ve şu anda sadece ana hat yolcu trenlerinin gerekli hallerde durduğu bir istasyon olarak kullanılıyor. Bahçeşehir'in kurulmasıyla birlikte bölgede banliyö trenlerinin işleyebileceği bir potansiyel oluşunca geçtiğimiz yılın mart ayında Bahçeşehir'in arsa malikleri (Emlak Bankası, Zer İnşaat A.Ş, Mesa A.Ş, Nurol A.Ş) Ispartakule tren istasyonunun banliyö istasyonu olarak da kullanılmasını istedi. Bunun üzerine gereken tadilatın, TCDD ile Emlak Pazarlama arasında imzalanacak bir protokol çerçevesinde yaptırılmasına karar verdi. Harcamaların yarısı Emlak Bankası, kalan yarısı ise diğer arsa malikleri tarafından karşılanacaktı. Tadilat çalışmaları kapsamında istasyonun yükseltilmesi, turnikelerin konması, yaya giriş çıkışlarının düzenlenmesi gerekiyordu.

Bu karar üzerine TCDD, yatırım bütçesinden 40 milyar lira ayırarak aynı hat üzerindeki Altınşehir ve Yarımburgaz tren istasyonlarını banliyö trenlerinin işleyebileceği bir duruma getirdi. Ama Demiryolları I. Bölge Müdürü Ömer Yılmaz, bir yıl geçmesine rağmen Emlak Bankası'nın Ispartakule istasyonunu yenilemediğini ve defalarca girişimde bulundukları halde hiçbir cevap alamadıklarını söyledi.

Emlak Bankası yetkilileri ise bir önceki karardan iki ay sonra yapılan Yönetim Kurulu toplantısında istasyon tadilatını Bahçeşehir Projesi bütçesine dahil etmeyerek yatırımdan vazgeçtiklerini söyledi. 1998 yılı Mayıs ayında alınan 527 sayılı kararın gerekçesi ise Bahçeşehir II. Etap, 2. Kısım inşaatlarının yaklaşık 1000 konuta kadar sürdürülecek olması ve bunun haricinde bir inşaat yapılmamasına karar verilmesi.

Bu gelişme üzerine Ömer Yılmaz, Ispartakule istasyonunun Bahçeşehir konutlarına hizmet götürecek olduğunu, herşeyi devletten beklememek gerektiğini söyledi.

Emlak Bankası'nın projeden vazgeçmesi nedeniyle TCDD'nin yaptığı istasyonlar da kullanılamayacak. Çünkü Ispartakule istasyonu son durak olacağından banliyö trenlerinin dönüşleri buradan sağlanacaktı. TCDD'nin de böyle bir yatırım yapamayacağını belirten Yılmaz, tadilat için en az 250 milyar lira gerektiğini söyledi.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı