4’üncü ‘Bumerang’ ödülleri sahiplerini buldu

Ahmet CAN
11.12.2014 - 01:42 | Son Güncelleme: 11.12.2014 - 12:53

BLOG ve web yayıncılık ağı Bumerang’ın dördüncüsü düzenlenen Bumerang Ödülleri sahiplerini buldu. 600 üzerinde başvurudan 7 birinci seçildi.

TÜRKİYE’nin en özgün içeriklerine sahip, en geniş blog ve web yayıncılık ağı Bumerang’ın, dördüncüsünü düzenlediği Bumerang Ödülleri’nde, yılın ‘en’leri seçildi. Önceki gün düzenlenen etkinlik kapsamında toplam 7 kategoride ödüller dağıtıldı. En Uzman Site ‘oitheblog.com’, En Tarz Blog ‘sesliyemek.com’, En Sosyal Blog ‘biradambirbebek.com’, En İyi Yerel ‘burdurweb.com’, En Çalışkan Site ‘uzakrota.com’, En Çalışkan Blog ‘yoldaolmak.com’ ve Yapı Kredi Nuvo En İyi Çıkış Yapan Blog ödülü ise ‘kesfetsene.com’ seçildi. Öte yandan bu yıl ilk kez 2014 boyunca içerik pazarlama (content marketing) platformu olan Boomads’i en etkili şekilde kullanan ajans ve reklam verenler de 4 farklı kategoride ödüllendirildi. Boomads En İyi Seeding Projesi, Samsung & Vivaki, Boomads En İyi Deneyim Projesi Loreal & Mec Global, Boomads En İyi Sosyal Medya Projesi Kia & Time Digital, Boomads En İyi Entegre Kullanım ödülü ise Unilever Türkiye & Mindshare’ın oldu.

950 BİN TL KAZANÇ

Bu yıl dördüncüsü Bumerang Ödülleri katılımlarla dikkat çekiyor. 600’ün üzerinde başvuru alan ve 70 binden fazla tekil SMS’in gönderildiği yarışmada alanında uzman 24 jüri üyesinin ilk 10’a kalan blogları tek tek değerlendirmesiyle finale ulaştı. Bumerang Ödülleri öncesinde düzenlenen Bumerang İçerik Pazarlaması Konferansı’nın açılış konuşmasını yapan Hürriyet Dijital Pazarlama Çözümleri Koordinatörü Haymi Behar, Boomads platformuna Türkiye’den 38 bin site ve blogun katıldığını ifade etti. Behar, “Bugün, 37 bin bağımsız yayıncı, 46 farklı kategoride içerik sağlıyor. 150 marka ile yapılan işbirliği ile 395 farklı kampanya gerçekleştirdik. Bu reklam kampanyaları ile bloggerlara 950 bin TL kazanç sağladık. Elimizden gelen katkıyı yapıyoruz ve yapmaya devam edeceğiz” dedi.

4’üncü ‘Bumerang’ ödülleri sahiplerini buldu

Geçtiğimiz yıla göre Boomads’teki yeniliklere de değinen Behar, şöyle konuştu: “Hollanda’da De Telegraaf ile BlogSociety Network’ü kuruldu. Hollanda ve Belçika’da 2 bin, Almanya ve Avusturya’da 4 bin site bu network’e katıldı. Twitter kampanyası çıkabilme özelliği eklendi. Bloglarda interstitial, widget ve in-text video reklam gösterebilme özelliği yer almaya başladı. En önemlisi ise Hürriyet Dünyası’na her gün 500’e yakın yazı yükleniyor.”
Hürriyet Gazetesi yazarı Ertuğrul Özkök’ün de bir konuşma yaptığı etkinlikte Radikal Yayın Koordinatörü Ezgi Başaran, Türkiye’nin ilk dijital gazetesine dönüşen Radikal’in günde 1 milyon kişi tarafından ziyaret edildiğini ve bu rakamın geçtiğimiz yıla göre yüzde 153 arttığını ifade etti.

4’üncü ‘Bumerang’ ödülleri sahiplerini buldu

Pazarlamaya 4D yönetimi

CRM ve pazarlama uzmanı Emre Reçber, pazarlamada doğru yer, doğru zaman, doğru kişi ve doğru içerik kavramlarıyla hareket etmeye başladıklarını kaydetti. Reçber, “İnternetin yavaş, veriyi doğru işleyemeyen zamanlarında doğru içerik ve doğru kişi ile çalışıyorduk. Teknolojini gelişmesiyle yer ve zaman kavramlarını pazarlama kampanyaları ile kullanıyoruz. Hatta fiyat bazında değişikliklerle kullanıyoruz” dedi.

Tüketiciyi anlamak artık çok önemli

90’lı yıllarla beraber tüketiciye ulaşmak için herşeyin değiştiğini ifade eden Vodafone Mobil Pazarlama, Sadakat Programları ve İş Ortaklıkları Kıdemli Müdürü Emre Kanaat şöyle konuştu: “Tüketiciler internette gezinmeye başladı. Online reklamcılık başladı. Günümüzün konvansiyonel tüketicisi tamamen dijital alanlara geçmişti. Tüketicileri anlamak ve ne istediklerini anlamak önemli.”

Videoda kontrol aileye geçiyor

GOOGLE Türkiye Pazarlama Müdürü Özgür Kirazcı, eskiden bütün ailenin tek bir kanaldan sınırlı içeriği izlediğini bunun internet ve teknolojiyle değiştiğini ifade etti. Kirazcı, “Artık kontrol aileye geçiyor. Bu dönüşüm artık izleyenlerin. İnsanlar bir günde ortalama 5 farklı ekrana bakıyor. Artık herşeye çok hızlı erişmek istiyoruz. İçerik hemen gelsin istiyoruz” dedi.

Daha fazla giyilebilir cihazda olacak

‘ERİŞEBİLİR ol’ stratejisiyle hareket ettiklerini ifade eden Yapı Kredi Dijital Bankacılık Kanalları Direktörü Evren Şahin, her cihazda olduklarını ifade etti. 2015’te daha çok giyilebilir teknoloji ürünlerinde olmayı planladıklarını söyleyen Şahin, “Mobilde kullanıcı ile ilgili bilgimiz daha fazla. Kullanıcıları tanıyoruz” diye konuştu.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı