Gündem Haberleri

    ’4 TV kanalını kapatmadı’ diye soruşturma açıldı

    Arda AKIN / ANKARA
    30.07.2007 - 00:00 | Son Güncelleme:

    Seçim sürecinde AKP, SP ve İP’ye yayın sürelerinin çoğunu ayıran 4 televizyon kanalı ile bir radyonun seçim yasaklarına uymadığı yönündeki raporları geciktirdikleri iddiasıyla RTÜK Başkanı Zahid Akman ve İzleme Değerlendirme Dairesi Başkanı Nurullah Öztürk hakkında, "görevi kötüye kullanmak" suçundan soruşturma başlatıldı.

    YSK’nın suç duyurusu üzerine Akman ve Öztürk hakkında Ankara Cumhuriyet Savcılığı’nca açılan soruşturmaya neden olan raporlarda, TGRT Haber, Kanal 7, Ulusal1, TV5 televizyon kanalları ile Dinamik isimli radyonun yayınlarında, yüzde 82 ile yüzde 99 arasında değişen oranlardaki süreyi adı geçen partileri destekleyen yayınlara ayırdıklarının belirlendiği vurgulandı. Raporlarda, 3 kez para cezası uygulanmasına rağmen yayınlarını değiştirmeyen kuruluşların, geçici olarak kapatılmaları gerekirken, bu konunun gündeme alınmadığına dikkat çekildi. Savcılık soruşturma sonucunda Akman ve Öztürk’ün raporları bilerek geciktirdikleri kanaatine vardığı taktirde haklarında 1 yıldan 3 yıla kadar hapis istemiyle dava açacak.
    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı