4. Su Ürünleri Yetiştiricilik Çalıştayı

Güncelleme Tarihi:

4. Su Ürünleri Yetiştiricilik Çalıştayı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 25, 2016 13:07

- Su Ürünleri Yetiştiricileri Üreticileri Merkez Birliği Başkanı Coşkun:- "Türkiye'de 2000 yılında 8 kilogram olan kişi başı su ürünleri tüketimi, geçen yıl 5,5 kilograma kadar düştü"- "Kişi başı su ürünleri tüketiminin dünyada 16 kilogram, Avrupa'da 25 kilogram ve bizim 2023 yılı hedefimizin 16 kilogram olduğu dikkate alınırsa ülkemizde kişi başına düşen su ürünleri tüketimini artırmak için çok ciddi bir çalışma yapmamız ve bu konuda devletimizin destek vermesi gerek"

Haberin Devamı

ANTALYA (AA) - Su Ürünleri Yetiştiricileri Üreticileri Merkez Birliği Başkanı Faruk Coşkun, Türkiye'de 2000 yılında 8 kilogram olan kişi başı su ürünleri tüketiminin geçen yıl 5,5 kilograma kadar düştüğünü bildirdi.

Birlik tarafından düzenlenen, "4. Su Ürünleri Yetiştiricilik Çalıştayı", Antalya'nın Belek Turizm Bölgesinde başladı.

Coşkun, çalıştayın açılışında yaptığı konuşmada, nüfus artışıyla karasal kaynakların kullanım sınırının sonuna gelindiğini, dünyanın protein ihtiyacının karasal kaynaklardan karşılanmasının artık mümkün olmadığını, denizel kaynaklara yönelme zorunluluğunun kaçınılmaz hale geldiğini söyledi.

Avcılık üretiminin, aşırı avcılık ve kirlilik nedeniyle artmadığını hatta azaldığını ifade eden Coşkun, yetiştiricilik üretiminin ise hızla arttığını dile getirdi.

Haberin Devamı

Türkiye'nin 2014'te su ürünleri üretiminin 537 bin ton olduğunu ve bunun yüzde 44'ünün yetiştiricilik yoluyla üretildiğini anlatan Coşkun, yetiştiriciliğin önümüzdeki yıllarda daha da artacağını bildirdi. Coşkun, söz konusu yıla ait su ürünleri üretiminin parasal değerinin de 3 milyar 259 milyon 820 bin 385 lira olduğunu kaydetti.

- Yetiştiricilikten 235 bin ton

Türkiye'de 1980'li yıllarda başlayan su ürünleri yetiştiriciliğinin hızla geliştiğini ve 2014 itibarıyla 235 bin tona ulaştığını anlatan Coşkun, FAO verilerine göre de dünyada 191 milyon tonluk su ürünleri üretiminin 97,2 milyon tonunun yetiştiricilikten elde edildiğini söyledi.

Türkiye'de halen bin 935'i iç sularda, 418'i de denizlerde olmak üzere toplam 462 bin ton kapasiteli 2 bin 353 balık çiftliği bulunduğunu belirten Coşkun, su ürünleri sektörünün son 3 yıldır Türkiye'de tüm sektörler arasında en hızlı büyüyen sektör olmayı başardığını ifade etti.

Coşkun, Türkiye'nin levrek üretiminde dünya lideri, çipurada dünya ikincisi, alabalıkta ise Avrupa'da lider olduğunu vurguladı.

- "Kişi başına tüketimde gerideyiz"

Üretim hızla artarken Türkiye'de kişi başına düşen su ürünleri tüketiminin her geçen yıl düştüğüne işaret eden Coşkun, 2000'de 8 kilogram olan kişi başına su ürünleri tüketiminin geçen yıl 5,5 kilograma gerilediğine dikkati çekti.

Haberin Devamı

Coşkun, "Kişi başı su ürünleri tüketiminin dünyada 16 kilogram, Avrupa'da 25 kilogram ve bizim 2023 yılı hedefimizin 16 kilogram olduğu dikkate alınırsa ülkemizde kişi başına düşen su ürünleri tüketimini artırmak için çok ciddi bir çalışma yapmamız ve bu konuda devletimizin destek vermesi gerektiğine inanıyorum" diye konuştu.

Sağlık açısından önemi de dikkate alındığında kişi başına düşen su ürünleri tüketimini artırmak için çok ciddi bir çalışma yapılması gerektiğini kaydeden Coşkun, tüketimin artırılması için, gazete, televizyon, sosyal medyada reklam ve etkinliklerin düzenlenmesi gerektiğini bildirdi.

- "Su ürünleri sektörü daha da büyüyecek"

Haberin Devamı

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdürü Durali Koçak da sektörün sorunlarının ele alınması bakımından çalıştayları çok önemsediklerini söyledi.

Türkiye'nin 200'e yakın gölü, 300'e yakın baraj gölü ve bin 300'e yakın göletiyle su ürünlerinde önemli bir potansiyel barındırdığını belirten Koçak, su ürünleri sektörünün büyümesini istikrarlı şekilde devam ettirdiğini, önümüzdeki yıllarda daha da büyüyeceğini kaydetti.

Koçak, önümüzdeki dönemle ilgili hedeflerinin, denizlerde yetiştiricilik yapanların lojistik sorunlarının çözülmesi, çevre mevzuatındaki sıkıntıların giderilmesi, finans sorunlarına çözüm bulunması, sigorta yaptırılmasında karşılaşılan güçlüklerin asgariye indirilmesi, tüketimin artırılması ve pazarlamanın geliştirilmesi olduğunu sözlerine ekledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!