Eğitim Haberleri

EĞİTİM

    4 gün kala son taktikler

    Elif KALELİ
    31.07.2007 - 09:53 | Son Güncelleme: 31.07.2007 - 14:12

    Üniversite adayları için geri sayım başladı. ÖSS’ye sayılı günler kala gençler, pür dikkat kendilerine sunulan tavsiyeleri dinliyor, kendi sınav stratejilerini oluşturmaya çalışıyorlar. 195 dakika içinde hedefledikleri üniversiteye girebilmek için ter dökecek gençlerin kafasında hep aynı sorular var. ÖSS’ye bir hafta kala neleri yapmalıyım nelerden uzak durmalıyım ? Nasıl daha rahat bir sınav geçirebilirim? Ve tabii tüm bu soruların cevaplarını nasıl öğrenebilirim. İşte ÖSS öncesi huzurlu ve rahat bir hafta geçirebilmeniz amacıyla sizin için hazırladığımız yaşam rehberi.

    SINAV ÖNCESİ ZİHİNSEL HAZIRLIK
    * Sınavla ilgili kafanızdaki olumsuz düşünceleri, karamsar senaryoları zihninizden uzaklaştırın. Ne kadar pozitif düşünürseniz, moralinizi yüksek tutarsanız  enerjiniz o kadar artacaktır.

    * Sınav esnasında soruları çözmeye hangi bölümden başlayacağınızı, hangi teste ne kadar süre ayıracağınızı kafanızda belirleyin. Mutlaka bir sınav organizasyon planınız olsun.

    * Sınavda zaman yönetimine hakim olmak adaylar açısından büyük bir avantaj olacaktır. Zamanı iyi kullanan adaylar, boş bıraktıkları sorulara geri dönme şansını bulabileceklerdir. Bu nedenle bir soruyu sınavda üst üste en fazla iki kez okuyun. Eğer hala kafanızda doğru cevap netleşmezse, mutlaka alttaki soruya geçin. Zira sorularla inatlaşmak sizin için sadece zaman kaybı olacaktır. Sınavda çözmekte zorluk çekeceğiniz sorularla da karşılaşabileceğinizi kabullenin. Unutmayın siz zorlanıyorsanız, mutlaka diğer adayların da zorlanacağı sorular olacaktır.

    GERÇEKÇİ HEDEFLER BELİRLEYİN

    * Kendinizi ÖSS ile ilgili tek seçenekliliğe hapsetmekten kaçının. Yani bu sınavı ‘olmazsa olmaz’ noktasına taşımanız sadece sizin kaygınızı arttıracaktır. Mükemmelliyetçilik yerine daha esnek ve olumlu bir düşünce tarzı geliştirmeye çalışın.

    * ÖSS ile ilgili beklentilerinizde gerçekçi hedefler belirleyin. Sınav öncesi hedef küçültmek ya da performansınızın üzerinde beklentiye girmek sınav konsantrasyonunuzu olumsuz etkileyebilir.

    *Sıkça aklınıza gelen sorulardan biri: ‘Ya heyecandan bildiklerimi unutursam?’Öğrencilerin sınavla ilgili karamsar düşünceleri aslında, sınav öncesi ve sınav sonrası süreçle ilgilidir. Yani ‘sınavı kazanamazsam’ ifadesiyle başlayan cümleler hep sınav sonrası geleceğe aittir. Hatta  sınav esnasında kitapçıkla yüz yüze gelene kadar  genelde öğrencinin dikkati yine kendisinde ve bedenindedir. ‘Acaba heyecanlanıyor muyum, kalp atışlarım arttı mı?v.b’ Ancak soru kitapçığının açılmasıyla beraber sorularla karşı karşıya kaldığınızda dikkatiniz yavaş yavaş tamamen sorulara odaklanır.  En fazla beş dakika süren bu odaklanma aşamasına kadar olası bir zihinsel karmaşa yaşamanız normaldir. Sonrasında soruları çözdükçe sınav performansınız ve konsantrasyonunuz en üst seviyeye çıkacaktır.

    *ÖSS ile ilgili gençlerin en büyük endişelerinden biri ailelerine ve sosyal çevrelerine mahçup olmaktır. Ancak unutulmamalıdır ki, adaylar bu sınava en başta kendi hayatlarının yönünü belirlemek için giriyorlar. Yani gelecek endişesi aslında ÖSS’ye giren çoğu adayda vardır. Yani siz ÖSS adayları, öncelikle kendinizden sorumlusunuz. Dolayısıyla unutmayın ki, bu sınavın sonucu ne olursa olsun en çok sevinen ve en çok emek veren kişi yine sizsiniz. Çevrenize yapacağınız açıklamalardan ziyade sınava motive olmaya çalışın.
     
    SINAV ÖNCESİ FİZİKSEL HAZIRLIK
    *’Sınava bu kadar az zaman kalmışken ders çalışmam doğru olur mu?’, ‘Acaba eksik konularıma şöyle bir baksam mı?’ Şayet aklınıza takılan ve ya emin olamadığınız, bilgi eksiliği yaşadığınız konular varsa, bu konuları tekrar edebilmeniz için önümüzde yeterli zaman bulunmaktadır. Artık ders çalışmayı bıraktım, hiçbir şeye bakmayacağım demek yerine, eksik olduğunuz yerleri kapatmak, size kendinizi daha iyi hissettirecektir.

    *Sınavdan önceki gece ya da sınav sabahı ders çalışmayın. Zira bu süreçte dikkatinizi derse yöneltmeniz oldukça zordur. Kendinizden verim alamadığınızı hissettiğiniz anda moraliniz bozulur ve fiziksel olarak da gerilebilirsiniz.

    *'ÖSS öncesinde, sizin için faydalı olacağına inandığımız bir diğer önerimizse;  günde yarım saat düzenli olarak açık havada ve mümkünse yeşil alanlarda yürüyüş yapmanız olacaktır.'

    * Uyku düzeninize dikkat edin. 8-9 saatlik kaliteli uyku, kendinizi dinç ve formda hissetmenizi sağlayacaktır. Ancak ille de 8 saat uyumam gerek diye kendinizi şartlandırmayın. Özellikle sınav gecesi böyle bir şartlanma uykunuzun kaçmasına neden olabilir. Diyelim ki, uykunuz kaçtı, tek gecelik uykusuzluk sizin sınav performansınızı olumsuz etkileyecek bir durum değildir. Önemli olan yatağınızda huzurlu ve rahat uyuyabilmenizdir.

    *Ağır ve yağlı yiyeceklerden, özellikle de dışarıda  yemek yemekten kaçının. Sebze, meyve, balık gibi daha hafif yiyecekleri tercih edin.

    * Mümkün olduğu kadar düzenli egzersiz yapın. Egzersiz yapmak sizi çok rahatlatacaktır. Zira stres nedeniyle gerilen kaslarımız, düzenli egzersizlerle gevşeyecek ve böylece sıkça karşılaşılan bel ve boyun ağrıları ortadan kalkacaktır.

    SINAV YERİNİZİ ÖNCEDEN GÖRÜN

    * Sınava gireceğiniz okulu sınavdan iki gün önce gidip görün. Mümkünse sınav salonunuza girin. Sınava gireceğiniz ortamı görmek sizi rahatlatacaktır.

    *Unutmayın ki, ÖSS sürecini başarılı geçirmek sadece yüksek netler yapmak anlamına gelmez.. Bu sınavı gerek fiziksel gerekse psikolojik olarak sağlıklı ve başarılı atlatmak da en az yaptığınız puanlar kadar önemlidir. ÖSS hayatımızda karşılaştığımız belki de ilk ciddi viraj. Ama hayatımızdaki sınavlar ÖSS ile sınırlı değil. Bu sürece bir hayat tecrübesi olarak bakmak ve olgunlukla, sabırla mücadele etmek, gençlerin kazandığı en önemli zaferdir.

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı