35 yıllık tanıtıma bedel

Hürriyet Haber
18.05.2000 - 00:00 | Son Güncelleme: 18.05.2000 - 00:01

Cimbom'u 185 ülkenin seyretmesinin reklam değeri 3.5 milyar dolar

GALATASARAY, dün akşam Arsenal ile oynadığı UEFA final maçı ile, Türkiye'nin 35 yılda karşılayabileceği bir tanıtıma imza attı. 185 ülkenin televizyonlarında canlı yayınlanan final maçının, reklam değeri 3.5 milyar dolara ulaşıyor.

TÜRKİYE, dün akşam Galatasaray sayesinde tarihinin en büyük tanıtımını yaptı. Galatasaray'ın Kophenhag'ta Arsenal ile oynadığı UEFA finali, 185 ülke televizyonu tarafından canlı yayınlandı. Avrupa'da TV kanallarında 1 saniyelik reklamın 3 bin 500 dolar olduğu dikkate alınırsa, Galatasaray, reklam değeri 3.5 milyar dolara (2.2 katrilyon lira) ulaşan bir tanıtıma imzasını attı.

Yaklaşık 500 milyon kişinin izlediği UEFA finali, Türkiye için 185 ülkede toplam 16 bin 650 dakikalık reklama bedel bir tanıtım oldu. 2000 yılı için 100 milyon dolarlık tanıtım bütçesi ayıran Türkiye, 90 dakikalık final maçı sayesinde maliyetini 35 yılda karşılayabileceği bir tanıtımı gerçekleştirmiş oldu.

Galatasaray'ın 11 Ağustos 1999'da; ön eleme maçlarında Rapid-Wien'le başlayan mücadelesi, Şampiyonlar Ligi'nde Hertha Berlin, Milan, Chealsea ve tekrar Chelsea, Hertha Berlin ve Milan futbol takımlarıyla oynanan maçlarla sürdü.

UEFA Kupası'nda 9 ve 23 Kasım'da Bologna ile karşılaşan Galatasaray, 2 ve 9 Mart tarihlerinde Dortmund ile, 16 ve 23 Mart tarihlerinde ise Mallorca ile karşı karşıya geldi. Galatasaray'ın final yolundaki son mücadelesi İngiliz Leeds takımı ile oldu.

Galatasaray'ın UEFA finaline gelene kadar yaptığı karşılaşmalar, sadece iki ülke televizyonları tarafından canlı yayınlanırken, dün akşamki final maçı 185 ülkenin resmi televizyon kanallı tarafından verildi.

Galatasaray ile Arsenal arasındaki mücadele öncesinde her iki futbol takımının teknik direktörleri ve oyuncuları ile ilgili yapılan yayınlar da dikkate alındığında, Türkiye'nin final maçı ile ulaştığı tanıtım gücü de katlanmış oluyor.

Televizyon kanallarının yanısıra, Avrupa'nın önde gelen gazetelerinde de haftalardır Türkiye ve Galatasaray yeraldı. Böylece Galatasaray, yazılı basında da sayfalarca ilana karşılık gelen bir Türkiye tanıtımı gerçekleştirdi.

IMF Türkiye Masası Şefi’nin Galatasaray sevgisi

DÜN akşam stand-by anlaşmasının ikinci üç aylık değerlendirmesi için Türkiye'ye gelen Uluslararası Para Fonu (IMF) Türkiye Masası Şefi Carlo Cottarelli, UEFA final maçında Galatasaray'a destek verdi.

Carlo Cottarelli, Atatürk Havalimanı VİP Salonu'nda gazetecilere yaptığı kısa açıklamada, geçen yıl Aralık ayında başlatılan ekonomik reformlar programının ikinci defa gözden geçirilmesi amacıyla Türkiye'yi ziyaret ettiğini söyledi.

Bugün İstanbul'da TÜSİAD ve bankacılık çevrelerinden temsilcilerle görüşmelerde bulunacağını belirten Cottarelli, pazartesi gününden itibaren de Ankara'da teknik heyetler arası müzakerelerde üst düzey görüşmeler yapılacağını kaydetti.

DIŞ DESTEK LOBİSİ

Bu arada Dünya Bankası Türkiye direktörü Ajay Chhibber'in organizasyonunda geçen hafta yapılan toplantıda, Avrupa Birliği (AB) ve Birleşmiş Milletler (BM) temsilcileri, Türkiye'nin ekonomik reformlarına destek olmaya karar verdiler. Kızılcahamam'da yapılan ve Japonya Büyükelçiliği'nden yetkililerin de katıldığı toplantıda, Türkiye ekonomisine ilişkin gelişmeler ele alındı.

Görüşmelere katılan kuruluşlar dikkate alındığında, Türkiye'nin, AB hariç, Dünya Bankası, IMF ve Japonya'dan sağlayacağı mali kaynağın toplamı 10 milyar doları (yaklaşık 6.2 katrilyon lira) bulacak.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı