35 günlük savaşta İsrail ne kazandı

TAM 35 gündür Lübnan’ı yakıp yıkan, binden fazla insanın ölümüne neden olan saldırılar İsrail’e ne kazandırdı?

Lübnan’ın güneyine yerleşen ve İsrail’e dönük terör eylemlerinde bulunan Hizbullah’ı bölgeden söküp atabildi mi?

Hayır.

Bu savaş sonrasında İran’ın bölgedeki etkisi azaldı mı?

Yine hayır.

Peki İsrail ne kaybetti?

Çok şey... Amerika dışında bütün dünyadan tepki aldı.

İslam coğrafyasındaki İsrail düşmanlığı tepe yaptı.

En kötüsü de terör örgütü Hizbullah, İslam áleminde sempati kazandı.

* * *

Bölgenin en güçlü, en ağırlıklı ülkesi olan Türkiye’ye gelince...

Başbakan ile Dışişleri Bakanı’nın arabuluculuk girişimlerini takan olmadı.

Türkiye’nin bölgedeki tarihsel ağırlığı kullanılamadı.

Şimdi kurulacak olan Barış Gücü’ne Türkiye’nin asker vermesi isteniyor.

Türkiye de buna sıcak bakıyor.

Yani olaylara ağırlığını koyamayan Türkiye’nin jandarma olması söz konusu.

Bölgede jandarmalık yapmak Türkiye gibi büyük bir ülkeye yakışmaz.

Bu noktada Türkiye’ye ancak insani amaçlarla Barış Gücü’ne katkıda bulunmak yakışır.

Genelkurmay’ın da bu eğilimde olduğunu biliyorum.

Dış politikada duygularla, takıntılarla ve dini inançların baskısıyla hareket edilirse büyük yanlışlara düşülür.

Unutmayalım, Kıbrıs politikasında hiçbir İslam ülkesi, hiçbir zaman Kıbrıs Türklerinin yanında olmadı.

Dış politika akıl ve mantık işidir ve tek ölçüt ülke çıkarlarıdır.

Kotil: Dünyadaki en güvenli havayollarından biriyiz

THY ile ilgili yazım üzerine Genel Müdür Temel Kotil bazı önemli bilgiler verdi. Bunları satır başları olarak yayımlıyorum:

Gelmiş geçmiş bütün yönetimlere sahip çıkarız. Çünkü biz bir bütünüz.

Bizim için uçuş emniyeti çok önemli. THY’nin uçuş emniyeti mükemmeldir. En emniyetli havayolu olarak kabul edilen Lufthansa kadar emniyetliyiz.

280 havayolu şirketinin üye olduğu uluslararası IATA, bize IOSA sertifikası verdi. Bu çok önemlidir ve dünyanın 100 şirketinde vardır.

THY’nin sigorta primi 35 milyon dolardan 20 milyon dolara indi. Bu uçuş emniyetinin en önemli ölçüsüdür.

Pilotlara verdiğimiz kesin talimat şudur: "En ufak güvenlik sorunu varsa frene bas."

Filomuz 101 uçaktan oluşuyor. Hedef 128 uçak.

Yıllık yolcu sayımız 18 milyon, 2008 hedefimiz 25 milyon.

18 bin koltuğumuz var. Doluluk oranımız yüzde 71.

Dış hatlarda 103, iç hatlarda 28 noktaya uçuyoruz.

Bizde uçuş noktaları ticari olarak belirlenir.

Personel alımlarında uluslararası şirket standartlarına, yasalara ve yönetmeliklere göre hareket edilir.

THY yüzde 80 büyümesine karşın personel sayısında artış olmadı. Pilot ve teknik kadrolarda artış var ama büro personelinde tasarrufa gidildi.
Yazarın Tüm Yazıları