325 firma İstanbul Deri Fuarı'nda buluştu

Hürriyet Haber
17.01.2012 - 14:05 | Son Güncelleme:

29 ülkeden 325 firmanın katılım gösterdiği İstanbul Deri Fuarı (İDF) kapılarını açtı. Bu yıl altıncısı düzenlenen ve geçtiğimiz yıla oranla katılımın yüzde 59 arttığı fuarda, ‘2012 – 2013’ trendleri görücüye çıkıyor.

Deri sektöründe trendlerin belirlendiği İstanbul Deri Fuarı (İDF) kapılarını açtı. TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde 40.000 metrekare kapalı alanda düzenlenen ve 29 ülkeden 325 firma katılım gösterdiği fuar, 17–19 Ocak tarihlerinde ziyaretçilere açık olacak. Sektörün merakla beklediği İstanbul Deri Fuarı’nda (İDF); deri üreticileri, deri konfeksiyoncuları, deri kimyacıları, deri makinecileri, aksesuarcılar ve tasarımcılar 2012 – 2013 trendlerini sergiliyor. Sektörden son gelişmelerin nabzını tutan fuar kapsamında ayrıca en ilkel yöntemlerle derinin nasıl işlendiğini anlatan ‘Kara Tabak Show’ düzenleniyor. Fuar boyunca devam edecek ve 80 yaşındaki deri tabak ustası Ismail Araç tarafından gerçekleştirilen ‘Kara Tabak Show’ ile katılımcılar deri sektörünün dünü ve bugününü karşılaştırma imkânı buluyor. 

Makineciden kimyacıya tüm sektör fuarda 

İstanbul Deri Fuarı’nın (İDF) açılışında konuşan Türkiye Deri Vakfı (TÜRDEV) Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Volkan Çandar, bu yılki fuar katılımının geçen yıla oranla yüzde 59 artış gösterdiğine dikkat çekerek, “Katılımın bu denli yüksek olması, fuarın uluslararası arenada en önemli sektörel fuarlardan biri olduğunun göstergesidir. Lineapelle, Le Cuir veya Asya Pasifik dünya deri sektörü için ne ifade ediyorsa İDF de onu ifade edecek. Çin’den Kanada’ya, Pakistan’dan Etyopya’ya, Rusya’dan İtalya’ya bu fuar deri ticareti için en önemli fuarlardan biri olacak. Türk dericiliğinin aldığı küresel rol bunu gerektiriyor” dedi. Fuara sektörün ilgisinin oldukça yüksek olduğunu belirtin Volkan Çandar, “Fuarda Almanya, Avustralya, Avusturya, Belçika, Kanada, Çin, Danimarka, Finlandiya, Fransa, Güney Afrika, Güney Kore, Hindistan, İran, İtalya, İzlanda, İngiltere, İrlanda, İspanya, İsveç, İsviçre, Kore, Macaristan, Norveç, Slovenya, Ukrayna, ABD, Yeni Zellanda ve Yunanistan’dan deri üreticileri, deri konfeksiyoncuları, deri kimyacıları, deri makinecileri, aksesuarcılar ve tasarımcılar yeni trendlerini sergiliyorlar. Fuar Türk derisi ve deri mamullerini yeni pazarlara açacak” diye konuştu. 

Et için kesilen hayvanların derisini kullanıyoruz 

Türkiye’de yılda et sanayi için kullanılan ortalama 7,5 milyon adet büyükbaş, 45 milyon adet de küçükbaş hayvanın derisinin işlendiğini ifade eden Volkan Çandar, “Et ihtiyacını karşılamak için et sanayinin kullanmış olduğu büyükbaş ve küçükbaş hayvanların atığı olan derileri biz alıp işliyoruz ve ürün haline getiriyoruz” dedi. 

5 milyar dolarlık ticaret hacmi 

Üretimlerinin yüzde 90’lık kısmını ihraç ettiklerini de açıklayan Volkan Çandar, sektörün yaklaşık 250 bin kişiye istihdam ettiği ve aileleri ile birlikte 1 milyondan fazla kişinin geçimini sağladığına dikkat çekti. Türk deri sektörünün yaklaşık 5 milyar dolarlık bir ticaret hacmine sahip olduğunu ve belirten Volkan Çandar, “Türkiye bir deri ülkesi. Bu topraklarda yaşayan en eski medeniyetlerden beri deri işleniyor, deri mamuller üretiliyor. Kültürün de bir parçası. Bugün artık modern teknolojiye sahip deri üretim tesislerinde dünyanın en kaliteli derileri üretiliyor. Bu derilerden de dünyanın en kaliteli deri mamulleri üretiliyor. Uşak’ta, Tuzla’da, Çorlu’da, Bursa’da, Ege’de ve diğer birçok organize bölgede deriler üretilip, ayakkabıcısına, konfeksiyoncusuna, saracına hammadde sağlanıyor. Bu da yetmiyor dünyanın en önemli merkezlerinden talep ediliyor. Kalite ve hız en büyük karakterimiz. Ülkemiz derisi artık bir marka olarak dünyada tanınma aşamasında” şeklinde konuştu. 

İDF, 2023 hedefine de katkı sağlayacak 

Aralarında Rusya, Çin, Amerika, Kanada, Ukrayna, Kazakistan, Türk Cumhuriyetleri, Hong Kong ve tüm Avrupa pazarına ihracat gerçekleştirdiklerini vurgulayan Volkan Çandar, “Bugün herkesin korktuğu pazar Çin iken, şu anda sektörümüz Çin’e ihracatını yüzde 90 artırmış durumda. Özellikle bu ülkeye katma değerli ürün satmak, sektörümüz açısından oldukça önemli. Hedefimiz Rusya ve İtalya’daki mevcut pazarımızı koruyup, Çin’in yükselen orta gelir sınıfına daha fazla ürün satmak. Bunu yaparken de Avrupa ve ABD’deki ihracat payımızı artırmak öncelikli hedeflerimiz arasında” dedi. Türk deri sektörünün ihracatında geçen yıla oranla 2011 yılını yüzde 14’lük bir artış ile kapatacaklarını ifade eden Volkan Çandar, “İDF Türkiye’nin deri ve deri mamulleri ihracatına en önemli katkıyı yapan bir fuardır. Derimizi markalaştırma yönünde önemli çalışmalar yapılan bu günlerde bu fuar önemini daha da artırmış bulunmaktadır. İDF Türkiye deri sektörünün 2023 hedeflerine ulaşabilmesi, hatta geçebilmesi için en önemli desteklerden birini sunmaktadır” dedi.

2023 hedefi 4.5 milyar dolar 

Deri sektöründe küresel pazarda zor bir dönemden geçtiğine dikkat çeken Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği Başkanı Mehmet Ali Dinç, mevcut ihracat pazarındaki talebin azaldığı belirtti. Dinç; “Yeni pazarlara açılmak ve ürün farklılaştırması gibi kritik çözüm yollarıyla bu zor dönemi kolaylıkla atlatacağımıza inanıyorum. Bunun için Ar–Ge çalışmaları desteklenmeli, marka ve patent konusunda bilinçlendirme ve bilgilendirme çalışmaları yapılmalı, ulusal ve uluslararası fuarlara katılımlar arttırılmalı ve değişik ürünlerin üretimi için yeni teknolojiler geliştirilerek rekabet gücümüz arttırılmalıdır” dedi. Yaklaşık 1,5 milyar dolar olan 2011 ihracat rakamının, yurtiçi turistlik satışlar ve yurt dışına özel faturalı satışlarla birlikte 3 milyar doların üzerine çıktığının bilgisini veren Mehmet Ali Dinç, “Bu nedenle endüstrimizin 2023 hedefi olarak öngörülen 4.5 milyarı fazlasıyla aşacağımıza inancım tamdır” dedi.

60 ülkeden 15.000 kişinin ziyaret etmesi beklenen İstanbul Deri Fuarı (İDF), Türkiye Deri Vakfı (TÜRDEV) şemsiyesi altında, Türkiye Deri Konfeksiyoncular Derneği (TDKD), Türkiye Deri Sanayicileri Derneği (TDSD), Ege Bölgesi Deri Sanayicileri Derneği, Bursa Deri Sanayicileri Derneği, Çorlu Deri Sanayicileri Derneği, İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçılar Birliği, KOSGEB, Deri Tanıtım Grubu’nun (DTG) desteğiyle gerçekleştiriliyor. Geçen yıl 25 ülkeden 256 firmanın katıldığı İstanbul Deri Fuarı’nı (İDF) 57 ülkeden 10 bin kişi ziyaret etmişti.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı