300 milyon Euro’luk üçlük

Güncelleme Tarihi:

300 milyon Euro’luk üçlük
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 22, 2017 21:19

Son yıllarda yapılan yatırımlarla hem izlenirliği hem de seyirci sayısı artan Euroleague, final maçlarına ev sahipliği yaptığı ülkelerin tanıtıma da büyük katkı sağlıyor. Kupayı Fenerbaçe’nin kaldırmasıyla birlikte Euroleague’in bu yıl Türkiye’ye yaklaşık 300 milyon Euro’luk medya geri dönüşü sağladığı tahmin ediliyor.

Haberin Devamı

Euroleague’de kupayı kaldıran Fenerbahçe, Türkiye’nin tanıtımına da büyük katkı sağladı. 9 Türk şirketinin desteklediği Euroleague’de ana sponsor olan

300 milyon Euro’luk üçlük

Türk Hava Yolları’na 140 milyon Euro’luk medya geri dönüşü sağlayan organizasyonun Türkiye’ye yaptığı katkının ise bunun iki katı olduğu belirtiliyor. Final Four’un (Dörtlü Final) Türkiye’de düzenlenmesi bir de kupayı Fenerbahçe’nin kaldırmasıyla bu rakamın 300 milyon Euro’yu aştığı tahmin ediliyor. 2.4 milyar kişiye ulaşan Euroleague finalinin yaz sezonunda turizme de olumlu katkı yapması bekleniyor. 

ÇİN PAZARINA AÇILDI
2001’den bu yana yapılan yatırımlar ve değişikliklerle ekonomik anlamda büyük bir atılım yapan Euroleague’in izlenirliği de önemli ölçüde arttı. 2001’de sadece 18 ülkede izlenen organizasyon artık 202 ülkede canlı yayınlanıyor. İzlenmede Avrupa’nın sınırlarını aşan Turkish Airlines Euroleague bu yıl sene HBN ile yapılan büyük bir anlaşma ile Çin’de de basketbol severlerin takibine sunuldu.

Haberin Devamı

Böylece organizasyonun TV ve internetten toplam izleyici sayısı 184 milyondan 2.4 milyar kişiye ulaştı. Bugün Euroleague’de en çok kazanan THY oldu. Şirket sponsorluğa başladığı ilk yıl olan 2011’de 63 milyon Euro medya geri dönüşü sağlarken bu rakam geçtiğimiz yıl 140 milyon Euro’ya çıktı. Geçtiğimiz hafta final maçlarını İstanbul’a getirmek için büyük mücadele verdiklerini anlatan Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı ise medya geri dönüşünün Türkiye için iki katı olduğunu dile getirmişti. Final maçları için İstanbul’a 500’den fazla yabancı gazeteci geldi. Sadece maçlarda değil, maç öncesi de birçok yabancı TV kanalı ve gazetelerde İstanbul ile ilgili haberler yer aldı.

ŞİRKETLERİ DE UÇURDU
Televizyong elirlerinin yanı sıra, sponsorluk anlaşmalarıyla da büyümesini sürdüren Euroleague, son yıllarda syonsor sayısını arttırmayı başardı. Bugün 22 sponsoru bulunan Euroleague’e en çok destek ise yine Türk şirketlerindeng eliyor. 8 Türk sponsoru bulunan Euroleague’in toplam gelirleri içerisinde sponsorların payı yüzde 40’a ulaştı. Bugün THY’nin yanı sıra Efes, Doğuş, Nesine ve Tadım gibi önemli Türk şirketleri de Avrupa’da basketbolun gelişmesi için kesenin ağzını açtı. Bu sponsorlarla büyümesini sürdüren organizasyon ekonomik anlamda güçlendikçe izlenirliğini de arttırıyor.

Haberin Devamı

REKOR İZLEYİCİYE ULAŞTI
BU sezon format değişikliğine gidilerek ilk kez 16 takımlı lig usulüne göre oynanan ligde, sarı-lacivertli takım iç saha maçlarını ortalama 11 bin 102 taraftar önünde oynadı. Fenerbahçe, yaklaşık 13 bin kapasiteli Ülker Sports Arena’da önemli bir taraftar desteğiyle mücadele etti. Ataşehir’deki salonda Avrupa Ligi’nde 15 maç oynayan Fenerbahçe’yi toplam 166 bin 532 taraftar izledi. Ortalama 11 bin 102 seyirciyle bu alanda Baskonia ve Zalgiris’ten sonra 3. sırada yer alan sarı-lacivertlilerin iç saha maçlarının 12’sinde 10 bini aşkın taraftar tribünde yer aldı. Fenerbahçeli taraftarlar, bu sezon en fazla CSKA Moskova maçına ilgi gösterdi.

Haberin Devamı

300 milyon Euro’luk üçlük

1 MILYON MİL ILE NE KADAR UÇAR?
THY Euroleagu’de Fenerbahçe şampiyon olurken MVP (en değerli oyuncu) seçilen Ekpe Udoh ödül olarak THY’den 1 milyon uçuş mili kazandı. Ekpe bu millerle 16 kez İstanbul- New York uçuşu gerçekleştirebilir. Millerin parasal karşılığının yaklaşık 50 bin TL olduğu öğrenildi. Euroleague’in en çok para kazanan 49’uncu ismi olan Ekpe’nin maaşı 910 bin Euro civarında.

BAKMADAN GEÇME!