"Vahap Munyar" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Vahap Munyar" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.
Vahap Munyar

300 bin Euro'yu veririm şirket reklamı yaparım

<B>DEVLET</B> Bakanı <B>Kürşad Tüzmen</B>, Metro Group Yönetim Kurulu Başkanı <B>Hans-Joachim Körber</B> ve Real Hipermarketleri Başkanı <B>Uwe Hölzer</B>'le Almanya'da Ratingen'deki Real'deyiz...

Tüzmen ve Körber, Almanya'da Metro Group bünyesinde faaliyet gösteren Real ve Extra hipermarketlerinde 14-26 Şubat arasında gerçekleşen "Türk Gıda Ürünleri Haftası"nı başlatıyor.

Ardından birlikte market turu atıp, markette özel tanıtımı yapılan Türk gıda ürünlerine tek tek bakıyorlar. Tüzmen, hemen her ürünü eline alıp, Körber'e anlatıyor ve ekliyor: "Gördüğünüz gibi reklam da yapıyoruz. Türk ürünlerini dünyaya tanıtmak için bunu yapmamız gerekiyor..."

Metro Group, Türkiye'de Metro, Real, Praktiker mağazalarıyla toplam 500 milyon Euro yatırım, 674 milyon Euro da ciroya ulaşmış bulunuyor.

Körber, "Türk Gıda Ürünleri Haftası" töreninde Türkiye'ye 300 milyon Euro'luk yeni yatırım sözü veriyor.

Metro Group ayrıca Türkiye'den 600 milyon Euro'luk mal alıyor. Aslında Almanya'daki Real hipermarketlerde halen 180 çeşit Türk ürünü satılıyor.

Bu rakamın daha da artması, özellikle Türk gıda ürünlerinin Almanya pazarındaki yerine iyice güçlendirmesi için 1.5 yıldır üzerinde çalışılan "Türk Gıda Ürünleri Haftası" hayata geçiriliyor.

Projeyi Dış Ticaret Müsteşarlığı, İhracatçı Birlikleri ve Metro Group birlikte yürütüyor. 49 Türk gıda üreticisi ürünlerini önce Metro Group'a tanıtıyor. Sonra 18 firmanın toplam 38 ürününün söz konusu etkinlik kapsamında Almanya'daki 265 Real, 458 Extra hipermarkette özel tanıtım raflarına konulması kararlaştırılıyor.

Peki Metro Group, bu işi "babasının hayrına" mı yapıyor? Etkinlikte ürünleri yer alan bazı gıda şirketlerini yoklayınca ayrıntı geliyor.

Devlet Bakanı Tüzmen'e bağlı Dış Ticaret Müsteşarlığı etkinliği "fuar" olarak değerlendirmiş. İhracatçı Birlikleri'nin de katkısıyla Metro Group'a etkinlik için 300 bin Euro dolayında bir kaynak desteği sağlanmış.

Metro Group da proje çerçevesinde 38 değişik Türk gıda ürününü Real ve Extra raflarına koymak üzere 1.5 milyon Euro'luk özel alım yapmış.

Türk gıda ürünlerinin Almanya'daki tüketicilere tanıtımı amacıyla Real 20.4 milyon, Extra da 7 milyon adet broşür bastırmış.

Gerek Tüzmen ve Körber, gerekse ürünleri sergilenen şirketler, projenin olumlu sonuçlarını yakında görebileceklerini belirtiyor.

Metro Group Buying (MGB) Turkey Genel Müdürü Zeki Anlağan'ın şu sözleri, bu beklentiyi doğruluyor: "2004 yılında Almanya'ya Türkiye'den yaklaşık 10 milyon Euro'luk yaş meyve sebze sattık. Bu rakamı daha da yükseltebileceğimize inanıyorum. Çünkü, Metro Group'un yılda 1 milyar Euro'luk yaş meyve sebze alımı oluyor. Metro Group'un Romanya, Bulgaristan gibi bize yakın ülkelerdeki birimlerini de bu kapsama alacağız..."

Kısacası Metro Group'a 300 bin Euro "tanıtım bedeli" ödedik...

Karşılığında 1.5 milyon Euro'luk "tanıtım malı" sattık...

Ayrıca yaygın bir tanıtım ortamı yakaladık...

Sonrasını gelecek siparişler gösterecek...

Tüzmen şarapları övdü vergiye gelince sustu

ALMANYA
'da Real ve Extra hipermarketlerindeki "Türk Gıda Ürünleri Haftası"nda Yeni Rakı ile Doluca ve Angora şarapları da dikkati çekiyor.

Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, kürsüde konuşuyor:

"Türkiye bağcılık ve şarap üretiminde uzun bir geçmişe sahiptir. Anadolu, bağcılık ve şarabın anavatanı olarak bilinmektedir. Türkiye, toplam bağ alanı olarak dünyada dördüncü, üzüm üretiminde altıncı sırada yer almaktadır. Son yıllarda şarap üretiminde hızlı bir artış trendi göze çarpmaktadır. Sektörün toplam şarap üretim kapasitesi yıllık 80 milyon litre olup, çok çeşitli türde ve yüksek kalitede şarap üretimi yapılmaktadır. Şarap kalitesindeki artışın sonucu olarak birçok Türk markası uluslararası yarışmalarda altın madalya ile ödüllendirilmiştir."

Sonra yemeğe geçiliyor, Tüzmen'e soruyorum: "Şarapları, bağcılığı övdünüz, geleceğinden söz ettiniz. Oysa hükümet bu sektöre sürekli Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) darbesi vurup duruyor, ne diyorsunuz?"

Tüzmen,
susmak daha iyi dercesine, "Bazı şeyleri anlatmak zor" yanıtı verip, konuyu değiştiriyor...

Dört yanımızı teşvikle sarıp çembere aldılar

GAZİANTEP
Sanayi Odası Başkanı Nejat Koçer, önce Dünya Gazetesi'ndeki köşesinde yazdı, sonra sesini daha fazla duyurmak amacıyla bir dosya yolladı:

"Dört tarafı çevrili olmak deyimi Türkçe'de zorda kalmış olmayı, kısıtlanmayı, abluka altına alınmayı anlatır. 'Dört tarafı düşmanla çevrili' gibi. 'Çembere alınmak' gibi. 'dört tarafı teşviklerle çevrili olmak' yeni bir kavram. Aklın ve mantığın almayacağı bir teşvik politikasının, Türkiye'ye kazandırdığı yeni bir deyim bu."

Gaziantep, Anadolu'da özel sektör eliyle sanayileşmenin öncüsü oldu. Orada doğup büyümüş birçok sanayi kuruluşu, dünya devleriyle rekabet açıldı.

Gaziantep'e komşu illerden Şanlıurafa, Adıyaman ve Osmaniye, kişi başına geliri 1500 doların altında kalan 36 ile verilen teşvik kapsamında yer alıyor. Hükümet sayıyı 49'a çıkarırken, Gaziantep'in iki komşusunu daha, Kilis ve Kahramanmaraş'ı da ekliyor.

Koçer, işte bu duruma isyan ediyor: "81 ilin 49'u teşvik kapsamına alınır mı? Alınsa bile hepsine aynı teşvik verilir mi? Verilse bile hepsine aynı oranda teşvik olur mu? Olsa bile bu teşvikin kıymeti kalır mı? Hayır."

Koçer
, sözünü, "Şehrimizin üretim heyecanını yok ediyorlar" diye bağlıyor.
X