İK/Yeni Ekonomi Haberleri

İK YENİ EKONOMİ

    30 yaşına geldiğinizde atmanız gereken 10 adım

    Hürriyet Haber
    28.08.2015 - 17:39 | Son Güncelleme:

    20’li yaşlarda hepimiz kötü alışkanlıklar edindik. Pazar günü 12’lere kadar uyumak gibi, ıvır zıvır yemek, borç harç en yeni çıkan cep telefonunu edinmek gibi... 30’lu yaşlar işte bu bakımdan çok önemli. Bu dönemde bazı alışkanlıklarınızı değiştirmek hayatınızın geri kalanında daha mutlu olmanızı sağlayacaktır.

    1. İçiyorsanız sigarayı derhal bırakın
    Eğer içiyorsanız, hemen bırakın. Gencecik ciğerlerinize ve bedeninize verdiğiniz zararı telafi edemezsiniz ama en azından bundan sonrakileri engellersiniz. Unutmayın, 40 yaşından önce sigarayı bırakmak bile erken ölüm riskini yüzde 40 azaltıyor.

    2. Aynı saatte yatıp aynı saatte kalkma alışkanlığı edinin
    Hafta sonu bir iki saat fazla uyumak herkes için çok cazip ama uzmanlar her gün aynı saatte yatıp aynı saatte kalkmanın çok daha sağlıklı olduğunu söylüyorlar. Eğer bir iki gün bile olsa uyku düzeninizi bozarsanız, vücut saatiniz de şaşırır ve kendinizi günlerce yorgun hissedersiniz.

    3. Düzenli olarak spor yapın
    Bir kere mümkün olduğu kadar hareket edin. Hiç bir şey yapamasanız yürüyün. Bisiklete binin, yüzün, fitnes yapın... 35’inden sonra insanın kas kütlesi erimeye başlar, diyor uzmanlar. Bu yüzden spor daha da önem kazanır. Önemli bir kural: Sevdiğiniz bir spor bir aktivite yapın. Yoksa devam etmek zor olur.

    4. Günlük tutmaya başlayın
    Yaşadıklarınızı, düşündüklerinizi, hissettiklerinizi bir ajandaya yazın. Hem içinize attıklarınızı boşaltmanıza, stres atmanıza yardımcı olur, hem de geriye dönüp okuduğunuzda boş şeylere boşuna üzüldüğünüzü görür, ders çıkarırsınız.

    5. Para biriktirmeye başlayın
    Üç kuruş, beş kuruş, para biriktirme alışkanlığını ne kadar erken edinirseniz o kadar iyi. Hem bütçenize bir disiplin getirir, stresten kurtulursunuz, hem istediklerinizi yapacak paranız olur. Ve ileri yaşlara da hazırlanırsınız. Siz çalışırken paranız da sizin için çalışsın.

    6. En az bir hayalinizi gerçekleştirin
    Her yılbaşında projelerinizi, hayallerinizi bir ajandadan ötekine aktarmaktan bıkmadınız mı? Bir ev mi almak istiyorsunuz, bir roman mı yazmak istiyorsunuz? Hayallerinizden birine fokuslanın ve hemen gerekli adımları atın. Hem bunu başardığınızı görüp mutlu olacaksınız, hem de çorap söküğü gibi sıra diğer hayallere ve projelere gelecek.

    7. Elinizdekinden mutlu olmayı öğrenin
    Uzmanlar hemfikir: En mutlu insanlar, elindekilerle mutlu olmayı bilenler. Bu tabii ki yeni şeyler, daha güzel şeyler istemenize engel değil. Ama elinizdekiyle mutlu olmayı bilmiyorsanız, hem günlük mutlulukların tadını alamazsınız, hem de yeni şeylere eriştiğinizde yetinmeyi bilmezsiniz.

    8. Herkesi mutlu etmeye çalışmayı kesin
    Herkesi mutlu etmek mümkün değil. Sizin de mutlu olmaya hakkınız var. Dostlarınızı seçin, akrabalarınıza elbette zaman ayırın ama kendi hayatınızı yaşamayacak kadar değil. Facebook’ta bir temizlikle başlayın mesela. Gereksiz işleri, gereksiz insanları unutun. İlişkilerinizi ve zamanınızı bilgece yönetin.

    9. Kendinizi başkalarıyla mukayese etmeyin
    Ablanız çok başarılı bir iş kadını mı, abiniz çok mu akıllı, olsun, ne mutlu onlara. Bunu böylece kabul edin ve kendinizi başkalarıyla karşılaştırmayın. Kendinize haksızlık etmeyin. Başarılı olduğunuz, iyi olduğunuz şeylere odaklanın. Karşılaştırmakla geçireceğiniz zamanı, kendinizi geliştirmek ve mutlu olduğunuz şeyleri yapmakla değerlendirin.

    10. Önce kendi hatalarınızı affedin
    İçimizde hata yapmayan, hatta saçmalamayan var mı? Geçmiş hatalarınızı düşünüp durmayın. Gerekli dersi çıkarın, ‘Demek ki neymiş şunu şunu yapmayacakmışız’ deyin, geçmişinize arkanızı dönün. Yarınlara (önünüzdeki maçlara) bakın. Başarının anahtarı hatalarını görmek, anlamak ve affetmektir, diyor uzmanlar. Bunu bilinçli bir şekilde yapanların aynı hataları tekrarlama riski de azalıyor.
    (Kaynak: Business Insider)

    Etiketler: 30 yaş , plan , alışkanlık
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı