30 milyon dolarlık yağ satıyoruz

Hürriyet Haber
10.11.2009 - 11:03 | Son Güncelleme:

Türkiye'nin tek entegre mısır yağı tesisleri olarak tarladan sofralara hizmet veren Sunar Grup Şirketleri bünyesindeki Elita Yağın, ihracatta bir yılı dolmadan başta Orta Doğu olmak üzere girdiği tüm pazarlarda “Türk yağı” markasını oluşturduğu belirtildi.

Sunar Grup Şirketleri Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin Çomu yaptığı açıklamada, Sunar markası ile bitkisel sıvı yağ pazarında faaliyet gösteren Elita Gıda'nın, Türkiye'ye Çukurova'nın yağını tattırmanın yanında ülke sınırlarını aşarak 1 yıl gibi kısa bir sürede 15 ülkeye ihracat yapar hale geldiğini söyledi.

İhracatta komşuluk avantajını en iyi şekilde değerlendirme çabasında olduklarını ifade eden Çomu, yıllarca bu alanın ihmal edilmiş olduğunu ancak, özellikle son yıllarda komşu ülkelerle her türlü ürün ihracatındaki artışı memnunlukla izlediklerini kaydetti.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, küresel krize rağmen geçen yıl komşu ülkelerle ihracatın yüzde 28,8 artış gösterdiğinin bildirildiğine dikkati çeken Çomu, şunları söyledi:
“Bu ülkeler arasında yüzde 3'lük payla Irak ilk sırada yer alıyor. Geçen yıl 15 milyar dolara yaklaşan komşu 7 ülke ile ihracatın önümüzdeki yıllarda daha da artacağını ümit ediyoruz. Biz de grup şirketleri olarak komşulara ihracatı daha da artırmayı planlıyoruz. Bunun da çok zor olmayacağını düşünüyoruz. Çünkü, Sunar markası ile iç pazarda emin adımlarla ilerleyen Elita Gıda'nın, diğer yağlara oranla fiyatının nispeten yüksek olmasına rağmen Orta Doğu pazarında önemli bir yer edindiğini görüyoruz. Bu ülkelerde Türk mısır yağı, en fazla tercih edilen sıvı yağ türü oldu.”

Lojistik ve coğrafi avantajları kaliteli ürünlerle birleştirdiklerini, bu nedenle komşu ülke pazarlarında bundan sonra her zaman var olacaklarını anlatan Çomu, 2009 yılı sonu itibariyle toplam ihracatlarının 30 milyon doları bulacağını tahmin ettiklerini bildirdi.

Orta Doğu'nun yanı sıra aralarında Afrika ve Asya ülkelerinin de yer aldığı 15 ülkeye ihracat yaptıklarını, AR-GE çalışmalarına ağırlık verdiklerini, ihracat departmanını da güçlendirdiklerini belirten Çomu, “Krizi fırsata çevirdik, ihracata ağırlık verdik, kazandık” dedi.

Çomu, dış pazara açılırken öncelikle potansiyel pazar araştırması yaptıklarını, araştırmalar ışığında hedef pazarın belirlendiğini, daha sonra pazardaki potansiyel müşterilerin bulunması safhasına geçildiğini belirterek, şöyle devam etti:
“Müşteri ile müzakereler yapılarak fiyat ve ödeme koşulları üzerine anlaşma sağlanmasının ardından sevk planlaması ve son olarak sevkıyatın yapılması ile ihracat süreci en kısa süre içinde tamamlanıyor.”

Çomu, ihracatta karşılıklı güven ve özverinin son derece önemli olduğunu her fırsatta vurguladıklarına dikkati çekerek, “Rekabetçi fiyat ve kaliteli ürünün her zaman markayı öne çıkardığını ve şimdiye dek çalışılan tüm müşterilerin karşılıklı ilişkilerden memnun kalarak her zaman siparişlerini yinelediklerini görüyoruz” dedi.

Elita Gıda'nın gelecek yıllardaki hedeflerinin çok daha yükseklerde olduğunu anlatan Çomu, “Çukurova'nın lezzetli yağlarını tüm Türkiye'ye ve yakın-uzak ulaşılabilen tüm coğrafyalardaki müşterilere tattırmaya kararlı olduklarını” ifade etti.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı