3’üncü köprü Garipçe-Poyraz’dan geçecek, 6 milyar dolara bitecek

30 Nisan 2010 - 00:00Son Güncelleme : 30 Nisan 2010 - 10:46

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, daha önce ortaya atılan Tarabya-Yalıköy ve Havantepe-Tokatköy güzergâhlarının aksine, 3’üncü Boğaz Köprüsü’nün Garipçe-Poyraz Köyü’nü birbirine bağlayacağını bildirdi. Yap-işlet-devret modeliyle yapılacak 3’üncü köprüyü içine alan Kuzey Marmara Otoyolu, kamulaştırma bedelleri dahil 6 milyar doları bulacak ve 4-5 yıl sonra tamamen hayata geçebilecek.

      

KÖPRÜNÜN YAPILACAĞI GARİPÇE'DEN KARELER 

İŞTE 3. KÖPRÜNÜN GÜZERGAHI / WEB TV 

3. KÖPRÜNÜN HAVADAN GÖRÜNTÜLERİ / WEB TV        

KÖPRÜNÜN YAPILACAĞI POYRAZKÖY'DEN KARELER

BAKAN GÜZERGAHI HARİTA GÖRÜNTÜLERİYLE ANLATTI / Foto Galeri 

DÜNYANIN EN UZUN ASMA KÖPRÜLERİ

ULAŞTIRMA Bakanı Binali Yıldırım, 3’üncü Boğaz Köprüsü’nün Sarıyer Garipçe ile Beykoz Poyraz Köyü’nü birbirine bağlayacağını açıkladı. Üçüncü boğaz köprüsünü de kapsayan Kuzey Marmara Otoyolu’nun, 1.5 milyar dolarlık tahmini kamulaştırma bedeli dahil toplamda 6 milyar dolara malolacağını ifade eden Yıldırım’ın açıkladığı harita, tahmin edilenlerin dışında bambaşka bir güzergahı ortaya çıkardı. Yıldırım, köprü ve bağlantı yollarının 4-5 yıl sonra tümüyle devreye girebileceğini bildirdi.

Kınalı-Gebze bağlanacak

Üçüncü köprünün bağlantı yolları, batıda Silivri-Kınalı’dan başlayıp Çatalca’dan geçiyor, Durusu Gölü’nün güneyinden, Arnavutköy’ün kuzeyinden geçiyor ve Odayeri köyünü kat edip Zekeriyaköy’ün kuzeyinden geçiyor ve Garipçe’ye ulaşıyor. Garipçe ile Beykoz-Poyraz Köyü’nü bağlayan köprüden sonra, Kuzey Marmara Otoyolu, Beykoz-Cumhuriyet Köyü üzerinden Ömerli-Paşaköy’ü takip ediyor ve TEM otoyolunun kuzeyinden, Gebze’ye kadar paralel bir otoyol olarak devam ediyor.

Raylı geçiş olmayacak

Bakan Yıldırım, şu bilgileri verdi: “Silivri-Kınalı’dan başlayan otoyol, Odayeri-Kömürocakları ve Kilyos’u kat edip Anadolu yakasında Paşaköy mevkiine ulaşarak Gebze otoyoluna varıyor. Üçüncü köprüden raylı geçiş olmayacak; sadece kara araçlarının geçişine uygun olarak inşa edilecek. Köprü; gidiş-geliş 4 şeritten oluşacak. Üçüncü köprü için Poyrazköy mevkiinde yapılacak kamulaştırma maliyeti 1.5 milyar dolar olarak hesaplandı. Üçüncü Köprü güzergahının yaklaşık yüzde 70’i kamu arazileri içinden geçecek. Proje için bu yıl içinde ihaleye çıkılacak.”

Köprü 1275 metre olacak

Yıldırım, şöyle devam etti: “Kuzey Marmara Otoyolu, İstanbul’un batı sınırından 41 derece enlem, 28 derece boylamındaki Kınalı mevkisinde TEM otoyolu kavşağında başlamakta. 41 derece enlem 28 derece boylamdan başlayan Kömür ocakları mevkisini katetmekte, İstanbul Boğazı’nı ise 41 derece enlem 29 derece boylamda, 1275 metre ana açıklığı olan bir asma köprüyle geçmekte. Daha sonra 41 derece enlem 29 derece boylamdaki Paşaköy mevkisine ulaşarak, 40.8 derece enlem 29.4 derece boylamda Gebze civarında İzmir otoyolu ayrımına ulaşmaktadır.”

Arazinin yüzde 75’i kamunun

Yıldırım, Kuzey Marmara Otoyolu projesinin kamu-özel sektör ortaklığıyla gerçekleşeceğini belirterek, “Doğrudan kamu kaynağı kullanmadan gerçekleştirilecek bir proje olacak. Kamulaştırma bedeli, kamulaştırma işleminden sonra ortaya çıkacak. Bu güzergahta kamu arazileri, toplam koridorunun yüzde 75’ini oluşturuyor. Bu nedenle önemli ölçüde tasarruf sağlandı.”

Sadece 222 bina kamulaştırılacak, orman alanı az

GÜZERGAHTAKİ orman alanlarıyla ilgili soruya da Binali Yıldırım, “260 kilometrelik güzergahı dikkate aldığımızda; Sarıyer-Garipçe-Poyrazköy hattında özel arazi yüzde 16, orman arazisi yüzde 48, 2B arazisi yüzde 11, hazine arazisi yüzde 16, askeri bölge yüzde 11. Kamulaştırılacak bina adedi 222. Orman arazilerinin bır kısmı bu vasfını yitirmiş. Belgrad, Fatih, Polonezköy ve milli parkların orman alanlarından uzak yerler, makilik, bataklık, boş kömür ocakları güzergahı tercih edildi” karşılığını verdi.

İhaleye bu yıl çıkılacak trafik garantisi verilecek

ULAŞTIRMA Bakanı Binali Yıldırım, sürecin nasıl işleyeceğine ilişkin soru üzerine şunları söyledi:
Bundan sonra bu güzergah üzerinde yer alan belediyeler, Kocaeli, Sakarya ve İstanbul Büyükşehir belediyeleri meclislerinde bu güzergahı görüşecekler ve meclis onayını alacaklar. Aynı zamanda da bunlar 1/25’lik, 1/5000’lik 1/1000’lik planlara işlenecek.
Buna paralel olarak Ulaştırma Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü ihale ile ilgili çalışmaları yürütecek. Projeyle ilgilenen dünyanın her tarafından büyük taahhüt firmaları olduğu gibi, yurt içinden de ilgilenen şirketler mevcut. Teklif konusunda bir sıkıntı yaşanmaz. Proje, yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştirilek. Bu sene içerisinde ihale etmeyi hedefliyoruz.
Projenin tamamı ihaleyle gerçekleşip, yüklenici firma bulunduktan sonra etap etap gerçekleşecek ve ilk etapta 3 yıl içerisinde en geç birinci bölümünü tamamlamış olacağız. Tamamını da 4-5 yıl içerisinde bitirmiş olacağız. Projede sadece araç geçişi öngörülüyor. Köprü ve ona bağlı çevre yolunda 90 kilometrelik kesimde 2x4 olacak.
Ondan sonraki kesimlerde 2x3 olacak. Köprü, yatık kablolu değil, asma köprü olacak. 1275 metre, diğer iki köprüden daha geniş bir açıklık. Trafik garantisi vereceğiz. Yap-işlet-devret modellerinde gerek havaalanı projelerinde, gerek demiryolu, gerekse yol projelerinde trafik garantisi esastır. İlk yıldan, bilemediniz ikinci yıldan itibaren garantiyi karşılayacak trafiğe ulaşmayı öngörüyoruz.

CHP: İstanbul’a 1275 metrelik hançer saplanmak isteniyor

CHP İstanbul İl Başkanı Gürsel Tekin, 3. Boğaz köprüsünü, “İstanbul’un bağrına 1275 metrelik bir hançer saplanmak isteniyor” diye değerlendirdi. Gürsel Tekin, “Bakan Binali Yıldırım’ın açıkladığı 3’üncü Boğaz geçişi projesi ‘Korsan Köprü’dür. Kentin Anayasası olan yüz binlik planlarda yer almıyor. Bu köprüyü yapamazlar. Çünkü kente ilişkin hiçbir planda köprü çalışması görülmüyor” iddiasını ortaya attı. Çevreye ‘en zarar verecek proje’ olarak açıklanan güzergahın tam bir skandal olduğunu da öne süren Tekin, “İstanbul’un akciğerleri olan ormanların ve su havzalarının tam ortasından geçiyor” dedi.

Sayılarla üçüncü köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu

Silivri-Kınalı ile Sakarya-Akyazı arasındaki otoyolun uzunluğu 260 kilometre.
Toplam gişe istasyonu sayısı, 4 adet.
Asma köprünün ana açıklığı ve toplam boyu; 1275 metre ve 1875 metre.
Otoyolun Avrupa Yakası Bölümü (Kınalı-Odayeri): Anayol uzunluğu, 30 kilometre; bağlantı yolu sayısı ve toplam uzunluğu: 2 adet, 15 kilometre.
Asya Yakası Bölümü: Anayol uzunluğu 136 kilometre. Bağlantı yolu sayısı ve toplam uzunluğu; 7 adet, 56 kilometre; viyadük sayısı ve boyu: 16 adet, 8.25 kilometre; tünel sayısı ve boyu: 17 adet, 12 kilometre.
Üçüncü Boğaz köprüsü tamamlandığında, halen 1210 metreyle dünyanın 11’inci uzun köprüsü olan İsveç’teki Höga Kusten Köprüsü’nü geride bırakacak.

Etiketler:
Okuyucu Yorumları { Toplam 92 Yorum }
  • hakan g 11.9.2010 21:51:17
    Tamam mantıken 3.köprü işe yarar.Ama güzergah'a birinci derecede iskan yasağı getirip,hazine arazisi ilan ederseniz korkulanlar olmaz. ASıl raylı sistmei geçirecek bir yol bulun. UKOMEnin bir halt çözeceği yok!Marmaray kulağını tersden göstermek demek. İki yakayı direk bağlayın artık maslak hattına!
  • charlie brown 11.9.2010 12:18:08
    deniz yollarını geliştirmediğimiz müddetçe hiçbir şey değişmez. tarabya'dan beşiktaş'a deniz yoluyla gidemiyorsam burada ya bir sorun ya da bir çıkar var demektir.
  • Osman Avunduk 1.5.2010 06:40:12
    iki katli ve dort gidis dort gelis olursa cok iyi olur.<br><br>4. 5. 6. kopru geyigi olmaz gelecekte.<br><br>ha bi de yaya yolu olsun, acik olsun, insanlar yurusun. uc bes capulcu atlayacak diye milyonlarca insan magdur edilmez. akil var fikir var beyin var.
  • ahmet guzel 30.4.2010 17:16:45
    3. kopru sadece anadoluyu avrupaya baglasin...istanbulun 2 koprusu var bu da anadolu koprusu olsun
  • Vatandaş UNUTMAZ 30.4.2010 13:05:00
    1.Ülkenin kalkınması köprü yapmakla değil cehaleti yok etmekle olur.Halk cahil olmazsa köprü ve otoyolu kalkınmak olarak algılamaz.<br>2.Her köprü kendi trafiğini yaratır.Bu proje ile İstanbul daha da genişleyecek.<br>3.İstanbul'un nefes alınacak son bölgeleri de katlediliyor.<br>BU İSTANBUL'A İHANETTİR.
  • Ali Cengiz Topcuoğlu 30.4.2010 12:21:00
    3. değil gerekirse 6. köprü de yapılsa söylenenler hiç değişmeyecek. Herkes çevreci, herkes ranta karşı. Ömründe tek bir ağaç dikmemiş, bir ağaca bir bardak su dökmemiş olanlar bile ağaç katliamından sözediyor. Bu mantıkla hiçbir yatırım yapılamaz.
 
HaberlerFenerbahçeGalatasarayPKKburçniobeAziz YıldırımNusaybin