3’üncü havalimanı mundar olmasın

Hayri ÇETİNKAYA
16.08.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

İSTANBUL’a yapılması planlanan 3’üncü havalimanı ihalesi ile ilgilendiklerini belirten TAV Grubu’nun CEO’su Sani Şener, “3’üncü havalimanı şartnamesi henüz belli olmadı, şartnameye göre ihaleye katılacağız” dedi. Şener, Atatürk Havalimanı'nda alınan yeni önlemlerle de rötarların yüzde 70 azaldığını söyledi.

TAV Havalimanları Holding’in bu yıl içinde Medine Havalimanı’nın yap işlet devret ihalesini kazandığını ve İzmir Adnan Menderes Havalimanı iç hatlar terminalinin işletmesini devraldığını, TAV İnşaat’ın ise CCC-Arabtec Ortak Girişimi ile Abu Dabi terminal yapım ihalesini kazandığını hatırlatan Şener, “Bu sene İzmir’i ve Medine’yi yapıyoruz. Abu Dabi’ye başladık. Şimdi 3’üncü hava limanı ihalesine hazırlanıyoruz” dedi.

İpek Yolunu havada kurduk

Şener, “Biz Türk Hava Yolları ve Ulaştırma Bakanlığı ile birlikte, eski İpek Yolu’nu havada kurduk. Yani şu anda İstanbul Atatürk Havalimanı TAV olmuştur ve buraya yüzde 30 civarında transit yolcu gelmektedir. Birleşmiş Milletler gibi, dünyanın her yerinden insanları görebilirsiniz. Böyle bir bilgi birikiminin de yara almadan devam etmesi için gerekeni yapacağız” diye konuştu.

Cumhuriyet tarihinin en büyüğü

Sani Şener, 3. havalimanı projesinin Türkiye’de Cumhuriyet tarihinin en büyük projelerinden biri olduğunu anımsatarak şunları söyledi: “Bu işi knowhow sahibi, finansman gücü olan birileri almalı. Bizim portföyde İstanbul’un önemi çok büyük. Gelen turist sayısı artıyor, ekonomi gelişiyor. Bir de finans merkezi olacağı düşünülürse bunun önemi daha iyi anlaşılır. Uluslararası ratingi A plus olan Fransız Aeroports de Paris ile ortaklığımız, TAV’ın da marka gücünü artırıyor.”

İşi bilene verilmeli

 

Yeni hava limanının yaklaşık üç yılda bitirebileceğini belirten Sani Şener, ihalenin verilmesinde çok hassas davranılmasını öneriyor. Şener gerekçe olarak da şunları aktardı:

Trafik için ‘ters rüzgâr’ çözümü

İSTANBUL Atatürk Havalimanı’nda bir ay önce hayata geçirilen yeni uygulamalar işe yaradı.  Şener, Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin (DHMİ) geçtiğimiz ay ters rüzgarla ilgili geceli gündüzlü bir ay süren çalışmalarıyla rötarların azalmasında ciddi başarı sağlandığını belirtti. Şener şöyle konuştu: “Yaz tatilinin etkisiyle İstanbul Atatürk Havalimanı’nda rekor düzeyde trafik artışı yaşanıyor. Buna rağmen yeni uygulamalar sayesinde rötarlar yüzde 70 azaldı. Florya-Ataköy ve Yeşilköy-Sefaköy istikametindeki pistlerin daha verimli kullanılabilmesi amacıyla yeni bir uygulamaya gidildi. Lodosun etkisini en aza indiren bu uygulama sayesinde kalkış kapasitesi iki kat artırıldı. Yeni düzenleme öncesi 850 civarında olan günlük uçuş sayısı 1000’in üzerine çıktı. Ayrıca, Atatürk Havalimanı’nda kalkış yapmak üzere bekleyen uçakların bekleme sürelerinin azaltılması amacıyla, sağ genel pist üzerindeki kalkış pozisyonu 200 metre ileriye kaydırıldı ve böylece pistten kalkış yapılırken arkasında bekleyen uçakların rötarların azaltılması için diğer sol piste alınarak kalkış hazırlıklarını tamamlaması sağlandı.”

“İhaleyi istiyoruz. Ama bizim almamız şart değil. Bilen biri almalı. Çünkü bu bir terminal işi değil havalimanı işi. 10 milyar dolarlık bir proje söz konusu. Çok iyi finansman gerekli. Bu yüzden öyle cebine milyar dolarları koyan paralı herhangi birine verilip, mundar edilmemeli. Bu ihaleyi hava limanı işletmecisi almalı, işi iyi bilmeli. Bu konuda seçici olunmalı. 10 milyar doları sadece borç piyasalarından bulamazsınız. Bizim ortağımız Aeroport de France A+ ratinge sahip dünyanın en büyük firmalarından. Ortağımızın uluslararası sermaye ve para piyasalarından finansman sağlamamıza büyük katkısı olacağına inanıyoruz.”

Çok fazla toprak hareketi olacak

TAV Grubu CEO’su Sani Şener, “Bugüne kadar genelde hep yarıştığımız 5-6 şirket yine 3’üncü havalimanı ihalesinde de olacaktır. 3’üncü havalimanının inşası için açıklanan yer, kömür ocaklarının yeri, yani çok büyük rakamlarla toprak hareketi var. İnşaatın yapılması zor olacak” dedi.

2021’e kadar sözleşmesi var

SANİ Şener, “Atatürk hava limanının butik olacağı konuşuluyor, böyle bir gelişme sizi zarara uğratır mı” sorusuna, şu karşılığı verdi: “Bunları bilemiyorum. Ancak bizim 2021’e kadar işletme sözleşmemiz var. Ulaştırma Bakanlığı bizim haklarımıza zarar verilmesinin söz konusu olmadığını söyledi. Biz de haklarımızın ihlaline ilişkin yanlış adım beklemiyoruz. Keza böyle bir gelişme yabancıları ürkütür, özelleştirmelere gölge düşürür. Atatürk’le rekabet edecek bir proje olursa o zaman da 10 milyar dolarlık proje olmaz. İki alan arasındaki mesafe çok yakın.”

3’üncü havalimanı mundar olmasın

3’üncü havalimanı mundar olmasın

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı