Güncelleme Tarihi:
BAŞBAKAN Binali Yıldırım, Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan ile birlikte Çankaya Köşkü’ndeki basın merkezini ziyaret ederek, başbakanlık muhabirleriyle bir araya geldi. Çanakkale 1915 Köprüsü’yle çalışmayı Ulaştırma Bakanlığı’nın tamamladığını dile getiren Yıldırım, güzergah resmini göstererek, bugün itibariyle ihale ilanına çıkılacağını söyledi. Son teklif alma tarihinin 26 Ocak olduğunu açıklayan Yıldırım, “Köprünün iki kulesi arasındaki açıklık 2 bin 23 metre olacak. 2023’ün özel bir anlamı var. Cumhuriyetimizin 100. Kuruluş yıl dönümü. 100. Yılı karşılarken Çanakkale 1915’in ruhu ile 2023 hedeflerini birleştirmiş oluyoruz. 2 bin 23 oldukça önemli bir açıklık. Türkiye’de inşa edilen asma köprülerin şu ana kadar en uzunu, ayak açıklığı en fazla olanı” dedi.
10 MİLYAR TL’Yİ BULUR
Köprünün viyadüklerle toplandığında 5 bin 169 metrelik bir uzunluğa eriştiğini kaydeden Yıldırım şöyle konuştu: “Buna ilaveten de 100 kilometrelik bir otoyol bulunuyor. Otoyollar Gelibolu tarafından başlayıp, Malkara’ya kadar devam edecek ve oradan da İstanbul yoluna katılan bir otoyol olacak. Ayrıca buradan Havza üzerinden Edirne’ye devam eden bölünmüş yol olacak. Bir taraftan Gelibolu’dan başlıyor, Lapseki’ye geçiyor, Lapsekiden sonra da yolun bir kolu Çanakkale’ye, bir kolu da Bandırma-İzmir yoluna gidiyor. Çanakkale’den İzmir’e, diğer tarafa da Bandırma üzerinden Bursa’ya, Balıkesir’e Manisa’ya diğer illere gidiyor.” Hedeflerinin köprüyü 2023’te bitirmek olduğunu vurgulayan Yıldırım, 18 Mart 2018’de Çanakkale törenlerinde de temel atılacağını söyledi. Yıldırım, “Hedefimiz 2023 yılına kadar da bitirmek Geçiş ücreti de 15 Euro artı KDV. Maliyeti 10 milyar TL’yi bulur. Çanakkale geçilmez tarihte kaldı. Çanakkale geçilir, her türlü geçilir. Köprüden geçişin viyadükler dahil süresi 3 dakika olacak. Yani one minute, two minutes, three minutes sırayla gidiyoruz” ifadesini kullandı.
ER MEYDANINDA YARIŞACAKLAR
ÇANAKKALE projesinin Türkiye’nin gündeminde 50 yıldır konuşulduğunu kaydeden Başbakan Yıldırım, “Kore, Japonya, Türk müteahhitler, Çinliler ilgileniyor. Neticede birer birer meydana çıkacaklar, boy gösterecekler. Er meydanı burası, hangisi daha güçlüyse en iyi teklifi verirse, burada tabi sistem şöyle olacak. Yapım süresi dahil işletme süresini en az veren, model böyle. Süre yarışacak. Trafik garantisi, birim geçiş ücreti var. Süreyi yapım dahil en kısa veren kazanan teklif olacak” diye konuştu.