3 bin Asyalı perakendeci gelecek, 3 milyarlık pazara kapı aralanacak

Oğuz DEMİR/SİNGAPUR
16.10.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Asya-Pasifik perakendecilerinin en büyük fuarı APRCE’ye çıkarma yapan Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği, 2013’teki fuarın ev sahibi oldu. AMPD Başkanı Mehmet Nane, “3 bin Asyalı perakendeciyi ağırlayacağız. 3 milyar nüfuslu Asya kapısını açacağız” dedi.

BU yıl 15’incisi düzenlenen ve 20 ülkeden 2 bin kişinin katıldığı Asya Pasifik Perakendecileri Konferans ve Fuarı’nın (APRCE) 2013’teki adresi İstanbul oldu. Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı Mehmet Nane, Türkiye’nin Asya Pasifik Perakendeciler Federasyonu (FAPRA) Başkanlığı’nı üstlenmeden önceki yıl, böyle bir organizasyona ev sahipliği yapacak olmasını ‘milat’ olarak nitelendirdi. Bu organizasyonun çok önemli olduğunu ifade eden Nane, “Bu kongre Asya perakendeciliğinin Davos’u niteliğinde. 3 bin Asyalı perakendeciyi Türkiye’de ağırlayacağız. Bu organizasyon Türkiye’ye 3 milyarın üzerinde nüfusu olan Asya’nın kapısını açacak ve Türkiye perakende sektöründe liderliğini ortaya koyacak” dedi.

Öncesinde forum yapılacak

Gelecek yıl düzenlenecek olan başkanlar toplantısında, 2013 organizasyonu ile ilgili planlamaların yapılacağını anlatan Nane, 2013’te APRCE organizasyonunun yanı sıra perakende kurallarının yeniden yazılacağı, Perakende Politikası Forum’unun da İstanbul’da yapılacağını açıkladı. Nane, “Bakanlar, perakendeciler ve akademisyenlerin bir arada olacağı bu toplantıda, yeni dünya düzeninin perakende politikalarını değerlendireceğiz” diye konuştu.

Asya için de fırsat

Çin, Hindistan, Endonezya, Tayland ve Vietnam’ın Türkiye için çok büyük bir potansiyele sahip olduğunu belirten Nane, şunları söyledi: “Bu organizasyonla birlikte Türk firmaları mutlaka Asyalı ülkelerle iş yapmaya başlayacak. Konferansa Avrupalı perakendecileri de misafir katılımcı olarak davet edeceğiz. Avrupalı Asya’dan, Asyalı da Avrupalı’dan korkuyor. Bu platform onlar için inanılmaz bir fırsat anlamına geliyor. Türkiye, Asya’nın Avrupa’ya açılan kapısı olacak. O yüzden İstanbul’daki konferans Singapur’dan çok daha kalabalık olacak.”
Bu arada AMPD, 2014 ve 2015 yılları arasında iki yıl FAPRA’nın başkanlığını yürütecek.

Kişi başı gelir 36 bin dolar, her köşede Louis Vuitton var

APRCE’nin bu yıl yapıldığı Singapur pazarını da değerlendiren perakendeciler, buradaki fırsatlara da dikkat çekti. Singapur pazarının doygunluğa ulaştığını ve lüks tüketime ev sahipliği yaptığını belirten Mehmet Nane, kişi başı gelirin 36 bin dolara ulaştığı ülkede her köşe başında bir Louis Vuitton açıldığını vurguladı.

Kendi markası yok

Boyner Yönetim Kurulu Üyesi Serdar Sunay, Singapur’da tek başına 80 milyon dolar ciro yapan markaların bulunduğunu söylerken, “Bu kadar lüksün içinde kendi markalarını çıkaramamışlar” dedi.
Koçtaş Genel Müdürü Alp Özpamukçu da, ülke merkezinde yapı markete rastlamadığını belirtti.
Kiğılı Genel Müdürü Hilal Suerdem şehirdeki AVM’lerin birbirine bağlanmasının ilginç olduğunu ifade etti.

Kiğılı’ya müşteri hizmetleri ödülü

APRCE’de ayrıca Asya- Pasifik Perakende Dernekleri Federasyonu (FAPRA) ödül töreni de düzenlendi. FAPRA ödüllerinin sahiplerini bulduğu gecede Kiğılı da Müşteri Hizmetlerinde Üstün Başarı ödülünü aldı. Kiğılı Genel Müdürü Hilal Suerdem Kiğılı adına ödülü FAPRA Dönem Başkanı Chul-Woo Lee’den aldı.

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı