3.8 milyon liralık tahliye köprüsü

Ceyhun KUBURLU
25.02.2011 - 00:00 | Son Güncelleme:

Libya’daki olayların büyümesi üzerine Türkiye’nin 19 Şubat’ta başlattığı tahliye işlemlerinin maliyeti 3.8 milyon lirayı buldu. Havadan ve denizden yürütülen kurtarma operasyonuyla Türkiye’ye bugüne kadar 7 bin 62 işçi getirilirken, 17 uçak seferi ve 2 deniz seferi düzenlendi.

LİBYA’da olayların iş savaşa dönüşmesi üzerine 25 bin Türk çalışan için başlatılan tahliye operasyonunun maliyeti 3.8 milyon lirayı buldu. 19 Şubat’tan beri yürütülen tahliye operasyonu için bugüne kadar Türk Hava Yolları (THY) Libya’ya 17 sefer düzenledi. İstanbul Deniz İşletmeleri (İDO) ise 2 adet feribotu Libya’ya gönderdi. Kurtarma operasyonları için en büyük bütçeyi ise Kızılay ayırdı. Libya için 2 milyon lira bütçe ayıran Kızılay bugüne kadar 500 bin liraya yakın harcama yaptı.
3.5 ton kuru gıda
Libya’ya bugüne kadar 3.5 ton kuru gıda yardımında bulunduklarını dile getiren Türk Kızılay’ı Marmara Bölge Koordinatörü Bayram Emir, şu bilgileri verdi: “Libya’daki kurtarma operasyonu için 2 milyon liralık bütçe ayırdık. Bugüne kadar Marmaris’te kurduğumuz çadırlar, yolcuların karşılanması ve kumanyalar ile Libya’ya gönderdiğimiz paketlere 500 bin liraya yakın harcama yapıldı. Libya’daki Türklerin ülkeye sağlıklı bir şekilde dönüşü bizim için çok önemli. Bu iş için ayırdığımız bütçenin üzerine de çıkabiliriz. Çalışmalarımız devam ediyor. Feribotlar tekrar Libya’ya gidecek.”
Hızlı feribotlar
Kurtarma operasyonu için Türkiye’den yola çıkan İstanbul Deniz İşletmeleri’ne (İDO) ait 2 hızlı feribotun maliyeti ise 2 milyon lirayı geçti. Feribotlar 20 saatte Marmaris’e ulaştı.
Uçak kiraladılar
Ülkedeki işçilerini tahliye etmek için şirketler 10 uçak kiraladı. Doğuş, Rönesans ve TAV, 9 uçakla işçilerini ülkeden tahliye etti. Bunun yanı sıra diğer şirketler de ortak hareket ederek işçilerini ülkeden Türkiye’ye getirmek için harekete geçti. Şirketler bugüne kadar özel uçaklar için 440 bin liraya yakın para harcadı.
20 otel hazırlandı
Güney Ege Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ertan Yaylalı, şu değerlendirmeyi yaptı: “Bu otelleri bir günde hizmete hazırladık. Kapalı otellerin çoğu açıldı ve tadilatlar yarım bırakıldı. Otel sahiplerinin hepsi elinden geleni yaptı. Yaklaşık 20 otele rezervasyonlar yaptırıldı.”

Tahliye maliyeti

İDO’nun 2 hızlı feribotunun gidiş-dönüş maliyeti 2 milyon lira.
THY’nin bugüne kadar yaptığı uçuşlar 720 bin lira.
Türk Kızılayı’nın harcamaları 500 bin lirayı buldu.
Şirketler kiraladıkları uçaklara yaklaşık 440 bin lira ödedi.
Libya’dan Marmaris’e gelenlerin otel gideri 150 bin lira.

Uçak faturası Dışişleri Bakanlığı’na kesiliyor

Acil durumlarda karışıklık yaşayan ülkelerde Türk vatandaşlarının kurtarılması için yapılan uçuşlar Dışişleri Bakanlığı koordinasyonunda gerçekleştiriliyor. Dönmek isteyen Türk vatandaşları karışıklığın olduğu ülkedeki başkonsolosluk vasıtası ile uçağa ücretsiz olarak biniyor. Uçak kiralandığında THY uçak tipi ve uçuş süresini göz önüne alarak seferin maliyetini çıkartıyor ve faturayı Başbakanlığa kesiyor.

TAV, yabancılar için de çalışıyor

TAV İnşaat CEO’su Sani Şener, Libya’daki şantiyelerde tahliye yaptıklarını belirterek, “Türk işçilerimizin tamamını Türkiye’ye getirdik. Ancak orada 2 bin Vietnam ve Taylandlı çalışanımız bulunuyor. Onların ülkelerine gönderilmesi için gemi tuttuk” dedi. Rönesans Holding CEO’su Hüseyin Esenergül, Libya’daki işlerinin henüz başlamadığını söylerken, 180 Türk işçiyi Türkiye’ye getirdiklerini, personelin yarısının ülkelerine gönderildiğini anlattı.

Tekfen’in işçileri dönüş için bekliyor

TEKFEN İnşaat Genel Müdürü Ümit Özdemir, Libya’da devam eden yapay nehir projesinin yüzde 75’ini bitirdiklerini anlatarak, “Tüm problemleri aşmıştık. 8 ay içerisinde teslim edecektik. Bizim 1200 işçimiz bulunuyor. Bu işçilerin 407’si Türk. Tüm işçileri çölde bir şantiyede topladık. Bingazi’ye ulaştırıp, feribotlara yetiştirmeye çalışıyoruz.”

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı