26 markayla 18 milyon eve girecek

Hakan BAŞ
28.08.2012 - 00:00 | Son Güncelleme:

BURBERY, U-Boat, Gc, Emporio Armani, Cerrutti, Fossil, DKNY, Diesel, Michael Kors, Roberto Cavalli, Guess ve HugoBoss’un da aralarında bulunduğu 24 dünya markasının Türkiye temsilcisi Saat&Saat, ürün gamını lüks saat kategorisinde yer alan markalarla güçlendirmek için İsviçreli LPI şirketinin Türkiye temsilciliğini satın aldı.

Bu satın almayla dünyanın en büyük dördüncü saat markası İsviçreli Tag Hauer ve Maurice Lacroix’i de portföyüne ekledi. Saat&Saat, 2012 yılı sonuna kadar da en az iki yeni İsviçreli saat markasını bünyesine katmayı hedefliyor.

Türkiye 22’nci büyük pazar

Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, “Hedefimiz, liderliğimizi İsviçre üretimi saatler kategorisine de taşımak. Türkiye büyüme potansiyeli vaat eden bir saat pazarına sahip. Türkiye’de bulunan 18 milyon haneye en az bir saat satmak” dedi. Türkiye’nin dünyanın 22’nci büyük saat pazarı olduğuna dikkat çeken Kaya şöyle konuştu:

Yılda 800 milyon dolar

“Türk tüketicisi saate yılda 800 milyon dolar harcıyor. Lüks kategorisindeki mekanik ve el yapımı İsviçre menşeili saatlere talep her geçen gün artıyor.
Biz bu alanda da iddiamızı artırmak için İsviçreli LPI’nin Türkiye operasyonlarını satın aldık. Hedefimiz bu alanda sektörün en büyük oyuncularından biri olmak. Saat&Saat, 2011 yılı içerisinde gerçekleştirdiği 400 bin adetlik saat satışını, 2012 yılı sonunda 500 bine yükseltmeyi hedefliyor. 1994 yılından bugüne 4 milyon saat sattık.”

Liderle çalışmayı güvenilir bulduk
 
WEITNAUR Group içinde yer alan ve üst düzey marka saatlerin dağıtımını yapan LPI Luxury Products’un Genel Müdürü Jerome Biard, Türkiye operasyonlarını ‘güvenilir’ buldukları için Saat&Saat’e devrettiklerini söyledi. Biard “LPI, 1993 yılından beri Türkiye’de aktifti. 40 çalışanımız ve çok güzel portföylerimiz vardı. Biz, Mono-butik konusunda da gelişmek istiyoruz. Bunu geliştirmek için de bu firmayla bu işbirliğini yapmamız çok önemliydi. Mono-butik olayı, daha zor, daha çok tanıma, daha fazla bilgi gerektiriyor. Bizim 2 seçeneğimiz vardı. Ya Mono-butik olayına girecektik ya da Türkiye’nin lideriyle çalışacaktık. Biz de Türkiye’nin lideri Saat&Saat ile çalışmaya karar verdik.”

Satışlarının yüzde 45’i perakende

DKNY’den Adidas’a, Diesel’den Emporio Armani’ye kadar pek çok dev markanın Türkiye temsilciliğini elinde bulunduran Saat&Saat, üst üste açtığı mağazalarla 5 yıl içerisinde toplam 200 mağazaya ulaşmayı planlıyor. Ramazan Kaya, “Satışlarımızın yüzde 45’i perakende kanalında. Bugün itibariyle 30 ilde 80 Saat&Saat mağazası, 12 kiosk, 45 satış noktası ve 700’e yakın bayilerimizde, dünyaca ünlü 26 markanın saatlerini tüketicilerimizle ulaştırıyoruz. Hedefimiz önümüzdeki 5 yıl içinde Türkiye’nin her ilinde toplam 200 Saat&Saat markasına ulaşmak ve çalışan sayımızı 1500 kişiye çıkarmak. Mağaza sayısında 2012 yıl sonu büyüme hedefimiz ise yüzde 30 düzeyinde.” diye konuştu.

 

 

Etiketler:


EN ÇOK OKUNANLAR

    Sayfa Başı