25 saniyede üstü açılan 307 geliyor

Emre ÖZPEYNİRCİ
31.10.2003 - 01:38 | Son Güncelleme:

Fransız Peugeot, 2001 yılında piyasaya sürdüğü ve bugüne kadar 1 milyon 300 bin adet ürettiği 307'nin üstü açılabilen versiyonu olan 307 CC'i piyasaya sundu.

Öncelikli olarak Fransa, İngiltere, Almanya ve İsviçre yollarında yerini alan 307 CC'nin Avrupa satış fiyatı 25 bin Euro olarak belirlendi. Nisan ayı başında da Türkiye'ye gelecek modelin uluslarası deneme sürüşü Fransa'nın Toulon şehrinde yapıldı.

Avrupa'da hızla büyüyen ve 2002 yılında 530 bin adede yükselen Coupe Cabriolet (CC) pazarındaki payını artırmak için 206 CC'den sonra 307 CC'iyi piyasaya süren Peugeot, bu sayede Avrupa CC pazarında yüzde 3.6 olan payını yüzde 10 seviyesine çıkarmayı hedefliyor.

Peugeot'nun büyük başarı elde eden modeli 206 CC'den sonra ikinci coupe-cabriolet modeli olan 307 CC, 4.3 metrelik uzunluğu ile 307 Hatcback'den 14 santim daha uzun. Bu sınırlı büyüme otomobilde sadece makul bir alan sağlamakla kalmazken, aynı zamanda 206 CC'nin aksine dört kişi için çok geniş bir ortam ve hem açılabilen tavanı hem de makul miktarda eşyayı alabilen bir bagaj sağlıyor. 307 CC'nin bagajı, tavan kapalıyken 350 litre, açıldığı zaman ise 204 litrelik bir hacme sahip.

Tamamen otomatik açılır kapanır bir tavana sahip 307 CC'de bu işlem 25 saniyede gerçekleşiyor. Tavanın açılıp kapanması, otomobil 10 kilometre hızla giderken de yapılabiliyor. İki farklı motor seçeneği bulunan 307 CC'nin 2.0 litre hacmindeki birinci motor versiyonu 138 beygir güç üretiyor ve 5 vitesli düz ya da otomatik şanzıman seçenekleri ile piyasaya sunuluyor. 2.0 litrelik ikinci motor versiyonu ise 180 beygir güç üretiyor ve 5 vitesli düz şansımana sahip. 307 CC'nin isteyen ülkeler için 1.6 litre hacminde 116 beygir güç üreten motor seçeneği de bulunuyor. Bu motor seçeneği Portekiz'in talebi üzerine üretime eklenmiş.

Türkiye'de yüksek vergiye rağmen otomobil satıyoruz

307
CC'nin deneme sürüşü sonrası yapılan basın toplantısında soruları yanıtlayan Peugeot yetkilileri, ‘‘Peugeot son yıllarda özellikle lüks otomobiller üreterek sırtını gelişmekte olan ülkelere döndü. Bunun sebebi nedir?’’ sorusuna, Türkiye örneğini vererek cevap verdiler.

Peugeot'nun Uluslarası İletişim Direktörü Ada De Filipo, kimseye sırtlarını dönmediklerini belirterek, her ülkede ürettikleri araçların alıcısının olduğunu belirterek şöyle konuştu: ‘‘Örneğin neredeyse otomobilin değeri kader vergi uygulanan Türkiye'de bile biz otomobil satıyoruz. Her modelin bir alıcısı vardır. Biz stratejimizi taleplere yönelik olarak oluşturuyoruz. Tabiki bazı durumlarda ülkelere göre farklı versiyonlar üretebiliyoruz. Örneğin vergi problemi nedeniyle Portekiz için 307'nin 1.6 litrelik versiyonunu üretiyoruz.’’
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı