Gündem Haberleri

    2011'de bu adamların başı çok ağrıyacak

    WSJ
    05.01.2011 - 10:05 | Son Güncelleme:

    Küresel ekonomi zorlu geçen bir yılı arkasında bırakırken, iyimserliğin hakimiyetiyle gelen 2011, bazı şirket patronları için özellikle satışları artırma açısından, zorlu kararların alınacağı bir yıl olacakmış gibi görünüyor.

    Küresel ekonominin nabzı EKONET'te atıyor        

     

    Ancak bazılarının çözmesi gereken çok daha büyük sorunları var. 2011’de büyük kararlar alacak şirket patronları arasında Nokia CEO’su Stephen Elop, Yahoo CEO’su Carol Bartz, Johnson & Johnson CEO’su William Weldon, Chrysler Group’un CEO’su Sergio Marchionne ve Eastman Kodak tepe yöneticisi Antonio Perez yer alıyor.

     

    Nokia’dan Elop gibi isimler, 2011’de ciddi bir rekabetle karşı karşıya kalacak ve Apple ve Google gibi rakiplerinin iPhone, Android yazılımını kullanan ürünlerine karşı, akıllı telefon piyasasında azalan pazar payını artırma sorunuyla baş edecek.

     

    Benzer şekilde, Yahoo’dan Bartz, şirkete şüpheyle yaklaşan yatırımcıları, geri dönüşlerinin hız kazandığına inandırmak ve Google ve Facebook gibi rakipleriyle baş etmek zorunda kalacak.

     

    Chrysler’den Marchionne ise, küllerinden doğan Detroit’li şirketler Ford Motor ve General Motors ile yarışacak.

     

    Diğer CEO’lar, örneğin J&J’dan Weldon, büyük çaplı ürün geri çağırmaların ardından şirketinin kalite konusunda imajını tazelemeye çalışacak.

     

    Kodak’tan Perez ise, fotoğraf şirketini canlandırma gibi kariyerinin en önemli sorunlarından birine çözüm arayacak.

     

    İşte büyük şirketleri 2011’de bekleyen sıkıntılar;

      

    NOKIA- STEPHEN ELOP

    Eylül ayında Nokia’da dümen başına geçen Microsoft’un eski yöneticilerinden Elop’un şirketin akıllı telefon birimini canlandırmak için daha akıllı adımlar atması gerekiyor. Yeni CEO, Ekim ayının sonlarında şirket hissedarlarına yaptığı bir konuşmada, bu sıkıntının farkında olduğunu ve rakipleriyle baş etmek için Finlandiyalı şirketin gereken özveriyi göstermek zorunda olduğunu dile getirdi.

     

    Elop, şimdilerde Nokia’nın erişim alanı her geçen gün biraz daha azalan işletim sistemi Symbian’dan vazgeçip, Google’ın Android sistemine geçme konusunda ciddi bir baskıyla karşı karşıya.           

      

    Symbian işletim sistemi kullanan akıllı telefonların pazar payı küresel piyasa, bir önceki yıl yüzde 44.6’yken, üçüncü çeyrekte yüzde 36.6’ya indi. Diğer yandan, Android pazar payını yüzde 3.5’ten yüzde 25.5’e çıkardı.

       

    YAHOO- CAROL BARTZ

    Bartz’ın 2011’deki en önemli önceliği, Yahoo’nun kazancını artırma konusunda daha hızlı adımlar atmak gibi görünüyor. Yahoo’ya kadın elini getiren Bartz, şirketin bu sıkıntısına ilk müdahaleyi 2009’da, Microsoft’la bir anlaşma imzalayıp, masrafları azaltma önlemleri alarak yaptı.

     

    Buna rağmen, Yahoo halen, reklam satışlarından, şirket için kilit önem taşıyan Kuzey Amerika başta olmak üzere istenen geliri elde edemiyor.

     

    JOHNSON & JOHNSON- WILLIAM WELDON

    2011’de, Weldon’ın şirketin ürün geri çağırmalarının ardından, uzun yıllardır temiz bir imaja sahip şirketin saygınlığını geri getirmeye çalışacak.

     

    İmalat sırasında baş gösteren sorunlar J&J’nin bir dizi ürün geri çağırma sürecine girmesine neden oldu ve şirket halen ABD Adalet Bakanlığı’nın soruşturması altında.

     

    Şirket, 2010 yılında, reçetesiz satılan çocuk ilacı Tylenol ürünün geri çağırma olayından 600 milyon dolar zarar ettiğini açıkladı.

     

    Bazı yatırımcılarsa, Weldon’ın bugüne kadar attığı adımların doğruluğu konusunda şüpheli.

     

    CHYRSLER- SERGIO MARCGHIPONNE

    2011’de, piyasaların dikkatle izleyeceği şey, İtalyan otomobil üreticisi Fiat ile ABD’li otomobil üreticisi Chrysler’ın ortaklığının ne kadar sağlam temellerle devam edeceği olacak.

     

    Marchionne’nin tüketicileri, Chrysler’in yeni ve geliştirilmiş tasarımlarının çekici ve şirketin kazancını artıracak güçte olduğuna ikna etmesi gerekiyor.

     

    Otomobil üreticisi, Fiat’la güç birliğine gitmesinin ardından her ne kadar ilerleme kaydetse de Detroitli rakiplerinin gerisinde kalmaktan kurtulamadı.

     

    KODAK- ANTONIO PEREZ

    Perez, 2005 yılında Kodak’ın CEO’su olduğunda, ABD’li bilgisayar üreticisi Hewlett-Packard’ın eski yöneticisinin film sektörünün dev şirketini dijital teknolojiler alanında uzmanlaştırması bekleniyordu.

     

    Perez, halen bu konu üzerine çalışsa da yeniden yapılanma ve yeni birimler oluşturma sürecinde, Kodak 2004 yılından bu yana yalnızda 2007’de kâr etmeyi başardı.

     

    Diğer yandan, Kodak şirketinin hisseleri, Perez’in CEO olmasından bu yana yüzde 80 değer kaybetti.

     

    *Bu yazı WSJ’de “Some CEOs Face Big Repair Jobs in 2011” başlığıyla yayımlanan haberden derlenmiştir.

     

    EkoNet'i Facebook'ta takip etmek için:                

    http://www.facebook.com/#!/HurriyetEkonet                                                                

                                    

    EkoNet'i Twitter'da takip etmek için:                  

    http://twitter.com/HurriyetEkonet  

     

     

     

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNAN HABERLER

      Sayfa Başı