20 yıldır ‘dağıtıyor’

Hürriyet Haber
24 Eylül 2012 - 00:00Son Güncelleme : 24 Eylül 2012 - 12:03

Yayın ve dağıtım alanında Türkiye’nin lider firması olan Yaysat, kuruluşunun 20’nci yılını kutluyor.

Yaysat, 20 yıl önce yüzde 28 pazar payına sahipken, bugün yüzde 65 paya ulaşıyor. Yaysat Genel Müdürü Hakan Urhan, gelinen noktada gelişmiş teknolojik altyapı, fiziksel saha gücü ve araç filosu sayesinde başarıya ulaştıklarını belirterek, “Tüm Türkiye’yi kapsayan geniş dağıtım ağıyla satışını yaptığı ürünleri müşterileriyle doğru zamanda, yer ve koşullarda buluşturarak pazardaki hakimiyetini sürdürüyor. Yaysat, sektörde uzun yıllardır bulunmasının yarattığı avantajla, müşteride bilinirlik ve güven duygusu yaratıyor. Bu da Yaysat’ın köklü bir firma olmasının temel taşını oluşturuyor” diye konuştu.

30 bin noktaya dağıtım

Yaysat, Türkiye genelinde yaklaşık 30 bin noktaya dağıtım yapıyor. Gazete ve dergi dağıtımı ana faaliyet alanı olan Yaysat, yayın dağıtımından planlamaya, sevkiyattan, iadelerin toplanmasına kadar tüm süreçlerin içinde bulunuyor. Tüm Türkiye’de bulunan Yaysat’ın 7 bölge müdürlüğü ve 200 başbayisi bulunuyor. 23 ulusal ve 13 yerel olmak üzere günde 36 gazeteyi ve 1200 adet periodik olarak dağıttığı dergiyi, 40 farklı tip satış noktasında okuyucularla buluşturuyor. Başbayi kanalına alternatif kazanç imkanları sunmayı hedefleyen Medya Dışı Ürünler kategorisi de bulunan Yaysat, bu amaçla, hızlı tüketim ürünlerinin de dağıtımını yapıyor. Doğan Dağıtım, pos makineleri üzerinden ürün ve hizmetlerin dijital satışını yapan 5 bin bayisiyle bu alanda Türkiye’nin en yaygın dijital satış ağına sahip. Ayrıca yayınevlerinin düzenlediği promosyon kampanyalarında yılda yaklaşık 2 milyon ürün okuyuculara ulaştırılıyor.

700 milyon TL ciro

20 önce yılda 50 milyon lira cirosu olan Yaysat, bugün ise 700 milyon liralık ciro yapıyor. 1993 yılında sadece 600 Milyon adete yakın gazete dağıtımı yapan Yaysat, 2011 yılında 1.1 milyar adet gazete dağıtımı gerçekleştirdi.

Global olma hedefi

YAYSAT, pazardaki lider konumunu ve hakimiyetini, global arenaya da taşımayı hedefliyor. Dinamik yapısının yanı sıra, geniş dağıtım ağı, güçlü teknolojik alt yapısı,tüm Türkiye genelinde ürün bazında bulunurluk ve kolay erişim sağlaması bakımından dünya şirketleriyle yarışabilecek standartta. Bu özellikleri ile ön plana çıkan Yaysat, bu deneyimini kullanarak dünyanın en iyi dağıtım şirketlerine girmeyi hedefliyor.

Katma değer sağlıyor

HAKAN Urhan, Yaysat’ın bir doğan Doğan Holding kuruluşu olduğunu hatırlatarak, “Medya ve enerji sektörleri başta olmak üzere sanayi, gayrimenkul pazarlama,turizm ve finansal hizmetler alanlarında faaliyet göstermekte olan Doğan Grubu, çalıştığı her alanda isabetli kararları,süratli karar alma ve hedeflerini gerçekleştirme kapasitesi,evrensel vizyonu ve gelişen yapısıyla Türkiye’nin en büyük şirket toplulukları arasında yer alıyor” diye konuştu.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı