20 metrekarelik tezgahtan 100 milyon lira ciroya yükseldi

Hazırlayan: Sadi ÖZDEMİR
07.07.2015 - 14:22 | Son Güncelleme:

Samsun’daki ‘yabancılar pazarı’nda 20 metrekarelik tezgahı babasından devralarak ticarete başlayan Hüseyin Tozlu, 2001’de ‘kadın giyim mağazaları’ açmaya başladı. Karadeniz’de yayıldı ve 2010’da iş modeline e-ticareti de ekledi. 1000 kişilik istihdamla geçen yıl 100 milyon TL ciroya ulaştı.

SAMSUN’da büyüyen ve önce bölgeye yayılan kadın giyim markası Tozlu, son 4 yılda farklı bir iş modeliyle 100 milyon lira ciroya ulaştı. İstihdamını da 200 kişiden 1000 kişiye çıkarmayı başaran firma, ‘diesre’ markasıyla ‘tesettür20 metrekarelik tezgahtan 100 milyon lira ciroya yükseldi modasında’ da pazar payını hızla artırıyor.

Tozlu Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Tozlu, ticarete Samsun’daki ‘yabancılar pazarı’nda babasının işlettiği 20 metrekarelik tezgahı devralarak 1999’da başladığını, 2001’den itibaren Tozlu markasıyla ‘kadın giyim mağazaları’ açarak büyümeyi hızlandırdığını 2010’da da iş modeline e-ticareti eklediğini söylüyor. Hüseyin Tozlu şöyle konuşuyor:

GÜMÜŞHANE’DEN SAMSUN’A
“Aslen Gümüşhaneliyiz. Aile olarak iş için 1986’da Samsuna’a göçtük. Babam Samsun’da yabancılar pazarında 20 metrekarelik tezgahıyla esnaflık yapıyordu. Ben liseyi Samsun’da bitirip Marmara Üniversitesi’nde (İstanbul’da) işletme okudum. İstanbul’da 5 yıl kadar bankacılık sektöründe çalıştım. 1999’da da babamı emekli edip Samsun’da onun tezgahının başına geçtim. Babam Rusların getirdiklerini alıp satıyordu. Ben de İstanbul’dan satabileceği şeyler gönderiyordum.

MAĞAZA ZİNCİRİ KURDUM
İstanbul’da öğrencilik yıllarımda kurduğum ticari ilişkilerle güven sağlamıştım. 2001 krizinde atılım yapmak için kadın giyim mağazaları açmaya karar verdim. Samsun’da Tozlu markasıyla mağazacılığa başladım. İstanbul ve Bursa’dan ürün alıp satarak büyümeye başladık. 2010 yılına geldiğimizde 6 mağazamız, Karadeniz bölgesi ağırlıklı 40 bayimiz olmuştu. 200 civarında da çalışanımız vardı. Marka olarak çizgimiz muhafazakâr kadın giyimiydi.

İNTERNETTEN 24 SAAT İHRACAT
2010’da mevcut mağazacılığımızın yanına e-ticareti de ekledik. Bizim bu alandaki modelimiz farklı. Biz kadın giyimde sadece kendi markamız Tozlu’yu satıyoruz. Tekstilde başka konularda da kendimiz markalar oluşturuyoruz. Sadece uzman olmadığımız ev tekstili, züccaciye gibi konularda başkalarının markasını ‘stok almadan’ satıyoruz. Azerbeycan’da şirket kurduk ve yakında internetten satışlarımız orada da başlayacak. Ortadoğu’da da çözüm ortaklarımızla anlaşmayı tamamladık. Bundan sonra yurt dışına satışlarımız çok hızlı büyüyecek. bu yıl sonunda ciromuzun 250 milyon liraya çıkmasını bekliyoruz. 24 saat ihracat yapan bir firma haline geliyoruz. Merkemiz Samsun. Güçlü bir IT ekibi kurduk. 35 bin metrekare kapalı alandayız. 8 bin metrekarelik sadece tekstil bölümümüz var.”

Tesettürün ‘çok katlı’sı
PERAKENDEDE ‘department store’ adı verilen ‘çok katlı mağazacılık’ta da yen ibir model geliştirdiklerini anlatan Hüseyin Tozlu, “Muhafazakar kadın giyiminde ‘diesre’ markamızı geliştiriyoruz. Samsun’da 5 bin metrekarelik örnek bir çok katlı tesettür mağazası açtık. 5 katı mağaza, iki kat restoran kafe, mescitler var. Tesettür giyimde bu modeli müslüman toplulukların yoğun yaşadığı şehirlerde; Londra ve Paris’te de Ortadoğu’nun önemli şehirlerinde de açacağız. Hem çok katlı mağaza hem e-ticaretle yayılacağız. Ekim ayında Avrupa’da reklam kampanyalırımız başlayacak.” dedi.

sozdemir@hurriyet.com.tr



EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı