Teknoloji Haberleri

TEKNOLOJİ

    2 milyon kullanıcıya ulaştı

    A.A.
    21.07.2012 - 11:54 | Son Güncelleme: 21.07.2012 - 11:54

    Sosyal paylaşım sitesi Facebook üzerinde dünyada kendi kategorisinde ilk 5'e giren şehir yönetimi ve futbol menajerlik oyunu “FootboCity”, 2 milyon kullanıcıya ulaştı.

    Bilkent Cyberpark'taki firmanın kurucu ortağı Başak Güvenç, yaptığı açıklamada, Türkiye'de mobil oyun alanındaki 2 büyük firmadan birisi olduklarını söyledi.

    Son 2 senedir sosyal paylaşım sitesi Facebook'un büyümesiyle mobil oyundan online oyuna kaydıklarını belirten Güvenç, 2010'un sonunda yaptıkları ve hem şehir yönetimi hem de futbol menajerlik oyunu olan “FootboCity”i Facebook'un arayüzüne firmanın bilgileriyle beraber gönderdiklerini, Facebook'un da oyunu kabul ederek yayına çıkardığını açıkladı.

    İnsanlar arasındaki etkileşimi eğlenceli hale getirmeye çalıştıklarını anlatan Güvenç, “Normalde Facebook oyunlarında belli bir seviyeye kadar geldikten sonra bir şey yapabilmek için ya 10 arkadaş getirmeniz ya da 3 lira ödemeniz gerekir. Biz sosyal etkileşimin bundan öte bir şey olduğunu düşünüyoruz. Yani birini çimdiklemek, sürpriz yapmak gibi yolları kullanarak kişilerin oyuna tutunmasını sağlıyoruz” diye konuştu.

    Türk tarzı çılgın stil

    Firma olarak yaptıkları çizimin de farklı olduğunu ifade eden Güvenç, ABD'de “Simpson Ailesi”yle başlayan çılgın stili, konsepte çok uygun olması dolayısıyla kullandıklarını açıkladı.

    FootboCity'nin tüm futbol ve oyun tutkunlarına ücretsiz sıra dışı bir sosyal oyun deneyimi sunduğunu anlatan Güvenç, şunları kaydetti: “Oyun şimdiye kadar 2 milyon kullanıcıya ulaştı, Inside Social Games'te 'En yüksek Trafikli Futbol Oyunlar'ı sıralamasında ilk 5'e girerek dünya devi olan oyun firmalarıyla aynı listede yer aldı ve hemen ardından her yıl internet dünyasının en iyilerini belirlemek için Türkiye'nin popüler bloglarından birinin düzenlediği oylama sonuçlarına göre 'En İyi Yerli Facebook Uygulaması' seçildi.

    Oyuncular maç yapmak dışında takıma ve şehre yatırım yapmak, arkadaşlarına meydan okumak, amigo ve casuslar aracılığıyla rakip şehirlerden taraftar çalmak, oyuncuların antrenman programını ayarlamak, takımın moralini yüksek tutmak için etkinlikler düzenlemek gibi faaliyetlerde de bulunabiliyor. Bu faaliyetlerle oyuncular arkadaşlarıyla hem rekabet içine giriyor hem de sosyalleşme imkanı buluyor.”

    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı