Gündem Haberleri

GÜNDEM

    2 milyon dolar yatırdık en hafif deri ceketi ürettik

    Ceyhun KUBURLU
    03.10.2007 - 00:00 | Son Güncelleme: 02.10.2007 - 21:39

    Küresel ısınmanın deri sektörünü etkilemeye başladığını söyleyen Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, 2 milyon dolarlık yatırımla "Dünyanın en hafif ceketini ürettik" dedi. Zaim, "Derimod 690" adı verilen yeni ürün sayesinde, pazar paylarını yüzde 25 artırmayı hedeflediklerini belirtti.

    DERİMOD, 2 milyon dolarlık Ar-Ge yatırımıyla deri ceketleri yüzde 50 hafifleterek ceketlerin ağırlığını 1.5 kilogramdan 690 grama düşürdü. Derimod’un yeni ürünü "Derimod 690" ile pazar payını yüzde 25 artıracağını söyleyen Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, "Küresel ısınma nedeniyle dünyanın önde gelen markaları, bu tür ürünlere büyük paralar harcıyor. Biz şimdi bu markalardan bir adım öne geçtik. Dünyanın en hafif ceketini ürettik" dedi. Derimod Ar-Ge ekibinin son yıllarda bu tür teknolojiler üzerinde çalıştığını anlatan Zaim, "Ekibimiz sonunda "Nano-Leather" teknolojisi adı verilen bir sistem geliştirdi ve ortaya Derimod 690 çıktı. Bu ürün hem pazar payımızı artıracak, hem de rekabetçi kimliğimizi ön plana çıkaracak" diye konuştu.

    YÜZDE 50 HAFİFLEDİ: Ümit Zaim, Prada, Armani ve Gucci gibi dünyanın önde gelen markalarının bu teknoloji üzerinde çalıştığını belirterek şöyle konuştu: "Türk üreticileri her zaman yurtdışında anlaştığı markalarla, açtıkları mağazalarla gündeme geliyor. Dünya çapında yenilik yapan çok az. Derimod 690 ise işte bu yeniliklerden sadece biri. Herkes bu teknolojinin peşinden koşarken biz üretime geçtik. Deri ceketlerimizin ağırlığı 1 ile 1.5 kilogram arasındaydı. Biz bunu daha da hafifletmek istedik. Sonuç olarak deri ceketleri yüzde 50 hafiflettik."

    KIŞLIK GÖMLEK GİBİ OLDU: Organik tabaklama metodları ile hafifletilen deri ceketin aksesuar ve astarlama yöntemlerini de değiştirdiklerini dile getiren Ümit Zaim, çalışmaları hakkında şu bilgileri verdi: "Küresel ısınma dünyanın gündeminden hiç düşmüyor. Tekstil sektörü küresel ısınmadan daha fazla etkilenmesin diye bir çok üretici ürünlerinde yenilikçi teknolojiler kullanıyor. Bizde rekabet koşullarını göz önüne alarak, dünya piyasalarında ön plana çıkmak için deri ceketlerin kışlık gömlek ağırlığında olmasını istedik. Sonuç olarak Derimod 690’ı ürettik."

    PAZAR PAYINI YÜZDE 25 ARTIRIRIZ: Ümit Zaim, yeni ürünün pazar paylarına yüzde 25 katkı sunmasını beklediklerini, ürünlerin fiyatının 400-500 YTL aralığında bulunduğunu belirtti. Çinli firmaların, bu yeni ürünü taklit etme kapasitesiyle ilgili olarak da konuşan Zaim, "Çinliler her şeyi taklit ediyor. 2-3 yıl sonra bunu da taklit edeceklerdir ama o zaman biz başka bir noktada olacağız. Derimod’un rakipleri Çinliler değil, gözümüzü Batı’ya açtık ve onlarla yarışıyoruz. Çinlilerden korkan, fiyat rekabetine girenlerdir. Kalite rekabeti yapanlar Çin’den korkmaz" dedi.

    Ciro 100 milyon  dolara ulaşacak

    ZAİM, yurtiçinde yıllık 100 bin deri ceket sattıklarını kaydederek, şirket olarak bu yıl 60 milyon dolar ciro beklediklerini söyledi. Zaim, konuşmasını şöyle sürdürdü: "Şu anda 45 mağazamız var. Önümüzdeki yıl bu sayıyı 60’a çıkaracağız. 2008’de ciromuz da 100 milyon dolara ulaşacak. Çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bundan sonraki hedeflerimizi daha da yükselteceğiz."

    Türk halkı en kaliteli deriyle şımartıldı, Çin malına ilgi duymaz

    ÇİN’de üretilen deri ceketlerle nasıl başa çıkacakları konusunda kendisine sorular geldiğini söyleyen Zaim, Derimod olarak fiyat üzerinden değil, kalite üzerinden rekabet yürüttüklerini, son dönemde Uzakdoğu menşeli ürünlerde insan sağlığına aykırı maddeler bulunduğu, deri ceketlerin de sağlığa zararlı boya içerdiği yönünde haberler bulunduğunu belirtti. Zaim, Türk halkının Çin malı deri ceketlere talep göstermeyeceğini ve bu ürünlerin Türkiye’ye ithalatının çok yüksek olmadığını dile getirerek, "Türk halkı deri bakımından şımartılmıştır. Türk halkı yıllardır en kaliteli derileri giymiştir" dedi.

    Yabancı ortağa açığız Yunanistan ve İsrail’de mağaza açabiliriz

    TEKSTİL sektöründe dünya markası olma yolunda yurt dışında mağazalaşmak gerektiğini kaydeden Ümit Zaim, "Derimod’a şuan çok fazla talep var. Sırf yurt dışında mağaza açmış olmak için mağaza açmayız. Eğer yurtdışına gideceksek çok stratejik planlarla bu pazara gireriz" dedi. Zaim, 2001 krizini derinden yaşadıklarını belirterek şöyle konuştu: "Ekonomide yaşanan istikrarla birlikte yaralarımızı sardık. Yatırım duygumuzu tekrar kazandık. Bu istikrar sürerse yurt dışında mutlaka mağaza açacağız. Öncelikli ülkelerimiz ise Yunanistan ve İsrail."
    Etiketler:
    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı