2 MİLYAR DOLARLIK İHRACAT HEDEFİNİN YÜZDE 20'Sİ İMOB'DA GERÇEKLEŞECEK

Hürriyet Haber
31.01.2012 - 15:42 | Son Güncelleme: 31.01.2012 - 09:12

İMOB 1.4 milyar dolarlık iş bağlantısı sağlayacak.

AVRUPA'nın en büyük üçüncü mobilya fuarı olan 8'inci İstanbul Mobilya Fuarı (İMOB), kapılarını bugün ziyaretçilerine açıyor. Dünyanın sayılı fuarları arasına girmeyi başaran İMOB, kalitesi ve stili ile beğeni toplayan Türk mobilyasının en güzel örneklerini dünya ile buluşturuyor. 15 bini yabancı olmak üzere 100 bin kişinin ziyaret etmesi beklenen fuarda 300'ü aşkın katılımcı bulunacak ve satış gerçekleştirecek, 1000'den fazla marka yer alacak. İstanbul Mobilya Fuarı (İMOB 2012), iç pazar hacmi 9 milyar dolara ulaşan ve 2012 yılında 2 milyar dolarlık ihracat hedefine odaklanan mobilya sektöründeki toplam ihracatın yüzde 20'sinin gerçekleştirilmesine zemin sunacak. /images/100/0x0/55ea8e67f018fbb8f887b3b7  

TÜRKİYE'de hacmi 9 milyar dolara ulaşan mobilya sektörünün tanıtımına katkı sunan İstanbul Mobilya Fuarı (İMOB), dünyada ilk kez Avrupa ve Asya mobilya konfederasyonlarını bir araya getiriyor. E Uluslararası Fuarcılık (EUF) tarafından Mobilya Sanayicileri Derneği'nin (MOSDER) işbirliğiyle düzenlenen İMOB 8'inci İstanbul Mobilya Fuarı'nda buluşuyor. 31 Ocak - 4 Şubat tarihleri arasında düzenlenecek fuarda, dünyanın farklı noktalarındaki 20 ülkeden gelecek mobilya sektör konfederasyon başkanları biraraya gelecek. Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Başkanı, "Fuarda, dünyanın dört bir yanından gelecek olan profesyonel ziyaretçilerle Türk markalarını buluşuyor. Bu sayede, 1.4 milyar dolarlık iş bağlantısı sağlanacağını öngörüyoruz. Ayrıca mobilya sektöründeki toplam satışın yüzde 20'sinin İMOB 2012 aracılığıyla gerçekleştirilmesi beklentisi içerisindeyiz" dedi.

5 kıtadan 173 ülkeden talep

96 ülkeden profesyonel mobilyacının ziyaret edeceği öngörülen fuara, Avrupa'dan Asya'ya, Afrika'dan Amerika'ya farklı kıtalardaki ülkelerden ziyaretçi gelmesini bekleniyor. Fuara, Amerika Birleşik Devletleri (ABD), Almanya, Belçika, Brezilya, Hollanda, Mısır, Filipinler, Endonezya, Hindistan, Japonya, Kenya gibi dünyanın farklı noktalarındaki ülkelerden ziyaretçi katılıyor. Yaşama renk katan tasarımların gözler önüne serileceği İMOB 2012, 173 ülkede 5 kıtada yoğun talep gören 'Türk mobilyası'nı yerli ve yabancı ziyaretçilerle buluşturuyor.

Tasarımlar ödüllendirilecek

Fuarda gerçekleştirilecek Tasarım Yarışması ile katılımcı firmaların tasarımları da ödüllendirilecek. Fuara katılan markaların birbirinden ilginç tasarımlarının yarışacağı İMOB 2012 Tasarım Yarışması, yenilikçi ve trend yaratan mobilya tasarımları göz önüne serilmesini sağlayacak. İMOB 2012 ile sektörün iş hacmini genişleteceğini aktaran Davulcuoğlu, "İMOB 2012, ürünlerimizin bilinirliğinin artırılması noktasında stratejik önem taşıyan bir organizasyon. Dünyanın en büyük mobilya fuarları arasında yer alan İMOB 2012, mobilya sektörünün vizyonunun belirlenmesinde çok önemli bir paya sahip" dedi.

20 bin kişiye yeni istihdam

Dünyanın dört bir yanından ve Türkiye'nin farklı noktalarından gelecek profesyonellerin buluşma noktası olacak İMOB 2012, bu yıl alan genişlemesi sonucunda sekiz salondan dokuz salon büyüklüğüne ulaştı. Evlilik sezonunun yaklaştığı bu dönemlerde, İMOB 2012 en yeni tasarımların tanıtılacağı merkez olacak. Mobilya sektöründe faaliyet gösteren 10 bini aşkın bayi, evlenme sezonu açılmadan önce fuarda mobilya seçimlerini yaparak, satış yapacak. İMOB 2012 sırasında oluşacak iş hacmi sonrasında 20 bin kişiye yeni istihdam olanağı yaratılacağı öngörülüyor.

Fuarın teması soft çizgiler

Türkiye 'de üretim gerçekleştiren mobilya markalarının en yeni tasarımları İMOB 2012 ile gözler önüne seriliyor. Tam anlamıyla mobilya sektörünün küresel buluşması haline gelecek olan İMOB 2012'de oturma odası takımı, salon takımı, çocuk odası takımı gibi oda takımlarının yanı sıra koltuk, kanepe, sandalye ve aksesuar gibi geniş yelpazede ürün seçenekleri bulunuyor. 2012 trendlerinin yansıması olan soft çizgiler fuarın teması oluyor. Çok işlevli ve soft renklerin hakim olduğu mobilya tasarımları bu yıl fuarda görücüye çıkıyor. Ayrıca değişik parçaların birarada kullanıldığı mobilya tasarımları ile farklı konseptler de İMOB 2012'de görülebilecek.

Fonksiyonel ürünler öne çıkıyor

DOĞAL malzemelerden üretilmiş mobilyalara eğilimin arttığı görülürken, işlevsel tasarımlar öne çıkıyor. Farklı tasarımların yanı sıra hem masa hem çalışma ünitesi olarak kullanılabilen ürünler gibi fonksiyonel mobilyaların ağırlık kazandığı görülüyor. Teknolojik mobilyalara olan eğilim artarken, mekana kolaylıkla uyum sağlayan ürünler dikkat çekiyor. Mobilyada beyaz renk modası devam ediyor, beyazın kırılmış tonları ağırlık kazanıyor. Mobilya tasarımlarında, ceviz öncelikli olmak üzere doğal kaplama renklerinin yaygın olarak kullanıldığı görülüyor.

A & A FUARCILIK

Ankara'nın en büyük Mobilya ve dekorasyon fuarı 4 - 8 nisan 2012'de Ankara Ticaret Odası Congresium Fuar &Kongre Merkezi'nde 18000 m2 kapalı alanda 40.kez ziyaretçileriyle buluşacak...

A&A Fuarcılık Ltd. Şti. tarafından Ankara Mobilyacılar ve Lakeciler Esnaf ve Sanatkarları Odası, Ankara Marangozlar Esnaf ve Sanatkarlar Odası ve Ankara Döşemeciler Esnaf ve Sanatkarlar Odası'nın destekleri ile bu yıl 40.sı düzenlenecek olan MODEV Mobilya & Dekorasyon Fuarı Ankara'yı yeniden Mobilya'nın Başkenti yapacak. Ağırlıklı olarak Siteler'in el yapımı mobilyalarının yer alacağı fuara Türkiye'nin dörtbir yanından yüzlerce mobilya üreticisi, yoğun bir gizlilik içinde hazırladıkları, yüzlerce model ürünle katılacak.

ALTIN YATAK

La-Z Boy'dan kendiliğinden yatıp vücuda destek sağlayan koltuklar

ALTIN Yatak'ın ithal ettiği Amerikan La-Z-Boy koltuk ve kanepeleri, 83 yıldır oturmayı, uzanmayı ve uyumayı konforla birleştiriyor. Standart bir koltuktan rahatça uzanma konumuna geçen La-Z-Boy recliner'lar, bacak ve ayak destekleri ile konforu pekiştiriyor. İnsan vücuduna uygunluğu ile 'ergonomi ödülü' kazananan La-Z-Boy, Amerikan ortopedi derneği üyesi doktorlar tarafından öneriliyor. Geniş kumaş ve renk seçenekleri ile her eve veya ofise kolaylıkla uyum sağlıyor.

Bu koltuk ve kanepeler, tüm vücuda destek sağlıyor, kendiliğinden yatma hareketi ve bağımsız, ayarlanabilir yatabilme özellikleri bulunuyor. Yekpare kasa sistemi "Unibody" sadece La-Z-Boy'da kullanılıyor. Kol ünitesi, kilitlenen, bir pozisyonda sabitlenebilen ayak dinlendirme bölümü, ve sırt bölümü, 18 kez yükselen ayak dinlendirme bölümü bulunuyor.

IKEA

Demonte mobilyayı internetten satıyor 3 yılda cirodan yüzde 10 pay hedefliyor

OLUŞTURDUĞU sanal mağaza üzerinden tasarladığı demonte mobilyaları mağazalarının bulunmadığı illere de ulaştırmayı başayan Ikea'nın Türkiye Genel Müdürü Fuat Atalay, "Bu yıl toplam satışların yüzde 2'sini internet üzerinden gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Hedefimiz, önümüzdeki 3 yılda internetin toplam satışlar içindeki payını 5 kat artırmak" dedi.

İlk kez 2005 yılında İstanbul Ümraniye mağazası ile Türkiye pazarına giren Ikea, yeni alternatif satış kanalı olan internetten alışveriş ile Anadolu'nun dört bir yanına hizmet vermeye başladı. Ikea Türkiye Genel Müdürü Fuat Atalay, "Bu yolla ikea.com.tr'de yer alan ürünlerimizin yüzde 70'ini, mağazalarımızın bulunmadığı illerdeki müşterilerimize internet üzerinden ulaştırmayı hedefliyoruz. İnternet satışlarımızın, bu yıl toplam satışlarımızın yüzde 2'sine ulaşacağını tahmin ediyoruz. Ancak, önümüzdeki 3 yıl içinde bu kanaldan yapılacak satışlarımızın hacmini 5 kat artırmayı planlıyoruz" dedi.

Ikia sanal mağazasının bir ay önce açılmasına rağmen, hedefledikleri satış hacminin yakalandığını da söyleyen Atalay, "Sanal mağaza üzerinden en fazla sipariş Antalya, Muğla, İzmit, Tekirdağ ve Samsun'da ki tüketicilerden geliyor" dedi.

8 bin çeşit mobilya

Ikea Türkiye'nin İstanbul'da 2 (Ümraniye ve Bayrampaşa), İzmir, Bursa ve Ankara'da da birer mağaza olmak üzere toplam 5 mağaza ile hizmet verdiğini de söyleyen Genel Müdürü Fuat Atalay, "Her biri yaklaşık 30 bin metrekarede yer alan bu 5 mağazamız, bulundukları illerde 8 bin çeşidi aşkın mobilya ve ev aksesuarını ilham kaynağı örnek yaşam alanları ile birlikte sergiliyor. Ayrıca, restaurant alanından çocuk oyun alanına kadar tüm aile fertlerinin keyifli vakit geçirebildiği olanaklar da sağlanıyor. Mağazalarımızın bulunmadığı illerden gelen talepleri de karşılamak amacıyla, aralık ayından itibaren internet üzerinden alışveriş satış kanalımızı hayata geçirdik" dedi.

Dekorasyon hizmeti

Ikea'nın diğer bir alternatif satış kanalını da kurumsal satış faaliyetleri oluşturuyor. Atalay, ev dekorasyonunun yanı sıra ofis ve işyerleri için de müşterilerin aradığı her çeşit ürünü fonksiyonel çözümlerle birlikte sunduklarını söyledi. Ikea Kurumsal Satış Departmanı'nın desteği ile müşterilerine yoğun tempolarında iş yerlerini rahatlıkla dekore etmelerini sağlayacak kolaylıklar sağladıklarını belirten Atalay, şunları söyledi: "Ofis, butik otel, anaokulu, restoran gibi birçok işletmeye dekorasyon hizmeti veren kurumsal satış birimlerimiz, bugüne kadar yaklaşık 5 bin işletmeye dekorasyon konusunda danışmanlık yaptı. Her yıl büyüyen kurumsal satışımız bu yıl 2010'a göre yaklaşık yüzde 30 büyüme gösterdi."

5 yılda 3 yeni mağaza

Fuat Atalay, IKEA'nın Türkiye'deki gelişiminden de bahsederek, "Önümüzdeki 5 yıl içerisinde, 3 yeni IKEA mağaza yatırımı için uygun şartlar değerlendirilerek, gerekli araştırma ve fizibilite çalışmalarına devam etmekteyiz. En son geçen Haziran ayında Ankara Anatolium Alışveriş Parkı bünyesinde yer alan Ikea mağazasını Alışveriş Parkı ile entegre bir konseptle müşterilerimizin hizmetine açtık. Bundan sonraki planlarımız içerisinde Ikea markasını çevreci bir anlayışla geliştirmeyi planladığımız Anatolium Alışveriş Parkı konsepti ile birlikte büyütme hedefi var" dedi.

İhracata katkı

Ikea'nın Türkiye'deki büyümesinin Türkiye'den yapılan ihracata da büyük katkı sağladığını belirten Atalay, şöyle devam etti: "Ikea Grubu, faaliyette bulunduğu coğrafyalarda, 55 ülkede 1700'ü aşkın büyük ve orta ölçekli üretici ve 20 bin alt tedarikçi ile çalışıyor. Türkiye'deki yerel üreticilerle üretimi teşvik etmek üzere çalışmalarımız devam ediyor. 6 yıl önce uluslarası Ikea kanalıyla Türkiye'den yapılan ihracat miktarı 200 milyon dolar civarındayken, 2011 yılı itibariyle bu rakam yaklaşık 500 milyon dolara ulaştı. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde grubun Türkiye'den alımlarının 2 katına yakın artması ve yıllık bazda 900 milyon dolar hedefinin aşılması planlanıyor."

2 bin 500 kişiye istihdam sağlıyor

YEDİ yıla yakın bir süredir Türkiye pazarında faaliyet gösteren Ikea'nın istihdama da büyük katkı sağladığına dikkat çeken Atalay, "Ikea mağaza faaliyetlerini sürdürdüğü her yere önemli bir istihdam potansiyeli götürüyor. Bulunduğumuz her bölgeye istihdam yaratma hedefleriyle giriyoruz. Gerçekleştirdiğimiz her mağaza yatırımımızla Türkiye'nin istihdamına da artı değer kattığımızı düşünüyoruz. Toplam sağladığımız doğrudan ve dolaylı istihdam son açılan IKEA Ankara mağazası ile birlikte 2 bin 500 kişiye ulaştı" diye konuştu.

İDAŞ

Türkiye'nin ilk yaylı yastığı

İDAŞ, Pocket yay sistemini silikonlu elyaf ve özel İdaş süngeri ile zenginleştirip Türkiye'nin ilk yaylı yastığını üreterek bir ilke daha imza attı. İdaş, tarafından geliştirilen yeni yastık sistemi olan pocket yay ile yastık hava alıyor. Bu yastıklar, yıkanabilir kılıfı ile hijyenik bir ortam sağlayan, hava geçirgenliği sayesinde terlemeyi azaltan ve İdaş bünyesinde üretilen özel yaylar sayesinde çökme yapmayan yapısı ile uykuya kalite katıyor. Yaylı yastık üzerinde yapılan ARGE çalışmaları ile, Kaşmir, Dört Mevsim ve Organik Koton yaylı yastık çeşitlerini IMOB 2012 fuarında tüketicinin beğenisine sunacak olan İdaş, sektöre kattığı yenilikler ve kalitesi sayesinde tüm ürün gruplarında başarılı performans gösteriyor. İdaş uzun yıllara dayanan tecrübesini, yatak, ve uykuyu destekleyen diğer ürünlerin geliştirilmesi yönünde kullanıyor. Firma, stratejik önceliklere odaklanarak arttırdığı ve sektördeki değişiklikleri yakından takip ederek geliştirdiği koleksiyonlar ile yatak odalarını, yaşam alanına çevirmeyi hedefliyor.

İSTİKBAL

Krizi fırsata dönüştürmek istiyor Yunanistan yatırımına ara vermiyor

İstikbal, Bellona ve Mondi markalarını bünyesinde barındıran Boydak Holding Mobilya Grubu Pazarlama Koordinatörü Bilal Uyanık, "Ekonomik sıkıntı yaşan Yunanistan'da yatırımlarımızı durdurmadık. Krizi fırsata dönüştürmek için bu ülkede 2 yeni mağaza daha açarak, toplamda 14 mağazaya ulaştık" dedi.

GEÇTİĞİMİZ yıl 145 milyon dolarlık mobilya ihracatı gerçekleştirdiklerini söyleyen Boydak Mobilya Grubu Pazarlama Koordinatörü Bilal Uyanık, bu yıl ihracatta yüzde 15 artış hedeflediklerini söyledi. Uyanık, "Yurtdışında 300 mağaza ve 5 bin farklı satış noktası ile 100'ü aşkın ülkeye ihracat yapıyoruz. Özellikle yakın coğrafyada Türki Cumhuriyetler, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve bunların yanı sıra tasarımın merkezi İtalya ve ABD ihracat yaptığımız ülkeler ve bölgeler arasında yer alıyor. Hedefimiz ise yer aldığımız ülkelerde daha geniş bir mağaza yapılanmasına doğru hızla ilerlemek yönünde. Bir bölgede ülke bazında ilerlemek ve o bölgede yaygınlaşmak istiyoruz" dedi.

3 marka ile 2 bin mağaza

Şu an yurtiçinde 3 marka ile toplamda 2 bine yakın mağazalarının buluduğunu belirten Uyanık, mağaza sayılarını artırmak yerine teşhir alanlarını genişlettiklerini söyledi. Uyanık, "Toplamda tüm markalarımız için 2.5 milyon metrekare olan teşhir alanlarımızı 2012 yılı için toplamda 200 bin metrekare artırma hedefimiz bulunuyor. Bu artışı genişlemeye müsait mağazalarımızı büyütürken yapılanmada eksik kalan noktaları tamamlayarak gerçekleştireceğiz" dedi.

Uyanık, "Uzun süredir belirli çekim ve lokasyon merkezlerinde, büyük metrekarelere sahip mağazalarımızda tüketicilerimiz ile buluşuyoruz. Hedefimiz, tüketicilerimizin içerisinde sadece dekorasyona yönelik öğelerden ziyade ferah ve keyifle vakit geçirilebileceği mekanlar sunmak. Hali hazırda 50'ye yakın olan bu konseptteki mağaza sayılarımızı yakın gelecekte artırmak adına organizasyonlarımızı yönlendiriyoruz" diye devam etti.

Hedef yakın coğrafya

Bilal Uyanık şöyle devam etti: "Önümüzdeki dönemde özellikle ihracat pazarında ciddi bir hakimiyetimizin olduğu yakın coğrafyada mağazalaşma çalışmalarımız devam edecek. Buna güzel bir örnek olarak Yunanistan'ı verebiliriz. Bildiğiniz gibi ekonomik sıkıntılar yaşan ülkede biz yatırımlarımızı durdurmadık ve krizleri fırsata dönüştürme çabası ile bu ülkede 2011 yılında 2 mağaza açarak Yunanistan'daki toplam mağaza sayımızı 14'e çıkardık. Irak'daki pozisyonumuz mevcut duruma rağmen hem satış hem de yeni mağazalar açma anlamında yüksek bir performans ile devam ediyor. Özellikle Afrika pazarındaki etkinliğimizi de artırıyoruz."

Cironun yüzde 1 Ar-Ge'ye

"Hızla gelişen ve değişen moda kavramı, mobilyada da hızlı tüketimi beraberinde getiriyor. Dolayısıyla moda, trend, tasarım konularının da önemi her geçen gün artıyor" diyen Uyanık, şunları söyledi: "Markalarımızın tasarım ekipleri dünya trendlerini yakından takip edip yerinde görme imkanı ile ürünlerimizi tasarlıyorlar. Hali hazırda 200 kişiye yakın Ar-Ge ekibimiz bu doğrultuda hizmet veriyor. Grup olarak her yıl, ciromuzun yaklaşık yüzde 1 ila 1.5'ini Ar-Ge'ye ayırıyoruz. Önümüzdeki dönemde de yatırımlarımızı artırarak sürdüreceğiz. Grubumuz, her üç markamız için de yerli ve yabancı olmak üzere farklı tasarımcılarla hem çalışıyor hem de paylaşımlarda bulunuyor."

Yatak konforunu koltuğa taşındı

İSTİKBAL, gün boyu kaybedilen enerjiyi geri kazanmak ve yeni güne enerjiyle uyanmak için enerji serisi yataklarını geliştirdi. Yataklardaki uyku konforunu artırmak maksadı ile bir tarafı sert diğer tarafı yumuşak yapısıyla iki farklı konfor seçeneği markayı farklılaştıran önemli özellikler arasında yer alıyor. Bunların yanı sıra kişiye özel yatak konsepti de geliştirildi. Ayrıca, İstikbal yataklarında kullanılan teknoloji oturma odalarına da taşınarak, oturma konforu da artırıldı. İstikbal tasarımlarında bu yıl krem, kapiçino ve gülkurusunun hakim olduğu çalışmaların yanı sıra hala geçerliliğini koruyan ceviz, siyah ve beyaz kullanıldı.

Beyazın iddiasına kapuçino da ekliyor

İSTİKBAL, Mondi ve Bellona markalarının üçünde de beyazın iddiası devam ediyor. Ancak bu yıl beyaza başka renkler de ekleniyor. Yeni model ürünlerde özellikle Bellona ve İstikbal'de kullanılan krem ve kapuçino tonlarındaki renklere ağırlık verilecek. Yaşam alanlarına hem renk, hem tasarım, hem de kullanım açısından özgürlük ve keyif katacak ürünler öne çıkacak.

Evlerde daha minimalist ve konforun öne çıktığı natural tonlarda renklerin kullanıldığı ve fresh tasarımların tercih edilen bir yıl olacak.

İŞBİR YATAK

Klimayı yatağa soktu, konforlu uykuyu 4 mevsimde sağladı

FUARLARIN yatak ve uyku ürünleri açısından her geçen yıl daha da önemli hale gelmeye başladığını söyleyen İşbir Yatak Genel Müdürü Metin Gültepe, bunun temelinde yatağın mobilyanın yanında hediye edilen bir promosyon ürünü değil, ciddi bir sağlık ürünü olduğunun artık tüketici açısından daha belirgin şekilde anlaşılmaya başlandığının yattığını belirtti.

Yurtdışında Life Sleep markasıyla yer edindiklerini anlatan Gültepe, "Toplam üretimimizin yüzde 15'ini ihraç ediyoruz. İhracatın yüzde 90'ını Avrupa'ya yapıyoruz. Bunun yanı sıra ürünlerimizi yurtdışında 20'yi aşkın ülkede Life Sleep markasıyla münhasır mağazalarda tüketicilere sunuyoruz. Yurtdışında münhasır 28 mağaza bulunuyor. Çoğu Avrupa'da olmak üzere 30'a yakın ülkede ürünlerimiz pazarlanıyor. Bu yıl Life Sleep adı altında satış yapan mağazalarımızdan 10 adet daha açacağız" dedi.

10 yeni pazara girdi

Gültepe, şöyle devam etti: "Norveç, Belçika, Macaristan, İsveç, İsviçre, Danimarka, Yunanistan, Almanya, İngiltere, Fransa, Hollanda, İrlanda, Rusya, İspanya, Bulgaristan, İran, Irak, Ürdün, B.A.E., Suudi Arabistan, Afganistan, Mısır, Kuveyt, Mozambik, Sudan, Yemen, Azerbaycan, KKTC'ye ihracat yapıyoruz. Belçika, Cezayir, Irak, Sudan, Rusya, İran, Suudi Arabistan, Danimarka, Mısır ve Afganistan olmak üzere 10 yeni pazara girdik. Yurtiçinde 130 mağazamız var. Tüm yatak ve uyku çeşitlerinin bir arada bulunduğu ve uyku sağlığı konusunda eğitimli kişilerin bulunduğu uyku merkezleri dışında 200 corner bayisiyle tüm Türkiye'ye kaliteli uyku çözümleri sunuyoruz. Yataktan bazaya, beyaz ev tekstilinden medikal destek sistemlerine, fonksiyonel uyku ürünlerinden bebek
ürünlerine kadar ihtiyaçlara çok özel çözümler üretiyoruz."

Isıtılıp, soğutulabilen yatak

Gültepe, son teknolojiyi yakından takip ettiklerini ve yeni ürünleri Yatak Kliması, Elektroluna ve Elektroflora Baza'larını İMOB'da sergileyeceklerini belirtti. Gültepe şunları söyledi: "Klimalı yatak pedi 'Yatak Kliması' 4 mevsim boyunca her yatakta rahatlıkla kullanılabiliyor. Tek ve çift kişilik olmak üzere iki çeşidi bulunan pedin en büyük özelliği ise uyku konforunu artırması. Çift kişilik pedlerde her iki taraf içinde ayrı ısıtma sistemi seçebilme özelliği bulunuyor. Böylece çiftler bireysel olarak ihtiyaçlarına göre konforlarını kontrol edebiliyorlar. Teknik olarak bakıldığında pede klima özelliğini kazandırmak için pedin içine vücudun hissetmeyeceği kadar ince su boruları döşenmiş. Borularda su devir daimi yapılmasına olanak sağlayan motor ise oldukça sesiz çalışıyor ve böylece rahat uyku kaçınılmaz oluyor.

Özel kumandası ile de ped istendiğinde ısıtılıp, istendiğinde de soğutulabiliyor. Klimatize ortamlarla mukayese edildiğinde hem daha sağlıklı hem de çok daha ekonomik bir çözüm olan İşbir Yatak Kliması, uyku konforunu arttırıp, sağlığa yatırım yaparken, paradan yana da tasarruf edilmesini sağlıyor. Tüpler içinde devir daim olan su sayesinde yatak üzerindeki elektriklenme de azaltılmış oluyor. En önemlisi de bu ürün kullanıcısına enerji tasarrufu sağlıyor. İşbir Yatak, Yatak Kliması'nın kontrol üniteleri ortalamada 80W'ın altında enerji harcıyor. Tüm evi ısıtıp soğutmak yerine, sadece yatağı ısıtıp soğutmak genel anlamda büyük bir enerji tasarrufu sağlıyor.

MOSDER

Önümüzdeki 5 yılda mobilya ihracatında ilk 10'a gireriz

TÜRKİYE'de büyüklüğü 9 milyar dolar olan mobilya sektöründe, 2012 için ihracat hedefi 2 milyar dolar olarak belirlendi.

Mobilya Sanayicileri Derneği(MOSDER) Başkanı Ramazan Davulcuğlu, sektörün her geçen yıl ihracatını artırdığını ve 2011'de 1 milyar 700 milyon dolara ulaştığını belirterek, "Önümüzdeki beş yıl içerisinde dünya mobilya ihracatı sıralamasında ilk 10 ülke arasına gireceğimizi öngörüyoruz. Dünya mobilya sektörü yüzde 4 büyürken, Türkiye yüzde 20 büyüme ile küresel arenada öne çıkıyor" dedi.

İhracat haritası genişliyor

"Sektör, kalite ve tasarımı birleştiren mobilya üretimi ile küresel arenada öne çıkıyor ve ihracat hacmimiz artıyor" diyen Davulcuoğlu, Türk mobilyasının Avrupa ve Uzakdoğu'da üretilen mobilyalar karşısında fark yarattığına ve gelecek dönemde ihracat haritasını genişleteceğine dikkat çekti. Davulcuoğlu şunları söyledi: "Tasarım ve Ar-Ge yatırımlarımızı hızla sürdürüyor, global ölçekte farklı organizasyonlarda ürünlerimizin farkını ortaya koyacak çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Türk mobilyası beş kıtada 173 ülkeye ihraç ediliyor.

Pazar yüzde 10 büyüyecek

Davulcuoğlu, mobilya sektörünün iş hacminin 2011 yılında yüzde 30 büyüyerek 9 milyar dolara ulaştığını belirterek, "Mobilya sektörünün bu yıl pazar büyüklüğünü yüzde 10 artıracağını öngörüyoruz. Yan sanayisiyle birlikte 500 bin kişinin istihdam edildiği sektörde, 60 bin şirket faaliyet gösteriyor. Mobilya şirketlerinini çoğu Ar-Ge ve tasarım departmanlarının giderek genişlemesi, ürünlerin daha kaliteli ve özgün tasarımlı olmasını sağlıyor. Bu durum da sektörün perspektifini genişleterek, sektörün dünya çapında varlığını güçlendiriyor" diye konuştu.

Sektörde Meslek Lisesi mezunu kalifiye ara eleman istihdamında sorun yaşandığına da dikkat çeken Davulcuoğlu şöyle devam etti: "Dernek olarak bu sorunu çözmek için meslek liselerinde mobilya sektörünü tanıtmak için bir proje başlattık. Proje ile Türkiye'nin dört bir yanındaki meslek liselerinde çalışmalar yaparak, sektördeki iş olanaklarını gençlere anlatıyoruz."

Teknolojik mobilyaya ilgi artıyor canlı renkler yerini softa bırakıyor

2012 yılının mobilya trendlerini de konuştuğumuz Ramazan Davulcuoğlu, 2011 yılına göre modern çizgilerin çok daha fazla görüleceği bir yıl olacağını belirterek, şöyle devam etti: "Bu yıl özellikle doğal malzemelerden üretilmiş mobilyalara eğilimin artıyor, işlevsel tasarımlar ağırlık kazanıyor. Farklı tasarımların yanı sıra fonksiyonel mobilyaların öne çıktığı gözlemleniyor. Teknolojik mobilyalara olan eğilim artarken, mekana kolaylıkla uyum sağlayan ürünlerin de daha çok dikkat çekeceği düşünülüyor. Özellikle kullanıcının hayatını kolaylaştıran ve şıklığıyla göz dolduran ürünler de yoğun olarak talep görüyor. Beyaz rengin yanı sıra bej gibi renklere yönelim gözleniyor. Geçtiğimiz yıllarda daha çok canlı renkler dikkat çekerken, günümüz trendleri daha çok soft renkler olarak belirginleşiyor. Genç odası ve çocuk odasında ise farklı temalar ve daha çeşitli renkler yoğun talep görüyor."

Mobilya 8 yılda bir yenileniyor

MOSDER'in, geçtiğimiz dönemlerde Nielsen Araştırma ile birlikte yürüttüğü "Tüketicilerin Mobilya Tercihleri ve Satın Alma Kararları" başlıklı araştırma tüketicilerin yüzde 75'inin markalı mobilyayı tercih ettiğini ortaya koyuyor.

Davulcuoğlu, eskiden tüketicilerin daha çok ucuz ürün almaya eğilim gösterdiklerini, satılan ürünlerin hep daha hesaplı ve ortalama özelliklere sahip ürünler olduğunu hatırlatarak, "Günümüzde ise tüketicinin algısı, özgün tasarımlı ve fiyat kaygısı olmaksızın beğenilere hitap eden mobilyalara kaydı. İlerleyen yıllarda, tasarımıyla öne çıkan ve çok fazla işlevi olan teknolojik mobilyaların öne çıkacağını düşünüyoruz. Türkiye'de ortalama 8 yılda mobilya değiştirildiği görülüyor. Dünya ortalaması ise 4 yıl" diye devam etti.

YATAŞ

Konsept mağazalarıyla ihracatı katladı gözünü Amerika'dan İngiltere'ye çevirdi

45 farklı ülkeye ihracat gerçekleştiren Yataş, konsept mağazalarıyla yurtdışında da hızla yayılıyor. 2012 zyılında ihracatını yüzde 80 artırmayı planlayan Yataş'ın Genel Müdürü Fevzi Menteş, "Amerika bizim için iyi bir pazar oldu. Bu yıl hedefimiz Almanya ve İngiltere. Bu ülkelerde artık kendi markamız ve mağazalarımızla ilerleyeceğiz" dedi

YENİ konsept mağazalarıyla yurtdışında da faaliyet göstermeye başlayan Yataş, son dönemde uygulamaya koyduğu dönüşümle ihracatta atağa geçti. 2010 yılına göre geçtiğimiz yıl yüzde 70 dolayında ihracat artışı gerçekleştirdiklerini belirten Yataş Genel Müdürü Fevzi Menteş, "Bu yıl için yüzde 80 oranında bir artış hedefliyoruz. 45 ülkeye ihracat yapıyoruz. İran, Irak, Azerbaycan, Almanya, Avusturya'da yeni mağazalar açtık. Amerika iyi bir pazar oldu bizim için, buraya Enza markamızla girdik. Bu yıl hedefimiz Almanya ve İngiltere. Bu ülkelerde artık Yataş markalı ürünlerle ve Yataş mağazaları ile ilerleyeceğiz" dedi.

Ortadoğu'da mağaza açmaya devam

Yurdışında özellikle Avrupa ve Ortadoğu da gelişen ve büyüyen pazarlarda pay alacaklarını kaydeden Menteş, "Ortadoğu'nun değişen siyasi sürecinde, ekonomilerinin düzelmesi ile birlikte mağaza açılışlarımız devam edecek. Hedef ülkelerimiz arasında Irak, İran, Mısır ön planda. Bu ülkelerdeki krizi fırsata çevireceğiz. Ayrıca Almanya, İspanya, İtalya, Hollanda, Beyaz Rusya hedeflerimizdeki yeni oluşumun ve mağazalaşmanın önceliğini alacak. Mobilyadan ev tekstiline, yataktan bazaya kadar tüm temel ev mobilya ve tekstil ürünlerinin bulunduğu Yataş Yataş Grup, Yataş, Enza Home, Yataş Bedding, Puffy ve Corners markalarıyla faaliyet gösteriyor. Yurt içinde toplamda 400, yurtdışında 45 satış noktasıyla hizmet veriyor. Bu noktaların 45'i Yataş Bedding, 32'sini Enza Home yeni konsept mağazaları oluşturuyor" dedi.

2015 ürün gamını sergileyecek

Menteş, 8 yıldır İstanbul Mobilya Fuarı'na katıldıklarını söyledi ve "2015 yılının ürün gamı yapısını hedefleyen ürünlerimizin ilk örneklerini bu fuarda göstereceğiz. Yataklarda gelişen teknolojileri, tüketicilere uyku danışmanlığı veren sistemimizle kişiye özel üretilen yataklarımızı sunacağız. Mobilya tarafında ise estetik, minimalist, fonksiyonel ürünlerimizi tanıtacağız. Önümüzdeki 40 yıl boyunca mobilya ticaretinin 1 trilyon olacağını düşünürsek, Türkiye'nin gelişimi açısından oldukça önemli" diye konuştu.

Yatak danışmanlığı veriyor

Menteş, "Fuarda yatak kısmında ise yaptığımız araştırmalarla birlikte uyku tercihleri, uyku şekli ve vücut ihtiyaçlarına göre kişisel olarak ürettiğimiz Sleep to Live® yatağımızı tanıtacağız. 2011 yılında Sleep to Live yatakları ile ilgili yaptığımız çalışmaların pozitif etkilerinden yola çıkarak, 2012 yılında da yatak seçiminde verdiğimiz danışmanlık konusundaki çalışmalarımızı daha da geliştireceğiz" dedi.

Evlenecek çiftlere dekorasyon rehberliği

YATAŞ Genel Müdürü Fevzi Menteş, tüketicilerin depolama alanlarına dikkat etmelerini, alana çok fazla eşya koymamalarını, leke tutmayan, silinebilir kumaşları, fonksiyonel ürünleri tercih etmelerini tavsiye etti ve Enza Home mağazalarında, evlenecek çiftlere dekorasyon konusunda ve kendi konseptlerini yaratmaları için dekorasyon rehberliği yaptıklarını söyledi.

Etiketler:

    Sayfa Başı