2.2 milyar lira daha yatıracak, dünya liderliği iddiası güçlenecek

Hanife BAŞ
03 Ekim 2011 - 00:00Son Güncelleme : 02 Ekim 2011 - 22:10

Dünyada Türk Telekom Grubu’nun bir benchmark haline geldiğini vurgulayan Grup CEO’su Hakam Kanafani, “Kendimizi kesinlikle dünya lideri olarak konumluyoruz. Daha azı değil. Grubumuz bu yıl yüzde 10 büyüyor. Bulunduğumuz yerle yetinemeyiz. Geçen yıl 1.7 milyar TL yatırım yapmıştık. Bunu bu yıl 2.2 milyar TL’ye çıkarıyoruz” dedi.

TÜRK Telekom, Avea, TTNET, İnnova, Argela, Sebit, Pantel, AssisTT ve Sobee şirketlerini bünyesinde bulunduran Türk Telekom Grubu, vizyonunu dünya liderliği olarak çizdi. Bir yıldan fazla süredir Grubun CEO’luk görevini yürüten Filistin asıllı Mısırlı Hakam Kanafani, “Kendimizi kesinlikle dünya lideri olarak konumluyoruz. Daha azı değil. Dünyada Türk Telekom Grubu bir benchmark (kıyaslama) haline geldi. ABD’de, Avrupa’da, bir örnek getirdiklerinde ‘Türk Telekom Grubu’na bakın’ diyorlar. Bu yıl, Türk Telekom Grubu yıllık yüzde 9-10 büyüme kaydediyor. Böyle bir büyüme kaydeden yok” dedi. Kanafani, her zaman satın alma fırsatlarına da açık olduklarını da dile getirerek, ama akıllı genişleme stratejisi izlediklerine dikkat çekiyor. Kanafani, yatırımlarına da değinerek, “Yılın ilk yarısında altyapıya ve teknolojiye de toplam 900 milyon TL harcadık. İkinci altı ayda 1.3 milyar TL daha harcayacağız. Bulunduğumuz yerle yetinemeyiz” diye konuştu. Dünya telekom sektöründeki en güçlü 100 lider arasında da yer alan Hakam Kanafani’yle, Türk Telekom Grubu’nun hedeflerini, sektörü, ekonomiyi ve özel hayatını konuştuk.

Modern ve yürekli şirket

-  Bir yıllık süreçte Türkiye ve sektörle ilgili ilk izlenimleriniz neler oldu?
-  Aslında Oger Telecom’daki görevim nedeniyle beş yıl boyunca Türk Telekom Grubu’na çok yakın çalıştım. Ama daha yakından çalışmaya başladığınızda, yeni şeyler öğreniyorsunuz. Buraya geldiğimde, zengin bir pazar ve oldukça hırslı ve tutkulu insanlarla karşılaştım. Ben çok şanslı bir CEO’yum çünkü en iyi takımla çalışıyorum. Türk Telekom Grubu büyük, modern, tanınmış ve güçlü bir grup. Ama aynı zamanda ‘yüreği’ olan bir şirket. Bu da beni çok mutlu ediyor. Çünkü yüreği olan büyük bir şirkete nadiren rastlıyorsunuz. İnsan unsuru daima hep en önde yer alıyor. Türk Telekom Grubu’nda atan bir kalp görmek benim için çok önemliydi. Ben daima insan unsurunu tercih ederim.
-  Türk Telekom Grubu’nun gelecek 5 yıldaki vizyon ve misyonundan bahseder misiniz?
-  Öncelikli misyonumuz manevra kabiliyetine ve değişim kapasitesine sahip, çevik bir şirket haline gelmek. Sektör sürekli bir değişim içinde. Manevra kabiliyeti ve çeviklik önemli. İkincisi tek vücut halinde çalışmak. Her şirket kendi başına çalışmamalı. Grubumuz içindeki küçük şirketler bize güç veriyor. Büyük şirketlerimiz ise bize yön veriyor. Burada esas olan tek bir vücut halinde çalışmaktır. Son beş yıl boyunca hep yakınsamanın anahtar unsur olduğunu söyledik. Telekomda sabit, mobil ve internet diye ayrı ayrı alanlar olmayacak, bunların hepsi birlikte olacak dedik. Buna bir grubun vereceği en iyi tepki, tüm grup şirketlerinin gerçekten hep birlikte hareket etmesi. Bilişim teknolojisi ile olan ilişkimizi geliştiriyoruz. Yakınsamanın gelişini gördük ve buna çok iyi hazırlandık.

Kesinlikle dünya liderliği

-  Şirketinizi sektörde ve mevcut ekonomik atmosferde nerede konumluyorsunuz?
-  Kesinlikle dünya lideri olarak konumluyorum. Daha azı değil. Sektörde dünyanın neresine giderseniz gidin, söz entegre yerleşik sabit operatörlerden açıldığında Türk Telekom Grubu bir kıyas noktasıdır. ABD’de, Avrupa’da, bir örnek getirdiklerinde, ‘Türk Telekom Grubu’na bakın’ diyorlar. Biz daima kıyaslamalarda en iyi operatörler arasında yer alıyoruz. Bu bizi bir yandan gururlandıran diğer yandan büyük sorumluluklar yükleyen bir durum.Türk Telekom Grubu yıllık yüzde 9-10 oranında büyüme kaydediyor. Bu, dünyadaki herhangi bir entegre yerleşik operatörün kaydettiği en yüksek büyüme oranı. Bunun bir benzeri daha yok. Teknoloji şirketlerimizle mobilite, ADSL ve yakınsanmış ürünler, PSTN ve IPTV’nin bir karışımına sahibiz. Gelecekte karşımıza çıkabilecek her türlü zorlukla bu sayede başa çıkabiliriz. Dünyada rakiplerimize baktığımda, onların da Türk Telekom Grubu haline gelmeye çalıştıklarını görüyorum.

Yatırım 2.2 milyar TL’ye çıkacak

-   Yatırım bütçenizle ilgili bilgi verir misiniz?
-  Biz dünya çapında bir şirket olmayı hedefliyoruz. Yaptığımız her işte bu böyle ve bunun için bir kuruşu bile heba etmeyiz. Bu yılın ilk yarısında, altyapıya ve teknolojiye toplam 900 milyon TL harcadık. Yılın ikinci altı ayında ise, 1.3 milyar TL daha harcayacağız. Bulunduğumuz yerle yetinemeyiz. İşte ‘hırs’ ile kastettiğim de tam olarak bu. Ama bu aynı zamanda büyük de bir sorumluluk, çünkü zirveye ulaşmak kolaydır. Asıl zor olan zirvede kalmaktır. Asla dünyada başı çeken bir şirketten daha azına razı olmam. Gelirin büyük kısmını da yatırıma döndürüyoruz. Geçen yıl yatırımımız 1.7 milyar TL’ydi. Bu yıl 2.2 milyar TL’ye çıkacak.

İstanbul eskiyi ve yeniyi bir araya getiren bir şehir

Ailenizden bahseder misiniz? Türkiye’de yaşam konusunda görüşleriniz neler?
- Boş vakitlerimi hep ailemle geçirmeye çalışıyorum. Jenine adında 3 yaşında bir kızım, Marwan adında 7 ve Ahmed adında 6 yaşında 2 oğlum var. Onlarla çok az vakit geçirebiliyorum ama yaşamımı çocuklarımın etrafında planlıyorum. Eşim de dört dil konuşuyor ve İstanbul’a aşık. Futbolu seviyorum. UEFA Kupası’nı aldığından beri Galatasaray’ı destekliyorum. Türkler hakkında en çok dikkatimi çeken daima memleketlerinden bahsetmeleri. İstanbul, bence çok zengin bir şehir. Gelenek, tarih, modernite, eski ve yeniyi bir araya getiriyor.

Rekabet yatırım yapmaya izin verecek düzeyde olmalı

-  Telekom sektöründeki yoğun rekabeti nasıl değerlendi-riyorsunuz?
-  Rekabeti her alanda destekliyoruz ve rekabetin her zaman iyi olduğunu düşünüyorum. Rekabet şirketleri daha iyi olmaya zorlarken, tüketicilere  de büyük faydalar sağlıyor. Ancak sağlıklı, etik rekabetin müşteriye yarar sağlaması ile şirketlerin yatırım yapmasına imkân verecek düzeyde rekabetin korunması arasında bir denge de kurulmalı.  Fiyata dayalı rekabet uzun vadede  operatörlere ve tüketicilere zarar verir. Yatırım yapabilme konumunu korumak lazım.

Her zaman şirket alım fırsatlarına bakarız

- Yeni şirket alımlarıyla ilgili planınız nedir?
-  Biz her zaman satın alma fırsatlarına açığız. Ancak akıllı genişleme stratejisi izliyoruz. Bu bizim için çok önemli. Zira, paranız olması satın alma yapmanız için yeterli bir neden değil. Ayrıca Avrupa’da telekom sektöründe operatörlerin fiyatları hâlâ olması gerekenin üzerinde. Son beş yılda Avrupa’da ve Ortadoğu’da bu tür satın almalar gerçekleştiren şirketlere üzülüyorum. Çünkü fiyatlar gerçekten çok yüksekti. Tüm bu şirketlerin fiyatı düşüyor. Bunlar Türk Telekom Grubu’nun akıllı bir yatırımcı olduğunun göstergesi. Genişleme konusunda, stratejik olarak uygun olduğuna karar verirsek, iyi bir fiyata satın alma yapabiliriz.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı