180 Türk fotoğrafını görüp Audi Q7 için sipariş verdi

Emre ÖZPEYNİRCİ
27.02.2006 - 00:00 | Son Güncelleme: 26.02.2006 - 20:57

180 Türk, Audi’nin ilk 4x4 SUV aracı Q7’nin sadece fotoğrafına bakarak, fiyatını bile bilmeden şipariş verdi. Q7 ilk kez geçen yıl eylül ayında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergilenmişti. Bu otomobilseverler arasında fuarı ziyaret edip Alman Audi’ye kaydını yaptıran 23 Türk’de bulunuyor.

TÜM dünyada otomobilseverler tarafından merakla beklenen Audi’nin ilk 4x4 SUV (Sport Utilitiy Vehicle) aracı Q7, en çok Türk otomobilseverler tarafından ilgi görüyor. 180 Türk otomobilsever, ilk kez geçen yıl eylül ayında Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergilenen Audi Q7’nin sadece fotoğrafına bakıp, otomobilin fiyatı bile belli olmadan sipariş verdi. Bu otomobilseverler arasında fuarı ziyaret edip Alman Audi’ye kaydını yaptıran 23 Türk’de bulunuyor.

TÜRKİYE’YE ÖZEL ÜRETİM: Q7’nin gördüğü bu ilgi üzerine Audi, ağustos ayında 2007 model yılı olarak piyasaya sunulacak aracı Türkiye’ye için özel olarak üretme kararı aldı. Audi Q7, sadece Türkiye için 2006 model yılı olarak üretilecek ve Avrupa ile aynı anda mayıs başında Türkiye’de de satışa sunulacak. Almanya’nın Münih şehrinde uluslararası lansmanı gerçekleşen Audi Q7 için Avrupa’da da daha piyasaya çıkmadan 13 bin sipariş alınmış. Bu yıl 50 bin Q7 satışı hedefleyen Audi, bu rakamın yarısını Amerika pazarında gerçekleştirmek istiyor. Slovakya’da Touareg ve Porsche Cayene’nin üretildiği fabrikada üretilen Q7’nin gördüğü ilgi üzerine günlük 300 olan kapasitesinin artırılması hedefleniyor. Audi yetkilileri 2007 yılında 70 bin adetlik bir satış hedefi koyduklarını bunun 35 binini ise Amerika’da gerçekleştirmeye planladıklarını belirtiyor. Daha piyasaya çıkmadan 180 siparişin alındığı Türkiye’de ise yıl sonuna kadar 450 Q7’nin satılması hedeflenmiş. Bu rakamın 2007 yılında rahatlıkla 700 adedin üstüne çıkabileceği kaydediliyor. Almanya’da 50 bin Euro’dan başlayan fiyatlarla satılacak Q7’nin fiyatın Türkiye’de vergiler sonrasında 115 bin Euro civarında olması bekleniyor.

ÜÇÜNCÜ NESİL SUV: Audi yetkilileri performans SUV’u Q7 ile üçüncü nesil SUV dönemini başlattıklarını belirterek şunları belirtiyorlar: "Q7 asfalt ve arazi sürüşü niteliklernini ödün vermeksizin birleştiriyor. Bundan dolayı ne ilk nesil SUV ailesinde yer alan kaba bir arazi aracı, ne de konfor için arazi yeteneğinden ödün veren ikinci nesil lüks bir SUV’dur. Üçüncü nesil performans SUV’u olan Audi Q7, bazı rakiplerin tasarladığı tamamen asfalt yollarda sürülen dört tekerlekten çekişli sedanlardan oldukça uzak bir konuma sahiptir."

İKİ FARKLI MOTOR: Audi Q7 pazara iki motor seçeneği ile sunuluyor. FSI benzinli doğrudan püskürtme sistemine sahip yeni 4.2-litre V8 motor 350 beygir güç üretirken, altı silindirli 3.0 TDI motoru ise 233 beygir gücüne sahip. 280 beygir güç üreten 3.6 litrelik FSI V6 benzinli motor ise 2006 yılının ikinci yarısından sonra piyasaya sunulacak. Üç motor seçeneğinde de manuel vites değiştirme seçenekli 6 ileri tiptronic şanzıman bulunuyor. Uyarlanabilir havalı süspansiyonun opsiyonel olarak sunulduğu Q7, bu süspansiyon ile 180 milimetreden başlayıp 240 milimetreye kadar yükselebiliyor. Yeni Audi Q7’deki yüksek teknoloji ürünü öğeler yalnızca sürüş sistemi ve süspansiyonla sınırlı değil; aynı zamanda kumanda sisteminde de yer alıyor. Audi Q7 standart olarak, A8 ve A6’da oldukça beğenilen, gelişmiş MMI işletim konsepti ile donatılmış.

28 farklı oturma düzeni

SUV (sport utility vehicle) segmentinde yeni standartlar oluşturan, Audi Q7, tasarımıyla dikkat çekiyor. Uzunluğu 5 bin 86 milimetre ve dingil mesafesi 3 bin milimetre olan Q7’nin 1983 milimetrelik genişliği ve 1737 milimetrelik yüksekliği ise yolcuları için geniş bir iç mekan sunuyor. Ayrıca, çok yönlü kullanım açısından da yeni bir boyut getiren Q7’nin 28’den az olmayan sayıda oturma ve yükleme düzenlemesi mevcut. Yedi kişiye kadar yolcular, üç sıradan oluşan koltuklara yerleşebiliyor. Audi Q7’nin 5 koltuklu versiyonu 775 litrelik bir yük kapasitesine sahipken, ihtiyaç olduğunda 2 bin 35 litrelik bir bagaj alanı yaratılabiliyor.

Sollamada ayna sizi uyarıyor

İLK kez standart üretimde sunulan bir dizi gelişmiş sürücü destek sistemi de Audi Q7’de opsiyonel olarak sunuluyor. Bu sistemler arasında, şerit değiştirme manevraları için radar teknolojili Audi yan destek sistemi, görsel ve işitsel yönlendirme ile arka görüş kamerasına sahip Audi park sistemi ve Audi Q7’nin yavaşlaması istenildiği takdirde hızı 0 km/s’ye indiren fren korumalı son jenerasyon Audi hız sabitleyici sistem sayılabilir. Q7’de kullanılan son nesil Audi yan destek sistemi ise sektörde bir ilki teşkil ediyor. Yan destek dünyada ilk kez, şerit değiştirme manevraları için tasarlanmış olup kritik kör noktayı tespit ediyor. İki adet radar sensörü arka tamponda yer alarak Audi Q7’nin yan ve arka alanını izler ve dikiz aynasında beliren imgeye ek olarak sürücüyü yaklaşan araçlara karşı uyarır. Sensörlerin 50 metreye kadar varan menzilleri bulunuyor. Eğer kiritik bölge içerisinde hemen hemen aynı hıza sahip başka bir araç hareket ediyorsa veya arkadan hızla bir araç yaklaşıyorsa, dış ayna yuvalarındaki sarı renkli LED’ler sürekli olarak yanar. Sürücü LED’leri yalnızca aynaya baktığında görür. Önüne baktığı sürece bu ışıkları görmeüyor; böylece ışıklar sürücünün dikkatini dağıtmamış oluyor. Eğer uyarıya rağmen sürücü sinyalini vererek şerit değiştirmeye kalkarsa, LED’ler daha parlak bir hale geliyor ve yanıp sönmeye başlıyor.
Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı