170 bin satış elemanıyla 70 milyon dolara çıktı üretime sıcak baktı

Hülya GÜLER
02.05.2011 - 00:00 | Son Güncelleme: 01.05.2011 - 22:22

Doğrudan pazarlama yönetimiyle satış yapan kozmetik, sağlıklı yaşam ve pişirme kapları satışı yapan ABD’li Amway’in Avrupa Başkan Yardımcısı Peter Strydom, “Türkiye’de 170 bin satış elemanıyla 70 milyon dolar ciro yakaladık. Türkiye’den davet geldi, üretimi de gündemimize aldık” dedi.

DOĞRUDAN pazarlama yöntemiyle dünyada 9.2 milyar dolarlık cirosu bulunan ABD’li Amway, kozmetik, sağlıklı yaşam ve pişirme kaplarından oluşan ürünlerini sergileyeceği Avrupa’nın en büyük mağazasını İstanbul’da açmaya hazırlanıyor. Dünyada sınırlı sayıda mağazası bulunan Amway’in aynı zamanda show room ve eğitim için kullanacağı İstanbul’daki merkezi dünyadaki birkaç örnek arasına girecek. Türkiye’de 1994 yılından bu yana faaliyette bulunan Amway Avrupa Başkan Yardımcısı Peter Strydom, “Geçen yıl çoğunluğu ev kadını 170 bin satış elemanı ile 70 milyon dolar ciro elde ettik. Bu çok müthiş, Türkiye’nin yarattığı fırsatları kaçırmak istemiyoruz” dedi.
Türkiye iyi bir aday
Amway’in üretiminin çok büyük oranda ABD’de gerçekleştiğini belirten Strydom, şunları söyledi: “Şimdi bu stratejiyi yeniden ele aldık. Doğu Avrupa, Türkiye ve Rusya adaylar arasında. Yatırım için Türkiye’den şimdiden davet alıyoruz. O nedenle burası öncelikli gündemimizde. Bizim için işgücü maliyetleri ve dağıtım maliyetleri bir ölçü. Dolayısıyla Türkiye iyi adaylardan biri. Önümüzdeki 24 ay içinde yatırıma karar vereceğiz. Böyle bir yatırım kararında Türkiye’yi görmezden gelmek mümkün değil. ABD dışında bir de Çin’de üretimimiz var. Ancak oradaki üretim iç pazara dönük.”
Yüzde 30’u çalışanlara
Türkiye’de elde ettikleri 70 milyon dolarlık cironun yüzde 30’unun satış elemanlarına ücret ödemesi olarak geri döndüğünü vurgulayan Strydom, şöyle konuştu: “Özellikle ev kadınları aile bütçesine sağladıkları katkı nedeni ile çok memnunlar. Tüm dünyada Türkiye’nin genç nüfusu konuşuluyor. Önemli olan Türkiye’de nüfusun sadece genç olması değil, Türkler aynı zamanda çok girişimciler. Amway’le tanışan herkes ürünleri kullanmaya başladıkça, ‘bunları nasıl satarım’ diye düşünüyor. İşte bizim için kilit olan konu bu.”
Türkiye pilot ülke
Türkiye’nin 29 ülkenin içinde bulunduğu Avrupa bölgesinde 4’üncü büyük pazar olduğunu ifade eden Strydom, şunları dile getirdi: “Türkiye’de nüfusun yüzde 50’si 29 yaşın altında. Amway de ürünleri ve tasarımları ile markalarını gençleştirmek istiyor. Bunun için Türkiye’den daha iyi bir pazarlama alanı düşünemiyorum. Türkiye gençleşen Amway ürünlerinin satışında pilot ülke ilan edildi. Türkiye’de son 5 yılda iki haneli rakamlarla büyüyoruz. Bu yıl da yine rekor bir büyüme ile 75 milyon dolar ciro bekliyoruz. Türkiye’yi Avrupa’daki en önemli büyüme alanı olarak görüyoruz.”

Türk kadını interneti daha çok kullanıyor

PETER Strydom, Türkiye’de kendisini şaşırtan olaylardan birinin de internet kullanımı olduğunu söyledi. Strydom, siparişlerin yüzde 90’ı internetten yapıldığını kaydederek, “Gençler kendi siparişini veriyor. Genç olmayanlar, çocuklarından yardım alıyor. Türk kadınlarının teknolojiye uyumu inanılmaz” dedi.

Dünyada 3 milyon satış elemanı var

BUGÜN 50 yaşında olan Amway, geçen yıl global olarak yüzde 9.5 büyüyerek 9.2 milyar dolar ciro elde etti.
 80 ülkede satış yapan Amway’in ‘serbest Amway girişimcisi’ olarak adlandırdığı 3 milyon satış elemanı bulunuyor.
Şirketin çeşitli tesislerinde de 14 bin çalışanı var.
Amway çatısı altında 900 tescilli markası var. 600 tane de bekleyen marka tescili sırada bekliyor.
Gelirinin neredeyse tamamını doğrudan pazarlama ile sağlayan şirket mağaza açmayı düşünmüyor. Dünyada sınırlı sayıda mağazası var ve bunlar genellikle show room olarak hizmet veriyorlar.

Türkiye 1 milyar dolarlık pazarın doğal merkezi

TÜRKİYE’nin uluslararası şirketlere sunduğu fırsatların farkında olduklarını belirten Peter Styrdom, şöyle konuştu: “Türkiye, Amway için 250 milyon tüketicinin bulunduğu, 1 milyar dolarlık bir pazarın rahatlıkla merkezi olabilir. Biz de stratejik planlarımızda İstanbul’u bu açıdan bir merkez olarak belirledik. Bunun 5 yıl içinde gerçekleşmesini umuyoruz.”

Bizimle çalışanları meslek sahibi yapıyoruz

AMWAY’in risk almadan, kendi zamanlarını planlayarak, aile bütçesine katkı sağlamak isteyenler için iyi fırsatları sunduğunu savunan Peter Strydom, “Ancak verdiğimiz yoğun eğitim hizmetleri ile insanlara bir meslek kazandırıyoruz. İş hayatında çoğu zaman ilk işi ‘Amway satış elemanı’ olan bir çok kişi ile karşılaşıyoruz” diye konuştu.

Krizlerden bağımsız performans gösteriyor

 SATIŞLARDA krizlerle bağlantılı bir performans değişikliği görmediklerini vurgulayan Peter Strydom, şöyle konuştu: “Amway krizden çok fazla etkilenmedi. Avrupa’da son 7-8 yıldır hızlı büyüme rakamları yakaladık. Riski olmayan, kişinin kendi gayretleri ile sürdürdüğü bir faaliyet. Sattığımız ürünler de genellikle ihtiyaç ürünleri, insanlar bu alandaki harcamalarını çok fazla kısmıyorlar.”

Karısının başarısını gören erkek de geliyor

AMWAY satış elemanlığına Türkiye’de genellikle aile bütçesine katkı için başlandığını söyleyen Peter Strydom, “Bu işe gerçekten zaman ayıranlar ayda bir kaç bin dolar kazanabiliyor. Bazen karısının başarısını gören kocalar da bu işe talip oluyor. Yada kocaların annelerine, ‘Sen çocuklara bak, hanımın işleri aksamasın’ dediklerini görüyoruz. Bunlar bizim için güzel gelişmeler” diye konuştu.

Etiketler:


    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı