16 milyon dolar bize yakışmaz, Japonya’ya yüklenmeye geldik

Sadi ÖZDEMİR
09.02.2006 - 00:00 | Son Güncelleme:

Tokyo’daki Türk Moda Fuarı’nda konuşan Dış Ticaret Müsteşarı Tuncer Kayalar, "Japonya tekstil ve hazır giyime 24 milyar dolar harcıyor, biz sadece 16 milyon dolarlık ürün satabiliyoruz" dedi. İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi Yalçın Ayaydın da, "Markalarımızı yarattık, sıra Japon pazarına yüklenmeye geldi" dedi.

TÜRK tekstil ve hazır giyim sektörü Avrupa ve ABD pazarlarındaki gerilemeyi Asya Pasifik pazarlarında atağa kalkarak telafi etmek istiyor. 8-10 Şubat tarihlerinde Tokyo’da Türk Moda Fuarı düzenleyen 10 tasarımcı ve 20 giyim markası öncü kuvvet olarak pazara ilk adımı attı. Yılda 20 milyar dolarlık tekstil ve hazırgiyim ithalatı yapan Japonya’da Çin ile rekabet etmeyeceklerini söyleyen Türk hazırgiyimciler, "Hedef Avrupa markalarının Japonya pazarındaki gücüne ortak olmak. Bu pazarda Türk markaları için çok büyük potansiyel var" dedi.

KALİTE VE MARKA:

İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi Yalçın Ayaydın, "Burada kalite ve marka önemli. O yüzden markası olan buraya gelsin olmayan gelmesin" dedi. Ayaydın, Avrupa pazarının tüketimden uzaklaştığını dünyanın gözünün Asya Pasifik ülkelerinde olduğunu belirterek, şöyle konuştu: "Başta Japonya olmak üzere biz bütün bu ülkelere mal satacağız ve ürünlerimizle markalarımızla burada yer alacağız. Japon pazarı dünyanın en zor pazarı. Çünkü burada kalite standardı çok önemseniyor. Burada eğer kalitesiz ürün verirseniz bir daha sizi kapılarının önünden bile geçirmezler. Bugüne kadar bu pazar için geciktik. Ama bu pazara hazır olmadan girmemek gerekiyordu. Biz markalaşmayı başardık ve kalitemizle, markalarımızla buradayız. Eğer Tokyo’da yayılabilirsek buradan Asya Pasifik Pazarı’na girmemiz kolaylaşacaktır. Burada marka olunca bütün Asya Pasifik ülkelerinde marka olabiliriz."

ÇİN İLE İŞİMİZ YOK:

Yalçın Ayaydın, diğer sektörlerin de markalarıyla Japonya’ya girmesini önerdi ve "Biz ilk adımı attık. Artık Japonya’ya her türlü ürünü satmaya hazırız. Burada Çin mallarının çok satması önemli değil; biz burada Çin’i rakip olarak görmüyoruz. Biz markalarımızla buradayız. Buradan sonra Çin’e de Kore’ye de Malezya’ya da gidip mal satacağız" dedi. Ayaydın Avrupa’nın tüketimden uzaklaştığını belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü: "Avrupa çok yaşlandı. Giyimle ilgileri azaldı. Artık eskisi kadar tüketim yok. Şimdi yeni hedef Asya Pasifik pazarı. Burada çok ciddi bir tüketim alışkanlığı var. Hatta yılın belli zamanlarında devlet vatandaşlarını tüketime teşvik için bütçeden pay ayırıyor. Ayrıca Japonya gibi ülkelerde halk marka delisi. Temmuzda yine fuar açacağız ve tüm tekstil sektörü gelecek. Ayrıca İtalya, İspanya Fransa ile de 2007 Şubat ayında ortak fuar düzenlemek için görüşmelerimiz sürüyor."

HİÇ TEKSTİL SATMIYORUZ:

Tokyo Türk Moda Fuarı’nın ilk gününde Japon Aalıcılar Türk ürünlerine büyük ilgi gösterirken önemli siparişler verdi. Dış Ticaret müsteşarı Tuncer Kayalar, "Geleneksel pazarlar yanında Asya Pasifik artık yeni stratejik alanımızdır. 130 milyona yakın nüfusuyla ve 35 bin dolarlık kişi başına milli geliri ile Japonya çok önemli bir Pazar. Japonya’ya 235 milyon dolar ihracatımız var, 3 milyar dolarlık ithalat yapıyoruz. Japonya’nın sadece tekstil ve hazır giyim alanında 24 milyar dolar ithalatı var. Ne yazık ki biz buraya hiç tekstil satamıyoruz. Geçen yıl sadece 16 milyon dolarlık ihracat yapabilmişiz" dedi.

Damat Tween Japonya’da mağaza yoklaması yaptı

TOKYO’da Akasaka Princes otelde düzenlenen fuara 20 hazır giyim firması ve 10 tasarımcı katılıyor. Fuar otelin 15. katındaki 28 odada düzenleniyor. Japonya’daki sistem gereği fuarlar otel odalarında düzenleniyor. Bazı Türk markaları Tokyo’da mağazalar açabilmek için Japonlarla ön görüşme yaptı. Orka Group Genel Koordinatörü Osman Arar, Damat Tween’in Japonya’da kalıcı olabilmek için iki firma ile görüştüğünü ve karar aşamasına geldiklerini söyledi.

FUARA KATILAN TASARIMCILAR: Ayşe Ege (Dice Kayek), Barbaros Apaydın (Barbarasso), Ezra-Tuba Çetin (Bashqua), Emre Ertürk (Emre NY), Gülin Girişmen, Hakan Yıldırım, Hatice Gökçe, Nejla Güvenç (NEJ), Ümit Ünal, İdil Tarzi Gençoğuz, Özlem Süer

FUARA KATILAN MARKALAR: Abbate, BNG, Damat-Tween, Desa, Emelda Leather, Gökova Leather, Ramsey London, Güvengir, Machka/Dice Kayek, Perspective, Mender, Miss Colection, Modline, Onjin Group, Reactive Jeans/RedStar, Bella Bicchi, Cross, Süed Mod, Ingish & Zubush, Vesbuchi, Zeki.

Açılış 15 dakika gecikti, mallarınız da gecikir mi

TOKYO
’daki Türk Moda Fuarı’nın açılışını Tokyo Büyükelçisi Solmaz Ünaydın, Dış Ticaret Müsteşarı Tuncer Kayalar ve İHKİB Yönetim Kurulu Üyesi Yalçın Ayaydın yaptı. Kurdele kesiminden önce protokol Japonların resmi açılışlarda kullandığı beyaz eldivenler giyildi. Japon firma temsilcileri açılışın 15 dakika gecikmesini önemli kriter olarak algıladı ve "Açılış 15 dakika gecikti acaba mallar da gecikir mi" diye şaka yaptı.
Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı