150 milyon dolar yatırdık hastane pastane olmayız

Demet CENGİZ BİLGİN
26.07.2009 - 00:00 | Son Güncelleme:

150 milyon dolar yatırımla 2008 başında açılan Nişantaşı’ndaki City’s’in Genel Müdürü Kazım Çizmeci haklarında çıkan söylentilere isyan etti. Çizmeci “Ne hastane ne pastane olmuyoruz. Yeni markalarla yenileniyoruz. Yiyecek-içecek bölümünü daha çok gün ışığı alacak şekilde tasarlıyoruz.

GÜLAYLAR Grup’un 2008 yılı başında 150 milyon dolar yatırımla açtığı alışveriş merkezi (AVM) City’s’in Genel Müdürü Kazım Çizmeci haklarında çıkan ‘City’s hastane oluyor’ söylentilerine isyan etti. Çizmeci, “Bizim için yok hastane olacaklar, yok pastane olacaklar söylentileri çıkarıldı. Bunların hepsi yalan. Ne hastane, ne pastane olmuyoruz” dedi. Hastane olmak için öncelikle içeriyi boşaltması gerektiğini vurgulayan Çizmeci, “Hâlâ yeni anlaşmalar yapıyoruz, yeni markalar getiriyoruz böyle bir şey mümkün mü? AVM olarak başladık, AVM olarak devam edeceğiz. Zaten yüzde 49’muz uluslararası bir gayrimenkul firmasına satıldı” diye konuştu. Şu anda yüzde 85 dolulukla faaliyet gösteren City’s, başta 126 olan mağaza sayısını alan birleştirmeleri ile 115’e indirdi.

Calvin Klein ve Bartolucci

Müşteri istekleri doğrultusunda yeni markalar getirdiklerini belirten Kazım Çizmeci, şunları söyledi: “Calvin Klein ve Bartolucci ile cuma günü imza attık. Valikonağı Caddesi’nde mağazası bulunmamasına rağmen Mango da burada bir mağaza açtı. Yine çok yakında bir şubesi olmasına rağmen Macro Center da geldi. Hem Mango, hem de Macro Center mevcut noktaları kapamadan geldiler. Burger King, çocuklu aileler için Playland, aksesuar için Euromoda ile anlaştık. Amacımız her kesimi kucaklayacak bir marka karması kurmak. Bunun yanında bir elektronik market, bir kaç büyük hazır giyim markasıyla sözleşme imzalamak üzereyiz.”

Açılıp ışığa kavuşacak

Gün ışığından biraz daha fazla faydalanmak isteyen City’s, Teşvikiye girişinde bir süredir bulunan gün ışığı mantığını bütün food court’ta (yemek bölümü) taşıyor. Kazım Çizmeci, “Gün ışığı, temiz hava, balkon öğelerini bütün food court’ta taşıyoruz. 300-400 metrekare alanlarda gün ışığı ve balkonlardan faydalanılacak. Cam alanlarda balkon havası oluşturacağız, böylece sigara yasaklarına da çözüm üretmiş olacağız” diye konuştu.
Gelen talepler doğrultusunda böyle bir yenilenmeye gittiklerini anlatan Çizmeci,  “It’s a joke hariç bütün food court gün ışığına açılıyor” dedi.

Kira indirimi ile üstümüze düşeni yaptık

1 Temmu-1 Kasım 2008 tarihleri arasında kiralarda yüzde 25 indirim uyguladıklarını, 1 Aralık 2008-1 Eylül 2009 arasında da yüzde 5 ilave indirime gittiklerini belirten Kazım Çizmeci, “Kira indirimi ile üstümüze düşeni yaptık. Hepimiz aynı gemideyiz” dedi. Nine West ve Tchibo’nun en çok satış yaptıkları noktanın City’s olduğunu vurgulayan Çizmeci, “Bazı markalar ise en çok ciro yaptıkları bir kaç noktadan biri olduğumuzu söylüyor. Kriz var ama iyimserlik havası geliyor. Ne söylenirse söylensin biz kulaklarımızı tıkayıp doğru adımlar attık” diye konuştu.

Krizde herkesin  yükü artar

ALIŞVERİŞ merkezi işinde müşterinin beklentisine cevap verecek ürün ve müşteriye
iyi hizmet veren personel olmazsa hiç bir AVM’nin iyi iş yapamayacağını vurgulayan Kazım Çizmeci, “Kriz de herkes üstüne düşeni yerine getirmeli. Fakat krizde herkesin üstüne daha fazla şey düşer” dedi.

 

Etiketler:


EN ÇOK OKUNAN HABERLER

    Sayfa Başı